Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Re: Väntrum Model 3

Inläggav Niklas Z » 22 maj 2020 18:43

Petertd5 skrev:Jag tror att ingen vet något med säkerhet om vare sig tillverkning , transport eller leverans just nu. Jag hoppas att kunna köra tesla under semestern...men tar det inte för givet

Så tänker jag också. Beskedet jag fick om slutet av juni är trevligt, men jag kommer inte att bli överraskad om det blir senare.
Beställt Model 3 LR, blå med vit inredning.
Niklas Z

Referralkod: niklas42449

Inläggav Krizze » 23 maj 2020 08:21

cog9 skrev:Pratade med tesla idag och de sa att min bil är skapad men är kvar på andra sidan atlanten! Mitten på juni sa dem, hoppas hoppas. :D :D

Det har inte åkt något fartyg mot Europa sedan februari och än så länge är det inte heller något på väg. Så mitten på juni blir nog svårt om den ska skeppas från San Francisco.
Krizze

Inläggav cog9 » 23 maj 2020 09:02

Krizze skrev:
cog9 skrev:Pratade med tesla idag och de sa att min bil är skapad men är kvar på andra sidan atlanten! Mitten på juni sa dem, hoppas hoppas. :D :D

Det har inte åkt något fartyg mot Europa sedan februari och än så länge är det inte heller något på väg. Så mitten på juni blir nog svårt om den ska skeppas från San Francisco.

Källa på det?
cog9

Inläggav Krizze » 23 maj 2020 13:01

cog9 skrev:
Krizze skrev:

Källa på det?

http://bit.ly/TeslaCarriers

Grand Venus anländer till Pier 80 26e maj och Asian Glory 1a juni. Förhoppningsvis beger sig någon av dom eller båda mot EU sen.
Krizze

Inläggav jorgenkarls » 26 maj 2020 12:38

Krizze skrev:
cog9 skrev:
Krizze skrev:

Källa på det?

http://bit.ly/TeslaCarriers

Grand Venus anländer till Pier 80 26e maj och Asian Glory 1a juni. Förhoppningsvis beger sig någon av dom eller båda mot EU sen.

Nu glider Grand Venus in i hamnområdet. Spänningen är olidlig. Vart kommer skeppet gå sen? Dags att ta fram popcorn :)
Grand.JPG
jorgenkarls

Inläggav Teslaägare Bjelke » 26 maj 2020 14:22

Det ska till Sydafrika....... :lol:
Eller inte.... ;p
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare

Referralkod: mikael1178

Inläggav Krizze » 29 maj 2020 05:07

GRAND VENUS är på väg mot Europa! :D

Fartyget lämnade San Francisco för drygt 2 timmar sedan (28/5 kl. 18:20 lokal tid) och är nu på väg mot Balboa (södra ingången till Panama kanalen).
Krizze

Inläggav Flippy » 29 maj 2020 10:50

Jag beställde en SR+ i måndags (25/5) och fick samtal idag om att jag blivit matchad mot en bil. Förväntad leverans var i slutet av juni, men de nämnde att det ändå var osäkert hur lång tid det skulle ta med tullar osv. Med tanke på att jag förväntat mig leverans i slutet av augusti så var det här mycket goda nyheter! :)
Flippy

Referralkod: filip82340

Inläggav Krizze » 29 maj 2020 15:20

Flippy skrev:Jag beställde en SR+ i måndags (25/5) och fick samtal idag om att jag blivit matchad mot en bil. Förväntad leverans var i slutet av juni, men de nämnde att det ändå var osäkert hur lång tid det skulle ta med tullar osv. Med tanke på att jag förväntat mig leverans i slutet av augusti så var det här mycket goda nyheter! :)

Kul!
Det var ju riktigt snabbt. Som du skriver, vi får hoppas på att utlovat lev.datum håller nu också :)

Jag själv beställde en SR+ i september 2019 med leverans i maj 2020. Har inte fått den ännu och har inte heller lyckats få något besked ifrån Tesla... :evil:

Såg nu med hjälp av Tesla VIN Finder att jag iaf har blivit tilldelat ett VIN nummer :D :D :D

Så äntligen efter denna 8 månader långa väntan känner jag att jag är ett steg närmare att bli Tesla ägare!
Krizze

Inläggav jorgenkarls » 01 jun 2020 06:47

Krizze skrev:
Flippy skrev:Jag beställde en SR+ i måndags (25/5) och fick samtal idag om att jag blivit matchad mot en bil. Förväntad leverans var i slutet av juni, men de nämnde att det ändå var osäkert hur lång tid det skulle ta med tullar osv. Med tanke på att jag förväntat mig leverans i slutet av augusti så var det här mycket goda nyheter! :)

Kul!
Det var ju riktigt snabbt. Som du skriver, vi får hoppas på att utlovat lev.datum håller nu också :)

Jag själv beställde en SR+ i september 2019 med leverans i maj 2020. Har inte fått den ännu och har inte heller lyckats få något besked ifrån Tesla... :evil:

Såg nu med hjälp av Tesla VIN Finder att jag iaf har blivit tilldelat ett VIN nummer :D :D :D

Så äntligen efter denna 8 månader långa väntan känner jag att jag är ett steg närmare att bli Tesla ägare!

Men du hade lagt in en önskan om senare leverans om jag minns rätt ?
jorgenkarls

FöregåendeNästa

Återgå till Model 3