Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Re: Väntrum Model 3

Inläggav BossePedal » 27 jun 2020 19:05

Daven skrev:
Daven skrev:Ställer mig förväntansfullt i denna kön. Beställde 7/6.
SR+ grå 19" dragkrok.

På sidan stor det förväntad leverans augusti, nu står det november om jag går in i redigera?

Jag har fyllt i leveransplats och inbyte.
Jag har ansökt om lån genom Santander, Behöver jag fylla i något mer lr är det bara att vänta nu?

Nu tackar jag för mig här i väntrummet efter att jag hämtade ut 3an 26 juni. Jag hittade några fel på den men de blev inskrivna så vi får hoppas att det blir löst smidigt. Jag kollade extra noga efter att ha läst här.
Lycka till alla ni som väntar här förväntas fullt. Bilen är värd all väntan :D

Grattis!!

Grymt att du fick bilen så snabbt! Vad var det för fel du hittade?
BossePedal

Inläggav Teslaägare Daven » 27 jun 2020 20:32

BossePedal skrev:
Daven skrev:
Daven skrev:

Grattis!!

Grymt att du fick bilen så snabbt! Vad var det för fel du hittade?

Gick jätte snabbt :D det fanns väll en likadan specad bil under transport så det kändes kanon. :D
Jag är hyfsat petig av mig och efter att ha läst här så försstog jag att det är lättare o kolla igenom bilen noggrant vid leverans än att börja lägga in servicejobb i appen.

Vänster bakdörr hängde snett, vänster framdörr dåligt linjerad mot framskärm(tydligt större glipa än alla andra kaross glipor), höger bakljus linjerade inte och en liten flisa saknades i det, höger tröskel (olackad del under bilen) repig antagligen från biltransport (samt båda sidor satt inte klippsen i tryckta men det var bara o trycka till) , mattan i undre bagaget hade ett stort veck som inte gick o trycka tillbaka (leverans kille så att han inte sett detta innan) och förarens solskydd hade en tydlig fläck.

Ingen fara för mig så länge de kan fixa till det på ett besök när de fått hem delar, som jag sa innan så är jag lite petig och hade förväntat mig detta efter det jag läst här mm.
Användarvisningsbild
Daven
Teslaägare

Referralkod: daniel58469

Inläggav Teslaägare Elexotico » 29 jun 2020 10:56

En vit, en blå och en grå kommer lastad... precis utanför Mölndal avfarten :D
20200629_115431.jpg
Användarvisningsbild
Elexotico
Teslaägare

Inläggav BossePedal » 29 jun 2020 11:53

Ojojoj! Den blåa kan vara min! Meeen antagligen inte då jag fortfarande saknar VIN..
BossePedal

Inläggav Benjamin » 29 jun 2020 13:19

Någon som har koll på fartyget som kommer i augusti ? Som jag förstod var det många som hade bilar på Grand Venus nu i maj/juni

Excel ark med alla båtar
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0
Benjamin

Inläggav BossePedal » 29 jun 2020 13:40

Ang båtarna följer jag denna tråden. Verkar vara en båt som lägger till i San Fransisco för att lasta teslor 7:e juli. Se inlägg #4005
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... 3/page-201
BossePedal

Inläggav M3PWOW » 30 jun 2020 08:19

Kul för er som fått era bilar, grattis! :) För oss som har leveranstid i augusti antar jag att det är kört om man inte fick tilldelning förra veckan?
M3PWOW

Inläggav MartinEmil » 30 jun 2020 09:30

Ja då bänkar jag mig väl här i väntrummet. Har eget kaffe för säkerhets skull, leveransen av min blåa M3 AWD med drag i augusti, som jag hoppas på, kan ju skjutas upp. Menmen - den som väntar på något gott...

Under tiden ska jag försöka komma fram till vem här i Malmö som ska få äran att lackskydda bilen när den väl kommer.

Och hålla tummarna att den kommer med USB-c och wireless.

Vad bilen ska heta är däremot klart. För en jazzälskare är namnet givet: Miles. :)
MartinEmil

Referralkod: martin28311

Inläggav BMWPeel » 30 jun 2020 12:33

Jag har lagt min beställning i dag. M3 LR vit. Nu är det bara att vänta. Jag betalade in 1000kr med direktbetalning, men banken godkände inte hela referensen, för många tecken. Jag tog bort bokstäverna före.
BMWPeel

Inläggav BossePedal » 02 jul 2020 09:38

MartinEmil skrev:Ja då bänkar jag mig väl här i väntrummet. Har eget kaffe för säkerhets skull, leveransen av min blåa M3 AWD med drag i augusti, som jag hoppas på, kan ju skjutas upp. Menmen - den som väntar på något gott...

Under tiden ska jag försöka komma fram till vem här i Malmö som ska få äran att lackskydda bilen när den väl kommer.

Och hålla tummarna att den kommer med USB-c och wireless.

Vad bilen ska heta är däremot klart. För en jazzälskare är namnet givet: Miles. :)

Haha! Grymt bra namn :) Min far spelar sax, så jag är med på noterna ..ha ha ha... :D
BossePedal

FöregåendeNästa

Återgå till Model 3