Sicksackande autopilot?

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
jonas
Teslaägare
Inlägg: 1036
Blev medlem: 09 okt 2014 12:12
Ort: Linköping

Re: Sicksackande autopilot?

Inlägg av jonas »

Sicksack på 3an är ju inte något att orda om knappt. Den biten fungerar tillräckligt bra för att inte vara störande. Däremot är ju spöken och avfarter på Motorvägar det stora problemet, och senfälliga filbyten.

Men det har blivit mycket bättre med bromsning och acceleration när man kommer ifatt bilar eller bilar som ger fritt körfält.

Skickat från min EVR-TL00 via Tapatalk
Beställd MYP
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Zero FXS, Elmotorcykel 7,2kWh
City slicker Elmoped, 1,8kWh
Tesla Model 3 LR AWD FSD HW2,5 såld
Super soco TS 1200R, Elmoped 3,2kWh
Tesla Model S85,3~fasladdning såld
BMW i3 REX, 1~fasladdning såld
Think såld
Användarvisningsbild
kikat
Teslaägare
Inlägg: 437
Blev medlem: 14 jun 2019 09:46

Re: Sicksackande autopilot?

Inlägg av kikat »

Det har hänt väldigt mycket sedan i somras för nu tycker jag autopiloten fungerar otroligt bra.
Ytterst sällan den spökbromsar numera. När jag fick bilen gick det knappt använda på en del vägar för den spökbromsade hela tiden.
Ligger exakt i mitten numera även vid svängar. Kanske den kalibrerar sig automatiskt. När jag kör om större lastbilar har jag märkt att den drar något åt vänster från lastbilen om vägen tillåter, förmodligen en feature.
Har bara märkt av ytterst lite sicksackande sedan i somras och då har det varit på vägar där linjerna varit slitna. Går då även att se på skärmen att de detekterade linjerna inte ligger stabilt utan hoppar lite.
Användarvisningsbild
SALVETA
Teslaägare
Inlägg: 188
Blev medlem: 16 jun 2019 14:46
Ort: Helsingborg

Re: Sicksackande autopilot?

Inlägg av SALVETA »

jonas skrev:
Sicksack på 3an är ju inte något att orda om knappt. Den biten fungerar tillräckligt bra för att inte vara störande. Däremot är ju spöken och avfarter på Motorvägar det stora problemet, och senfälliga filbyten.

Men det har blivit mycket bättre med bromsning och acceleration när man kommer ifatt bilar eller bilar som ger fritt körfält.

Skickat från min EVR-TL00 via Tapatalk
Jo precis, det var ju värre innan men nu när det bromsas och accelereras mjukare och knappt finns spöken kvar så blir ju det lilla problemet med att den inte kör rakt förhållandevis större.
Jag ville mer kolla så andra också upplever det eller om jag bör försöka få mina kameror kalibrerade eller om det kan vara något med hjulen som drar. Om andra också har det kan vi ju sitta lugnt i båten tillsammans och vänta på en uppdatering som förhoppningsvis löser detta.
Skriv svar