Är folk likadana när de köper vanliga bilar och gnäller på att deras bil aldrig ligger under 0.6 som det står i bladet?
Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
Fel på batteri? LR AWD 100% laddning ger 497km
Moderator: Redaktion
Re: Fel på batteri? LR AWD 100% laddning ger 497km
Hur menar du nu? Energigrafen visar väl också endast typical (ca 152 wh/km för Model 3 LR AWD).Jeppe_E skrev:Legato skrev:Går väl inte längre att ändra detta? Om det fortfarande går, var hittar du den inställningen?Robin skrev:Du kan växla räckvidd mellan att visa rated och typical. Rated motsvarar ungefär att din bensinbil alltid skulle visa återstående sträcka efter förbrukningen angiven i annonsen. Troligtvis inte vad du vill. Typical är anpassad efter ett mer relevant värde på förbrukning för aktuell modell.
Nej, man kan bara se det på energigrafen.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Fel på batteri? LR AWD 100% laddning ger 497km
Det är ju bara att tankaPhR34k skrev:Är folk likadana när de köper vanliga bilar och gnäller på att deras bil aldrig ligger under 0.6 som det står i bladet?
Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
Min Toyota var specad till 0.42. Under sin livstid blev snittet 0.67. Av någon konstig anledning drog den dessutom mer när man körde fort än när man körde långsamt, dock var skillnaden inte lika tydlig som i teslan där man ser allt perfekt.
Vid full tank sa dock min bil att jag skulle komma 90mil på 42liter diesel, en gång kom jag runt 60mil.
P85D svart/svart med gratis SuC
Re: Fel på batteri? LR AWD 100% laddning ger 497km
Remuz skrev:Det är ju bara att tankaPhR34k skrev:Är folk likadana när de köper vanliga bilar och gnäller på att deras bil aldrig ligger under 0.6 som det står i bladet?
Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
Min Toyota var specad till 0.42. Under sin livstid blev snittet 0.67. Av någon konstig anledning drog den dessutom mer när man körde fort än när man körde långsamt, dock var skillnaden inte lika tydlig som i teslan där man ser allt perfekt.
Vid full tank sa dock min bil att jag skulle komma 90mil på 42liter diesel, en gång kom jag runt 60mil.
Min XC60 har rullat 22000 mil med ett snitt på 0,7.
Bästa tanken på 0,64. Tror bestämt Volvo hävdade 0,59 vid blandad körning. Så inte jättemycket off. Bara runt 20%
Teslan kör jag på 162Wh/km vilket är 10% från angiven förbrukning (visserligen bara 328 mil, så data är inte riktigt av samma signifikans som min Volvo. Men.... De 328 milen har för övrigt kostat mig 230 kr.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Re: Fel på batteri? LR AWD 100% laddning ger 497km
Ber om ursäkt för att jag slänger mig in i tråden men är detta en bra laddning eller tar det onormalt lång tid att ladda upp bilen?
Model 3 Long Range AWD
Re: Fel på batteri? LR AWD 100% laddning ger 497km
Det är helt normalt om man laddar i vanlig stickpropp
P85D svart/svart med gratis SuC
Re: Fel på batteri? LR AWD 100% laddning ger 497km
1,7 mil i timmen är inte mycket. Kör du wc får du i nästan 7 mil timmen.
Re: Fel på batteri? LR AWD 100% laddning ger 497km
Vad tror du värdeminskningen är på bilen, dvs vad skulle du få om du sålde den nu jämfört med inköpspris? (Också en kostnad)Jeppe_E skrev:Remuz skrev:Det är ju bara att tankaPhR34k skrev:Är folk likadana när de köper vanliga bilar och gnäller på att deras bil aldrig ligger under 0.6 som det står i bladet?
Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
Min Toyota var specad till 0.42. Under sin livstid blev snittet 0.67. Av någon konstig anledning drog den dessutom mer när man körde fort än när man körde långsamt, dock var skillnaden inte lika tydlig som i teslan där man ser allt perfekt.
Vid full tank sa dock min bil att jag skulle komma 90mil på 42liter diesel, en gång kom jag runt 60mil.
Min XC60 har rullat 22000 mil med ett snitt på 0,7.
Bästa tanken på 0,64. Tror bestämt Volvo hävdade 0,59 vid blandad körning. Så inte jättemycket off. Bara runt 20%
Teslan kör jag på 162Wh/km vilket är 10% från angiven förbrukning (visserligen bara 328 mil, så data är inte riktigt av samma signifikans som min Volvo. Men.... De 328 milen har för övrigt kostat mig 230 kr.
Re: Fel på batteri? LR AWD 100% laddning ger 497km
Alla bilar (typ) sjunker i pris. Så fort du sätter nyckeln i den så har du tappat massa pengar. Tror du att fossil sjunker mindre än tesla 3?
jag ser leasingkostnaden som ett abonnemang, det viktiga är att du räknar rätt på restvärdet så du kan kliva på nästa bil. Om leasingkostnaden/avbetalningen är inom din kostnadsram så är det bara att köra.
Ang huvudtemat i denna tråd så får jag i som mest 49,9 mil på full laddningen mem jag laddar aldrig mer än 80 % o får då i 44,9.
Jag har LR dual motor. Om man inte gasar för mycket så kommer jag lite längre än vad milen anger.
Har åkt två längre resor i Sverige o tycker att 3 tätare stopp går snabbare än två, pga att laddtiden är snabbare då.
jag ser leasingkostnaden som ett abonnemang, det viktiga är att du räknar rätt på restvärdet så du kan kliva på nästa bil. Om leasingkostnaden/avbetalningen är inom din kostnadsram så är det bara att köra.
Ang huvudtemat i denna tråd så får jag i som mest 49,9 mil på full laddningen mem jag laddar aldrig mer än 80 % o får då i 44,9.
Jag har LR dual motor. Om man inte gasar för mycket så kommer jag lite längre än vad milen anger.
Har åkt två längre resor i Sverige o tycker att 3 tätare stopp går snabbare än två, pga att laddtiden är snabbare då.