Då har jag beställt en Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Då har jag beställt en Model 3

Inlägg av LarsL »

Det är ju självklart att det är billigare att köra elbil än avgasbil. Köper man ny bil så Ska man köpa elbil om man åker mer än 2000 mil/år.
Tesla ska man köpa om man gillar sportbilar och teknik. Då kan hela köpet hamna på nöjeskontot.

Men det är klart har man inte råd så är det inte lätt att få det billigt.
Användarvisningsbild
Snap02
Teslaägare
Inlägg: 282
Blev medlem: 12 jul 2019 08:12

Re: Då har jag beställt en Model 3

Inlägg av Snap02 »

Jag har ett problem med min tesla LR, o det är att tjejen tycker att den är skön att åka i, så hon somnar direkt varje gång vi ska åka lite längre resa. Inte kul att medpassageraren somnar direkt.

Hade inte det problemet med BMW eller tiguanen. :lol:
Verdi

Re: Då har jag beställt en Model 3

Inlägg av Verdi »

Snap02 skrev:
Jag har ett problem med min tesla LR, o det är att tjejen tycker att den är skön att åka i, så hon somnar direkt varje gång vi ska åka lite längre resa. Inte kul att medpassageraren somnar direkt.

Hade inte det problemet med BMW eller tiguanen. :lol:

Välkommen till min värld. Ofta är det bara jag som är vaken på längre turer. Min fru och mina barn sover...
Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare
Inlägg: 872
Blev medlem: 07 nov 2019 22:37
Ort: Örbyhus

Re: Då har jag beställt en Model 3

Inlägg av metchristian »

LarsL skrev:
Det är ju självklart att det är billigare att köra elbil än avgasbil. Köper man ny bil så Ska man köpa elbil om man åker mer än 2000 mil/år.
Tesla ska man köpa om man gillar sportbilar och teknik. Då kan hela köpet hamna på nöjeskontot.

Men det är klart har man inte råd så är det inte lätt att få det billigt.

Folk på mitt arbete: jaså du har så hög lön.... (vilket jag inte har)
Jag: ja men i inköp kanske den är lite dyr men det är ju brukandet som är intressant, jag pendlar 12mil t/r och har räknat ut att min bränslebesparing är ca 2700-700kr i elkostnad (ja jag har räknat högt kommer ni säga) dvs 2000kr i månaden! Dvs 24000kr om året plus reseavdraget på 18,5mil, så blir faktiskt väldigt stor skillnad i slutändan. Många säger ju ja men du kan ju ha en yaris hybrid etc så blir mkt pengar att tanka för innan.. varav man svarar: varför kör du då Volvo v70? Du skulle ju klara dig på yaris och då svarar de nä usch sån liten bil vill jag inte ha.. så rätt kul resonemang folk har.. hade jag köpt en passat Gte eller Kia optima plug hade ju ingen brytt sig.. väntar på spänning efter min bil... ska bli kul å se folks reaktioner på mitt jobb.
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4188
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Då har jag beställt en Model 3

Inlägg av nek0 »

Verdi skrev:
Snap02 skrev:
Jag har ett problem med min tesla LR, o det är att tjejen tycker att den är skön att åka i, så hon somnar direkt varje gång vi ska åka lite längre resa. Inte kul att medpassageraren somnar direkt.

Hade inte det problemet med BMW eller tiguanen. :lol:

Välkommen till min värld. Ofta är det bara jag som är vaken på längre turer. Min fru och mina barn sover...
Kan intyga att man sover väldigt skönt i en diesel Skoda också :lol:
Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: Då har jag beställt en Model 3

Inlägg av Smutt »

Verdi skrev:
Snap02 skrev:
Jag har ett problem med min tesla LR, o det är att tjejen tycker att den är skön att åka i, så hon somnar direkt varje gång vi ska åka lite längre resa. Inte kul att medpassageraren somnar direkt.

Hade inte det problemet med BMW eller tiguanen. :lol:

Välkommen till min värld. Ofta är det bara jag som är vaken på längre turer. Min fru och mina barn sover...
Här hemma har det spårat ur totalt dom somnar inte bara dom planerar för det med i bilen tas täcke och kudde osv och dom har noll koll på avstånd säger jag att en ort är så många timmar bort så tror dom mig inte, dom minns inte att det var långt, dom sov ju :?
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Skriv svar