Scan My Tesla Mätresultat
Moderator: Redaktion
- Tellus
- Teslaägare
- Inlägg: 3628
- Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
- Ort: Nerike
- Referralkod: ts.la/magnus93984
Re: Scan My Tesla Mätresultat
1300 mil, 13 månader. Scan my tesla bilden från i morse, tror den visa 448km när 90% laddningen slutade
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
- Tellus
- Teslaägare
- Inlägg: 3628
- Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
- Ort: Nerike
- Referralkod: ts.la/magnus93984
Re: Scan My Tesla Mätresultat
Sr+ 1500mil, 9 månader.
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
- Tellus
- Teslaägare
- Inlägg: 3628
- Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
- Ort: Nerike
- Referralkod: ts.la/magnus93984
Re: Scan My Tesla Mätresultat
Nominal full pack har på min performance legat mellan ~ 75,0 - 75,6 sista halvåret.
Batteriet har oftast varit i ett snävt SOC intervall ~ 40-70%.
Började sedan märka att km ibland ändrades efter parkering, gick upp eller ner ~ 20km utan orsak.
Testade då ladda ur batteriet till 10% och lät den sova några timmar, sedan ladda till 90% och sova några timmer. Hela tiden hade batteriet låg cell differens, alltså välbalanserat.
Direkt så sjönk nominal full pack till 73,3kWh
Så jag gissar att de med minimal degradering trots flera tusen mil vissa har kan bero på att bmsen ej lyckats upptäcka degraderingen.
Vissa andra har upplevt tappad kapacitet efter mjukvaruppdatering men det har jag inte upplevt och ej gjort någon uppdatering nu.
Får se hur det utvecklar sig, har hört att elbilar måste byta batteri efter 2-3 år
Batteriet har oftast varit i ett snävt SOC intervall ~ 40-70%.
Började sedan märka att km ibland ändrades efter parkering, gick upp eller ner ~ 20km utan orsak.
Testade då ladda ur batteriet till 10% och lät den sova några timmar, sedan ladda till 90% och sova några timmer. Hela tiden hade batteriet låg cell differens, alltså välbalanserat.
Direkt så sjönk nominal full pack till 73,3kWh
Så jag gissar att de med minimal degradering trots flera tusen mil vissa har kan bero på att bmsen ej lyckats upptäcka degraderingen.
Vissa andra har upplevt tappad kapacitet efter mjukvaruppdatering men det har jag inte upplevt och ej gjort någon uppdatering nu.
Får se hur det utvecklar sig, har hört att elbilar måste byta batteri efter 2-3 år
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Re: Scan My Tesla Mätresultat
Jag hade samma symptom. Gjorde en långresa där jag laddade nästan fullt och drog ner till 6%. Då fick den spel sen när jag kopplade på laddningen och trodde den bara hade 430km eller ngt sånt enligt appen vid 100%. Men sen när den laddat klart ökade det igen.Tellus skrev:Nominal full pack har på min performance legat mellan ~ 75,0 - 75,6 sista halvåret.
Batteriet har oftast varit i ett snävt SOC intervall ~ 40-70%.
Började sedan märka att km ibland ändrades efter parkering, gick upp eller ner ~ 20km utan orsak.
Testade då ladda ur batteriet till 10% och lät den sova några timmar, sedan ladda till 90% och sova några timmer. Hela tiden hade batteriet låg cell differens, alltså välbalanserat.
Direkt så sjönk nominal full pack till 73,3kWh
Så jag gissar att de med minimal degradering trots flera tusen mil vissa har kan bero på att bmsen ej lyckats upptäcka degraderingen.
Vissa andra har upplevt tappad kapacitet efter mjukvaruppdatering men det har jag inte upplevt och ej gjort någon uppdatering nu.
Får se hur det utvecklar sig, har hört att elbilar måste byta batteri efter 2-3 år
Nu verkar det ha stabiliserat sig till ca 438km vid 90%. Dvs i teorin ca 2,5% degradering vid 3500 mil.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
- kenjon
- Teslaägare
- Inlägg: 1444
- Blev medlem: 30 mar 2020 09:42
- Ort: Karlskoga
- Referralkod: ts.la/kent 76750
Re: Scan My Tesla Mätresultat
Ska man inte ladda till över 93 % för att BMSen ska kalibrera?Tellus skrev:Nominal full pack har på min performance legat mellan ~ 75,0 - 75,6 sista halvåret.
Batteriet har oftast varit i ett snävt SOC intervall ~ 40-70%.
Började sedan märka att km ibland ändrades efter parkering, gick upp eller ner ~ 20km utan orsak.
Testade då ladda ur batteriet till 10% och lät den sova några timmar, sedan ladda till 90% och sova några timmer. Hela tiden hade batteriet låg cell differens, alltså välbalanserat.
Direkt så sjönk nominal full pack till 73,3kWh
Så jag gissar att de med minimal degradering trots flera tusen mil vissa har kan bero på att bmsen ej lyckats upptäcka degraderingen.
Vissa andra har upplevt tappad kapacitet efter mjukvaruppdatering men det har jag inte upplevt och ej gjort någon uppdatering nu.
Får se hur det utvecklar sig, har hört att elbilar måste byta batteri efter 2-3 år
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå
Beställt Model Y P mars 2022 blå (estimerat aug-sept 2023) Avbeställd
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Model Y LR 2021 blå
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19566
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Scan My Tesla Mätresultat
Den eviga (nästan bokstavligen) frågan, eller rättare sagt skillnaden mellan, om balansering eller kalibrering...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- Tellus
- Teslaägare
- Inlägg: 3628
- Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
- Ort: Nerike
- Referralkod: ts.la/magnus93984
Re: Scan My Tesla Mätresultat
Min performance har nu gått upp från 73,3 till 74,3kWh på knappt en månad, är det cellerna som sväller?
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
- NEO
- Teslaägare
- Inlägg: 2793
- Blev medlem: 24 okt 2017 20:17
- Ort: Mälardalen
- Referralkod: ts.la/alfredo77771
Re: Scan My Tesla Mätresultat
Kanske borde göra en mindre träff (med social distancing) där någon vänlig medlem kan köra en check på våra batterier?NEO skrev:Någon i Stockholmsområdet som har lust att mäta min X
- fth
- Teslaägare
- Inlägg: 7084
- Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Re: Scan My Tesla Mätresultat
En torsdag på Vega-grillen kanske?P85 skrev:Kanske borde göra en mindre träff (med social distancing) där någon vänlig medlem kan köra en check på våra batterier?NEO skrev:Någon i Stockholmsområdet som har lust att mäta min X
Jag har adapter och Scan my Tesla, men brukar tyvärr oftast vara upptagen torsdagar, jag ska se om jag kan komma loss i veckan (om det blir någon träff då).
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Re: Scan My Tesla Mätresultat
Det vore kul! Om någon som befinner i Norrort har en enhet så skulle det funka bäst för mig.
Re: Scan My Tesla Mätresultat
Har beställt en adapter, så finns det någon i söderort som vill kolla så har jag en om någon vecka eller två.
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Re: Scan My Tesla Mätresultat
Vore himla intressant att se Max discharge power vid lägre temperaturer. Tycker min känns väldigt mycket slöare nu på hösten och inte alltid man hinner förvärma nån längre stund. Batteritempen verkar göra sjukt mycket på toppeffekten.Tellus skrev:Noterade max discharge power vid några olika SOC och temp. Temperaturen har stor betydelse. Max är ~ 600hk vid hög SOC och temp för model 3 Performance
481hk@65%19grader
513hk@46%26grader
537hk@60%28grader
541hk@66%27grader
M3 LR -20 vit/vit, 18”
Re: Scan My Tesla Mätresultat
Kan det inte också ha med att den inte riktigt greppar heller?SkipperO skrev:Vore himla intressant att se Max discharge power vid lägre temperaturer. Tycker min känns väldigt mycket slöare nu på hösten och inte alltid man hinner förvärma nån längre stund. Batteritempen verkar göra sjukt mycket på toppeffekten.Tellus skrev:Noterade max discharge power vid några olika SOC och temp. Temperaturen har stor betydelse. Max är ~ 600hk vid hög SOC och temp för model 3 Performance
481hk@65%19grader
513hk@46%26grader
537hk@60%28grader
541hk@66%27grader
Tycker min har svårt att få grepp nu när det är 5 grader ute och jag kör runt på sommarsulorna.
Vinter är ju mjukare men det kanske bilen också reagerar på, men visst drar den ner effekt.
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
- Tellus
- Teslaägare
- Inlägg: 3628
- Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
- Ort: Nerike
- Referralkod: ts.la/magnus93984
Re: Scan My Tesla Mätresultat
Här har vi skrivit lite om det, men inte testat vid lägre batteritemp ännuSkipperO skrev:Vore himla intressant att se Max discharge power vid lägre temperaturer. Tycker min känns väldigt mycket slöare nu på hösten och inte alltid man hinner förvärma nån längre stund. Batteritempen verkar göra sjukt mycket på toppeffekten.Tellus skrev:Noterade max discharge power vid några olika SOC och temp. Temperaturen har stor betydelse. Max är ~ 600hk vid hög SOC och temp för model 3 Performance
481hk@65%19grader
513hk@46%26grader
537hk@60%28grader
541hk@66%27grader
viewtopic.php?f=51&t=22871
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Re: Scan My Tesla Mätresultat
Jag såg den och även att Tesla-Björn har gjort ett intressant test vid olika temp och SoC, men bara ner till typ 14 grader och när man tappar 100-200hk vid 14 grader undrar man ju vad som finns kvar t ex runt nollan. Har ju bara en LR och gud förbjude om man bara hade 300hk att tillgå vid en oplanerad avfärd...Tellus skrev:Här har vi skrivit lite om det, men inte testat vid lägre batteritemp ännuSkipperO skrev:Vore himla intressant att se Max discharge power vid lägre temperaturer. Tycker min känns väldigt mycket slöare nu på hösten och inte alltid man hinner förvärma nån längre stund. Batteritempen verkar göra sjukt mycket på toppeffekten.Tellus skrev:Noterade max discharge power vid några olika SOC och temp. Temperaturen har stor betydelse. Max är ~ 600hk vid hög SOC och temp för model 3 Performance
481hk@65%19grader
513hk@46%26grader
537hk@60%28grader
541hk@66%27grader
viewtopic.php?f=51&t=22871
M3 LR -20 vit/vit, 18”
Re: Scan My Tesla Mätresultat
Ja det är ju otrevligt när en Polo med 0,6L motor drar jämt vid rödlysenSkipperO skrev:Jag såg den och även att Tesla-Björn har gjort ett intressant test vid olika temp och SoC, men bara ner till typ 14 grader och när man tappar 100-200hk vid 14 grader undrar man ju vad som finns kvar t ex runt nollan. Har ju bara en LR och gud förbjude om man bara hade 300hk att tillgå vid en oplanerad avfärd...Tellus skrev:Här har vi skrivit lite om det, men inte testat vid lägre batteritemp ännuSkipperO skrev:Vore himla intressant att se Max discharge power vid lägre temperaturer. Tycker min känns väldigt mycket slöare nu på hösten och inte alltid man hinner förvärma nån längre stund. Batteritempen verkar göra sjukt mycket på toppeffekten.Tellus skrev:Noterade max discharge power vid några olika SOC och temp. Temperaturen har stor betydelse. Max är ~ 600hk vid hög SOC och temp för model 3 Performance
481hk@65%19grader
513hk@46%26grader
537hk@60%28grader
541hk@66%27grader
viewtopic.php?f=51&t=22871
Sjuka är ju hur snabbt man vänjer sig med effekt, skulle gärna ha 7-800HK i bilen även vid 50% SOC
Jag har en fundering, om jag har säg 400hk vid 60% och 20 grader och 450hk vid 60% och 25 grader med min LR AWD
Får jag då mer effekt vid 60% och 20 grader om jag köper acceleration boost eller kommer batteriet ändå säga stopp?
I teorin bör ju LR AWD, LR acc boost och P ha samma effekt vid säg 50% och -10 grader men frågan är om det är så.
Någon som har en P kanske kan kolla någon morgon när det närmar sig nollan och skriva så ska jag försöka jämföra med min LR.
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
- Tellus
- Teslaägare
- Inlägg: 3628
- Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
- Ort: Nerike
- Referralkod: ts.la/magnus93984
Re: Scan My Tesla Mätresultat
339hk @ 64% batteritemp 5 grader
Förvärmer ca 45 min
482hk @ 56% batteritemp 23 grader
Förvärmer ca 45 min
482hk @ 56% batteritemp 23 grader
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Re: Scan My Tesla Mätresultat
Testade köra lite idag med scanmytesla.
Skulle verkligen vilja se vad en P visar på max discharge power med ungefär samma batteritemp som min bil samt SoC.
Är sjukt sugen på acc boost men då vill jag veta att jag får mer effekt även när det är kallt och inte bara på sommaren.
Upplever också att jag ofta får ungefär samma tider 0-100 även om bilen är varm eller kall, handlar snarare om mer effekt i början eller i slutet känns det som,.
Mer som att jag köper en 0-100 tid och hur effekten tilldelas under det förloppet beror mer på andra faktorer men att jag i stort sett alltid får samma 0-100 tid bortsett från riktigt kallt batteri och riktigt låg SoC
Skulle verkligen vilja se vad en P visar på max discharge power med ungefär samma batteritemp som min bil samt SoC.
Är sjukt sugen på acc boost men då vill jag veta att jag får mer effekt även när det är kallt och inte bara på sommaren.
Upplever också att jag ofta får ungefär samma tider 0-100 även om bilen är varm eller kall, handlar snarare om mer effekt i början eller i slutet känns det som,.
Mer som att jag köper en 0-100 tid och hur effekten tilldelas under det förloppet beror mer på andra faktorer men att jag i stort sett alltid får samma 0-100 tid bortsett från riktigt kallt batteri och riktigt låg SoC
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
- Tellus
- Teslaägare
- Inlägg: 3628
- Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
- Ort: Nerike
- Referralkod: ts.la/magnus93984
Re: Scan My Tesla Mätresultat
Nedan urklippt ur tråden model 3 82 kWh, passar bättre i denna tråd
Teslabjørn har väl flera kWh mindre men ändå räknar ut att han har ~70 usable, så lite skumt är det.
Men när man har 75,7 - ~ 3,3 så visade den 500km
3,3 kanske är det som finns under 0km, för det brukar väl vara ett par mil.[/quote]
Laddade till 100% idag, blev 486km och scan my tesla visar 74,0kWh nominal full pack.
Har inte laddat till 100% på ett tag, men när jag drar reglaget till 100% i appen visar den 484km nu.Legato skrev:
Intressant.
Den indikerar alltså att du bara har 70,3 kWh "usable". Märkligt då att du får 483 km vid 100% vilket borde betyda 73,1 kWh usable.
Med 70,3 kWh usable tycker jag du borde få 464 km vid 100%?
Teslabjørn har väl flera kWh mindre men ändå räknar ut att han har ~70 usable, så lite skumt är det.
Men när man har 75,7 - ~ 3,3 så visade den 500km
3,3 kanske är det som finns under 0km, för det brukar väl vara ett par mil.[/quote]
Laddade till 100% idag, blev 486km och scan my tesla visar 74,0kWh nominal full pack.
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Re: Scan My Tesla Mätresultat
Är det någon som vet om ELM327 är kompatibel med Scan my tesla?
Funderade på eventuellt koppla ihop en egen adapter.
På diagnostic port connectorn är det fortfararande 26pin på den? Årsmodell 2021.
Funderade på eventuellt koppla ihop en egen adapter.
På diagnostic port connectorn är det fortfararande 26pin på den? Årsmodell 2021.
- Vulgarsonic
- Teslaägare
- Inlägg: 274
- Blev medlem: 29 mar 2019 20:03
Re: Scan My Tesla Mätresultat
Är det någon annan som fått problem med väldigt sporadisk anslutning till dongeln?
Min anslutning fungerar för det mesta inte alls längre "read failed" dyker upp i appen.
Funderar på om dongeln fått nåt fel eller om det är nån kabel i adaptern som glappar i annat fall
Min anslutning fungerar för det mesta inte alls längre "read failed" dyker upp i appen.
Funderar på om dongeln fått nåt fel eller om det är nån kabel i adaptern som glappar i annat fall
- Tellus
- Teslaägare
- Inlägg: 3628
- Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
- Ort: Nerike
- Referralkod: ts.la/magnus93984
Re: Scan My Tesla Mätresultat
Med tanke på den intressanta tråden "Hur ska man ladda"
viewtopic.php?f=43&t=21796&start=10
Så kanske vi kan jämföra lite praktiska exempel på hur mycket kapacitet vi har kvar och hur vi oftast laddar, har man inte scan my tesla eller liknande så kan man läsa ut ur energigrafen i bilen hur många kWh batteriet har kvar.
Performance 2019-03, 3400mil
Laddar innan avfärd oftast till 70-90%. Vilo SOC kring 50%. Vintertid parkering i garage 10 grader.
Batterikapacitet 72.1kWh
viewtopic.php?f=43&t=21796&start=10
Så kanske vi kan jämföra lite praktiska exempel på hur mycket kapacitet vi har kvar och hur vi oftast laddar, har man inte scan my tesla eller liknande så kan man läsa ut ur energigrafen i bilen hur många kWh batteriet har kvar.
Performance 2019-03, 3400mil
Laddar innan avfärd oftast till 70-90%. Vilo SOC kring 50%. Vintertid parkering i garage 10 grader.
Batterikapacitet 72.1kWh
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Re: Scan My Tesla Mätresultat
Min har bara styvt 900 mil på mätarn och 4,5 månader sen utkvitteringen. Egentligen krävs ju ett par år och 5K mil för att få något direkt tydligt utslag, så vi får se mitt inlägg här som en check in, och sedan får jag återkomma när det gått ett eller två år till.Tellus skrev:Så kanske vi kan jämföra lite praktiska exempel på hur mycket kapacitet vi har kvar och hur vi oftast laddar, har man inte scan my tesla eller liknande så kan man läsa ut ur energigrafen i bilen hur många kWh batteriet har kvar.
Av 82.1kWh teoretiskt har jag 81.4kWh enligt Scan my tesla. Detta batteri får aldrig 82kWh som nominal full pack, utan man hamnar mellan 79.5 till 80.5kWh normalt, och de som rapporterat allra mest har haft 81.5kWh.
Nominal full pack (NFP) verkar påverkas av hur man laddar, alltså hur högt man laddar så mitt höga värde kommer sig nog till del av att jag laddar på ett sätt som ger ett högre NFP. Jag har fortfarande full range, dvs 508km som är fullt enligt bilens BMS, jag tror man måste ned i nominal full pack under 80.6kWh för att rang-indikeringen ska börja minska..
Teslafi som jag skaffadse ett konto för visar att jag har bäst range/mindre degradering än de andra med 2021 P. Teslafi använder inte samma data(dvs inte NFP) utan något annat för att beräkan rangen, jag ser att teslafi rapporterar betydligt mer variationer än NFP.
Just nu: 81.4kWh batterikapacitet, range 508Km(= fortfarande full range).
Laddar till 56% dagligen och kör normalt 10 mil poer veckodag, dock blir det aningen sporadiskt mht corona med en del hemmaarbete.
Vintertid har jag och kommer, att anpassa laddningen genom att ladda mer( 60-70-80%) så att jag har ungeföär samma range när jag kommer hem efter jobbet för att kunna köra obehindrat på kvällar också.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Re: Scan My Tesla Mätresultat
"AAKEE" Jag förstår att du har så bra räckviddsvärden kvar typ ny bil med din batterikunskap.
Min räckvidd är 509km på min MP3 500mil på mätaren enligt "Scan my tesla"
Min räckvidd är 509km på min MP3 500mil på mätaren enligt "Scan my tesla"