Scan My Tesla Mätresultat
Moderator: Redaktion
- Tellus
- Teslaägare
- Inlägg: 3624
- Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
- Ort: Nerike
- Referralkod: ts.la/magnus93984
Re: Scan My Tesla Mätresultat
550hk
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Re: Scan My Tesla Mätresultat
Jomensåatt. 44.6 kWh nominal full pack, stämmer väldigt bra med mina beräkningar. Och hela 200 mV obalans. Detta hävdar alltså Tesla service bara är en bugg i range-beräkningen...BjornS skrev:Jag är väldigt nyfiken på vad min "nominal full pack" är, jag misstänker ett betydligt lägre värde än ditt.
2023 Model 3 Highland LR AWD 18" FSD Dragkrok
Re: Scan My Tesla Mätresultat
Scan My Tesla är bara till androidmews skrev:Finns det något alternativ till Android?
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
- Tellus
- Teslaägare
- Inlägg: 3624
- Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
- Ort: Nerike
- Referralkod: ts.la/magnus93984
Re: Scan My Tesla Mätresultat
Ser utöver den onormala 200mV att SOC UI är mycket lägre än våra "friska" bilar.BjornS skrev:Jomensåatt. 44.6 kWh nominal full pack, stämmer väldigt bra med mina beräkningar. Och hela 200 mV obalans. Detta hävdar alltså Tesla service bara är en bugg i range-beräkningen...BjornS skrev:Jag är väldigt nyfiken på vad min "nominal full pack" är, jag misstänker ett betydligt lägre värde än ditt.
Vad nu SOC UI betyder, men kvarvarade kWh 33,4kWh i ditt fall stämmer rätt bra med SOC UI 64,3%
Alltså din SOC visar 75% men du har bara 64%
33,4 / 0,643 = 51,9 kWh
Om vi utgår från att 52kWh är ett friskt odegraderat batteri
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
- Tellus
- Teslaägare
- Inlägg: 3624
- Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
- Ort: Nerike
- Referralkod: ts.la/magnus93984
Re: Scan My Tesla Mätresultat
Target active battery heat har ändrats i min från -7 grader till +10 grader.
Vet ej om det beror på programvara eller andra parametrar.
Märkte det i mitt 9 gradiga garage att efterbrännkammrarna startade (högfrekvent pip) och kollade sedan i scan my tesla.
Vet ej om det beror på programvara eller andra parametrar.
Märkte det i mitt 9 gradiga garage att efterbrännkammrarna startade (högfrekvent pip) och kollade sedan i scan my tesla.
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
- Snubblaren
- Teslaägare
- Inlägg: 129
- Blev medlem: 11 aug 2019 09:36
Re: Scan My Tesla Mätresultat
Finns det någon bra film på hur man får väck plasten på mittkonsollen?
Re: Scan My Tesla Mätresultat
https://youtu.be/A5U_VorWHtcSnubblaren skrev:Finns det någon bra film på hur man får väck plasten på mittkonsollen?
Tesla Model 3 AWD (oktober 2019)
Re: Scan My Tesla Mätresultat
Den där metoden tycker jag är krånglig och riskerar göra märken i plasten. Ett skonsammare sätt är att föra in ett vinklat verktyg (t.ex. en 4mm insexnyckel) i sidan av underkanten och dra plasten rakt bakåt. Plastbiten sitter med snäppfästen i sidorna, i bilens längdriktning, så om man drar rakt bakåt lossnar den utan märken eller skador.ElTorsk skrev:https://youtu.be/A5U_VorWHtcSnubblaren skrev:Finns det någon bra film på hur man får väck plasten på mittkonsollen?
2023 Model 3 Highland LR AWD 18" FSD Dragkrok
Re: Scan My Tesla Mätresultat
Jag kan uppdatera detta med att min bil är inne för batteribyte. Återkommer med scan av nya batteriet.BjornS skrev:Jomensåatt. 44.6 kWh nominal full pack, stämmer väldigt bra med mina beräkningar. Och hela 200 mV obalans.
2023 Model 3 Highland LR AWD 18" FSD Dragkrok
- Vulgarsonic
- Teslaägare
- Inlägg: 274
- Blev medlem: 29 mar 2019 20:03
Re: Scan My Tesla Mätresultat
Kollade Teslabjörns "campingvideo" där är han nere i ca 1kW förbrukning för uppvärmningen.
Vad har ni för siffror?
Jag är inte i närheten av något sådant utan min drar 2-2,8kW för uppvärmning.
Detta vid 7 plusgrader.
Vad har ni för siffror?
Jag är inte i närheten av något sådant utan min drar 2-2,8kW för uppvärmning.
Detta vid 7 plusgrader.
Re: Scan My Tesla Mätresultat
Nu har jag inte sett Teslabjörns video, men det är ju stor skillnad på att värma upp kupén på några minuter mot att slå ut uppvärmningsfasen över flera timmars varmhållning. Det kostar ju mycket mer just de första minuterna. Att sen hålla kupén varm är inte lika energislukande.Vulgarsonic skrev:Kollade Teslabjörns "campingvideo" där är han nere i ca 1kW förbrukning för uppvärmningen.
Vad har ni för siffror?
Jag är inte i närheten av något sådant utan min drar 2-2,8kW för uppvärmning.
Detta vid 7 plusgrader.
- Tellus
- Teslaägare
- Inlägg: 3624
- Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
- Ort: Nerike
- Referralkod: ts.la/magnus93984
Re: Scan My Tesla Mätresultat
Vilken programversion på bilen har du? Han trodde att återcirkukationen hade ändrats i någon uppdatering och därmed sänkt energiförbrukningen.Vulgarsonic skrev:Kollade Teslabjörns "campingvideo" där är han nere i ca 1kW förbrukning för uppvärmningen.
Vad har ni för siffror?
Jag är inte i närheten av något sådant utan min drar 2-2,8kW för uppvärmning.
Detta vid 7 plusgrader.
Batteri hade också 45 grader vid camping start.
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
- Vulgarsonic
- Teslaägare
- Inlägg: 274
- Blev medlem: 29 mar 2019 20:03
Re: Scan My Tesla Mätresultat
Jag har 36.2.4Tellus skrev:Vilken programversion på bilen har du? Han trodde att återcirkukationen hade ändrats i någon uppdatering och därmed sänkt energiförbrukningen.Vulgarsonic skrev:Kollade Teslabjörns "campingvideo" där är han nere i ca 1kW förbrukning för uppvärmningen.
Vad har ni för siffror?
Jag är inte i närheten av något sådant utan min drar 2-2,8kW för uppvärmning.
Detta vid 7 plusgrader.
Batteri hade också 45 grader vid camping start.
Men du har helt rätt angående temperaturen, då jag tittat på förbrukningen har jag alltid haft betydligt kallare batteri.
Re: Scan My Tesla Mätresultat
Idag fick jag tillbaka min bil med nytt batteri:BjornS skrev:Jag kan uppdatera detta med att min bil är inne för batteribyte. Återkommer med scan av nya batteriet.BjornS skrev:Jomensåatt. 44.6 kWh nominal full pack, stämmer väldigt bra med mina beräkningar. Och hela 200 mV obalans.
Nominal full pack: 51.7 kWh
Cell imbalance: 8.00 mV
Mycket nöjd!
Senast redigerad av BjornS, redigerad totalt 1 gånger.
2023 Model 3 Highland LR AWD 18" FSD Dragkrok
Re: Scan My Tesla Mätresultat
Förstår jag det rätt att det krävs android för att genomföra detta? Kan jag då fråga om det finns någon som, mot betalning, kan tänka sig genomföra ett test på min M3 LR AWD? Misstänker nämligen att batterikapaciteten gått ner mer än rimligt och får bara ett dumförklarande svar från SC.
- Tellus
- Teslaägare
- Inlägg: 3624
- Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
- Ort: Nerike
- Referralkod: ts.la/magnus93984
Re: Scan My Tesla Mätresultat
Har märkt att även om jag står i garage med 10 grader och förvärmer kupén så drar motorerna 3,5kw var för att värma upp batteriet också, alltså en total förbrukning över 10kW innan kupén är varm. När kupén är varm fortsätter motorerna på totalt 7kW, jag åkte när batteriet fortfarande värmdes vid ca 25 grader idag.
Vill man undvika efterbrännkammarna är det bara att öppna förardörren ett klick, då stängs dom direkt av men kupén hålls varm.
Kanske kan skilja på olika 3or, detta var på vår performance.
Vill man undvika efterbrännkammarna är det bara att öppna förardörren ett klick, då stängs dom direkt av men kupén hålls varm.
Kanske kan skilja på olika 3or, detta var på vår performance.
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
- Tellus
- Teslaägare
- Inlägg: 3624
- Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
- Ort: Nerike
- Referralkod: ts.la/magnus93984
Re: Scan My Tesla Mätresultat
Testade 0-100km/t idag.
SOC 92% och 30 grader, utetemp 6 grader, plan väg.
Michelin Alpin 20"
SOC 92% och 30 grader, utetemp 6 grader, plan väg.
Michelin Alpin 20"
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Re: Scan My Tesla Mätresultat
Sick!
TM3 P vit/vit -23
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld
14,6 kWp
”Earth can and will move to a sustainable economy and will do so under your lifetime”
Elon Musk
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld
14,6 kWp
”Earth can and will move to a sustainable economy and will do so under your lifetime”
Elon Musk
Re: Scan My Tesla Mätresultat
Dum fråga kanske men hittar inte något i tråden om vart ni köpt er ODB-enhet?
Nån som kan tipsa?
Nån som kan tipsa?
Kör Model 3 LR AWD+, 19" Sport-fälgar, Pearlwhite med vit interiör, EAP + FSD.
Re: Scan My Tesla Mätresultat
Köpte allt härMax79 skrev:Dum fråga kanske men hittar inte något i tråden om vart ni köpt er ODB-enhet?
Nån som kan tipsa?
https://e-mobility-driving-solutions.co ... e/?lang=en
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
-
- Inlägg: 285
- Blev medlem: 18 aug 2019 20:09
Re: Scan My Tesla Mätresultat
Nominal fullpack är det vad som är användbart eller inklusive det låsta i botten och toppläget?
- Tellus
- Teslaägare
- Inlägg: 3624
- Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
- Ort: Nerike
- Referralkod: ts.la/magnus93984
Re: Scan My Tesla Mätresultat
Nominal full pack är inklusive buffern och buffern är nog bara i botten (under 0km)vibrationsfri skrev:Nominal fullpack är det vad som är användbart eller inklusive det låsta i botten och toppläget?
Här kan man se usable på en model s, nominal pack minus buffer är usable, usable kan ej ses i 3an men kanske kommer i någon uppdatering av appen.
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
-
- Inlägg: 285
- Blev medlem: 18 aug 2019 20:09
Re: Scan My Tesla Mätresultat
386*139 wh/km är 53 654 kWh . Talas om att sr batteriet är 54 kWh .
Om fullpack ink buffer är typ 51,65 vad är två sista?
Om fullpack ink buffer är typ 51,65 vad är två sista?