Eftersom jag inte blir klok på hur regen beter sig efter byte till vinterdäck så skulle jag vilja jämföra med en annan bil med exakt samma dubbdäck som mina. Alltså att köra under samma förhållanden och jämföra hur regen beter sig.
Min ger nästan ingen regen alls, utom vid lägre hastigheter men då inte heller lika mycket som förut. Andra ägare har sagt att de har ungefär samma regen nu som före bytet till vinterdäck, så det är egentligen en sådan ägare jag söker:
* Du upplever ingen större skillnad efter bytet till vinterdäck.
* Du har en model 3 SR+ med Noika Hakkapelita dubbade vinterdäck.
* Du bor inte allt för långt ifrån Nyköping, dvs inom 10-15 mils radie, så Stockholm i norr och ned till mitten av Östergötland eller inåt landet som till Örebro.
Efterlysning: ägare till model 3 SR+ med Nokia dubbdäck
Moderator: Redaktion
- GreenMachine
- Teslaägare
Re: Efterlysning: ägare till model 3 SR+ med Nokia dubbdäck
Regen gör väl ingen skillnad på om du har vinterdäck på eller inte?
Japp, och det diskuteras i den här tråden. Det som har framkommit är att det verkar som att olika bilar uppför sig olika när de fått på vinterdäcken, dvs vissa får ingen större påverkan på regen och andra förlorar nästan helt sin regen. Det jag vill är att sammanföra två bilar med så lika konfiguration som möjligt med vinterdäck på men som uppför sig olika när det kommer till regen. Om man kör dessa två (eller kanske fler) bilar på samma plats samtidigt (och även byter förare för att utesluta olika körsätt) och de fortfarande inte beter sig på samma sätt så kan man utesluta de yttre faktorerna till dessa skillnader och konstatera att det är nåt i bilarna som utgör skillnaderna i regen. Eller så hittar man den yttre faktorn.GreenMachine skrev:Regen gör väl ingen skillnad på om du har vinterdäck på eller inte?
Alltså, det diskuteras i den här tråden:
viewtopic.php?f=51&t=18822
viewtopic.php?f=51&t=18822