Vilken regen kör ni och varför?
Moderator: Redaktion
Vilken regen kör ni och varför?
Körde länge med standard och frirull. Funkade bra.
Provade sedan enpedalsläget "parkera". Tyckte först det kändes obekvämt men vande mig snabbt.
Nu iom vinter har jag satt på "low" och frirull igen för att motionera bromsarna, samt så man förhoppningsvis känner om de ligger på.
Tycker bilen känns mycket roligare och bekvämare med low och frirull faktiskt. Man liksom flyter fram(kombon med dubbfria gör att det blir väldigt tyst också).
Med enpedal kändes den riktigt trög i jämförelse, även om det förstås är mest effektivt.
Provade sedan enpedalsläget "parkera". Tyckte först det kändes obekvämt men vande mig snabbt.
Nu iom vinter har jag satt på "low" och frirull igen för att motionera bromsarna, samt så man förhoppningsvis känner om de ligger på.
Tycker bilen känns mycket roligare och bekvämare med low och frirull faktiskt. Man liksom flyter fram(kombon med dubbfria gör att det blir väldigt tyst också).
Med enpedal kändes den riktigt trög i jämförelse, även om det förstås är mest effektivt.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Vilken regen kör ni och varför?
Max regen och creep (fast på en X). Sällan regen finns tillgängligt dock dessa tider
P85D svart/svart med gratis SuC
Re: Vilken regen kör ni och varför?
Standard regen och ”parkering” kör jag med. Parkering är en bra ”kompromiss” mellan creep och frirullning då det går att finmanövrera. Jag hade ganska svårt att backa upp mot kärran när jag använde frirullning men med parkering gick det utmärkt och enkelt. Har tidigare haft en bil med frirullande neutral och den var lika hopplös vid backning, det var en bil som hade automatisk växling (inte automatväxlad).
Re: Vilken regen kör ni och varför?
Är parkering det nya läget som stannar bilen helt så man kan köra med en pedal? Testade det läget ett tag men tyckte personligen det var ganska hemskt eftersom jag upplevde det sjukt svårt att smyga med bilen, det gjorde fickparkering sjukt mycket svårare än när man har creep och kan justera med bromspedalen tycker jag, så jag har stängt av det igen.
Re: Vilken regen kör ni och varför?
Oj, och jag som inte kan fickparkera med crêpe, testade det läget em gång men aldrig mer. Men det är väl vad man vänjer sig vid.kenny skrev:Är parkering det nya läget som stannar bilen helt så man kan köra med en pedal? Testade det läget ett tag men tyckte personligen det var ganska hemskt eftersom jag upplevde det sjukt svårt att smyga med bilen, det gjorde fickparkering sjukt mycket svårare än när man har creep och kan justera med bromspedalen tycker jag, så jag har stängt av det igen.
Re: Vilken regen kör ni och varför?
Jag blandar lite mellan frirull och parkering, men oftast frirull. störde mig i början på frirullen att den inte stannade helt men nu har jag tom vant mig att den rullar bakåt oxå. även fast jag fortfarande inte förstått varför det är implementerat så.
Model 3 SR+
Model Y Performance
Model Y Performance
Re: Vilken regen kör ni och varför?
I version 2019.36.2.4 så har parkeringsläget förbättrats vid krypkörning, funkar mycket bättre nu!kenny skrev:Är parkering det nya läget som stannar bilen helt så man kan köra med en pedal? Testade det läget ett tag men tyckte personligen det var ganska hemskt eftersom jag upplevde det sjukt svårt att smyga med bilen, det gjorde fickparkering sjukt mycket svårare än när man har creep och kan justera med bromspedalen tycker jag, så jag har stängt av det igen.
Model 3 Performance -23
Model 3 SR+ -19
Re: Vilken regen kör ni och varför?
Om man håller inne bromsen en kort stund hamnar den i hold. Blir en (H) symbol i displayen.tobiaslej skrev:Jag blandar lite mellan frirull och parkering, men oftast frirull. störde mig i början på frirullen att den inte stannade helt men nu har jag tom vant mig att den rullar bakåt oxå. även fast jag fortfarande inte förstått varför det är implementerat så.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Vilken regen kör ni och varför?
Intressant, då blir det till att testa igen då, tack för tipset.Albin skrev:I version 2019.36.2.4 så har parkeringsläget förbättrats vid krypkörning, funkar mycket bättre nu!kenny skrev:Är parkering det nya läget som stannar bilen helt så man kan köra med en pedal? Testade det läget ett tag men tyckte personligen det var ganska hemskt eftersom jag upplevde det sjukt svårt att smyga med bilen, det gjorde fickparkering sjukt mycket svårare än när man har creep och kan justera med bromspedalen tycker jag, så jag har stängt av det igen.
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19572
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Vilken regen kör ni och varför?
Testa med pannkaka eller våfflor iställetMarkusL skrev:Oj, och jag som inte kan fickparkera med crêpe, testade det läget em gång men aldrig mer. Men det är väl vad man vänjer sig vid.kenny skrev:Är parkering det nya läget som stannar bilen helt så man kan köra med en pedal? Testade det läget ett tag men tyckte personligen det var ganska hemskt eftersom jag upplevde det sjukt svårt att smyga med bilen, det gjorde fickparkering sjukt mycket svårare än när man har creep och kan justera med bromspedalen tycker jag, så jag har stängt av det igen.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19