Jerker skrev:OK, Tesla är ett fantastiskt företag på många sätt. Men ibland visar det upp ett fult vulgärkapitalistiskt tryne, och jag tycker att det är det som visar sig i såna här sammanhang. Man kämpar med att få lönsamhet. Man har också problem med kvaliteten och serviceärendena blir för många så att det blir en för stor kostnad. Jakten på snabb produktion och kostnadsbesparingar i den änden resulterar alltså i för många serviceärenden och allt för stora kostnader i den änden istället. Hur gör man då för att lösa det problemet? Jo, man avskaffar möjligheten att ringa serviceverkstäderna och när man inte klarar av att få fram reservdelar eller inte kan laga ett fel på en bil så struntar man bara i det och hänvisar till att det ska vara så, att det som kunden uppfattar som ett fel på bilen inte är ett fel.
Det enda är väl att hänga ut Teslas serviceorganisation i pressen? Det är säkert många tidningar/TV-stationer om mer än gärna skulle ställa upp det.
Jo, jag tänker detsamma. Men jag är verkligen ingen sådan person som vill hänga ut företag i pressen. Speciellt inte förrän de fått chans att rätta till det som blivit fel.
Misstag kan alla göra, så de ska få en ärlig chans att rätta till det som blivit fel.
Jag har lagt upp ett nytt ärende, så jag berättar här hur det går.
(Det var tyvärr inte heller bara blinkersen som var en besvikelse under servicen. Utan även 4-hjulsinställning som de vill att jag ska bekosta själv då jag ”anmälde detta för sent”, trots att jag gjort det för 500mil sedan. Här ska de kolla upp sin historik med sms, samtal och anmälningar via app som jag gjort. Så jag är hoppfull, tills att de bevisar motsatsen...)
Även två sommardäck skulle bytas (vänster fram totalt utslitet på insidan, alla andra helt fräscha). Fick bekräftat via sms att de beställt däck, men vid service fanns inte dessa. Var så arg och besviken när jag åkte därifrån!