Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Stänkskydd

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Re: Stänkskydd

Inläggav Teslaägare Jonny » 31 mar 2021 09:39

Monterade Hamphis häromdagen och tyckte det blev superbra förutom att jag inte tyckte att det följde med tillräckligt mkt skyddsfilm, insåg jag när jag kommit halvvägs. Så här blev det bak.
EA260CCB-1E2A-40EA-AC16-AB1BCF16222D.jpeg
Användarvisningsbild
Jonny
Teslaägare

Referralkod: jon52133

Inläggav TBC » 31 mar 2021 09:47

Skruvade på två skruvar till utan att borra. Hjälpte lite men glappar ändå.
TBC

Inläggav scrappy » 03 apr 2021 11:41

Köpte hamphis ”kraftiga”, bara testat montera ena fram. Orginalvarianten satt med skruv under bilen + 2 plastskruv. En liten lucka exponerar ett skruvhål. Det finns ett hål i den delen som löper under bilen på hamphis stänkskydd också men hålet matchar inte.

Använder ni skruv under bilen?
scrappy

Referralkod: richard51822

Inläggav Teslaägare mikebike » 03 apr 2021 13:47

scrappy skrev:Köpte hamphis ”kraftiga”, bara testat montera ena fram. Orginalvarianten satt med skruv under bilen + 2 plastskruv. En liten lucka exponerar ett skruvhål. Det finns ett hål i den delen som löper under bilen på hamphis stänkskydd också men hålet matchar inte.

Nej, jag kom inte åt med vare sig skruvdragare eller skruvmejsel.
Volvo PV 544 S 1963
Tesla Model 3 LR 2021
Tesla Model Y LR 2022? beställd
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare

Referralkod: mikael72656

Inläggav scrappy » 03 apr 2021 13:56

mikebike skrev:
scrappy skrev:Köpte hamphis ”kraftiga”, bara testat montera ena fram. Orginalvarianten satt med skruv under bilen + 2 plastskruv. En liten lucka exponerar ett skruvhål. Det finns ett hål i den delen som löper under bilen på hamphis stänkskydd också men hålet matchar inte.

Det var snarare en bult istället för skruv, sexkantigt huvud. Fick med ett verktyg så det var enkelt att ta bort, men de nya är inte anpassad för att fästa där verkar det som :(
scrappy

Inläggav Teslaägare mikebike » 03 apr 2021 15:40

scrappy skrev:
mikebike skrev:

Det var snarare en bult istället för skruv, sexkantigt huvud. Fick med ett verktyg så det var enkelt att ta bort, men de nya är inte anpassad för att fästa där verkar det som :(

Ja, fast den "nya" skruven måste bli en plåtskruv eftersom det inte finns något gängat hål.
Volvo PV 544 S 1963
Tesla Model 3 LR 2021
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare

Inläggav scrappy » 03 apr 2021 16:52

mikebike skrev:
scrappy skrev:
mikebike skrev:

Ja, fast den "nya" skruven måste bli en plåtskruv eftersom det inte finns något gängat hål.

Jo, men undrade om någon testat att borrat nytt hål i stänkskyddet för att kunna fästa i befintlig gänga. Inte säker på vad tanken med hålet i stänkskyddet är som inte passar för nåt. Dåliga bilder, trångt under bilen :lol: .
Fil 001.jpeg

Fil 000.jpeg

Bulten kan bli för kort kanske, original var nedsänkt. Skydden sitter hyfsat utan dock, får väl duga.
scrappy

Inläggav Teslaägare mikebike » 03 apr 2021 18:48

Ja, den medföljande skruven är alldeles för kort, och det lär krävas en distans för att det skall funka.
Volvo PV 544 S 1963
Tesla Model 3 LR 2021
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare

Inläggav Tomas L » 06 apr 2021 09:57

Numera så följer det ju med stänkskydd till framhjulen; har någon tips på stänkskydd till bakhjulen som man kan montera utan åverkan, borrning eller liknande? Det gör inget om det är ett kit med stänskydd till både fram- och bakhjul.

(F'låt om någon skrivit om detta på forumet, kanske t o m i denna tråd, men 'det är mycke nu' och jag vill lägga en beställning så snart som möjligt)
M3 LR AWD EAP 2021
Tomas L

Referralkod: tomas90653

Inläggav Teslaägare ErikHallq » 06 apr 2021 11:13

Tomas L skrev:Numera så följer det ju med stänkskydd till framhjulen; har någon tips på stänkskydd till bakhjulen som man kan montera utan åverkan, borrning eller liknande? Det gör inget om det är ett kit med stänskydd till både fram- och bakhjul.

(F'låt om någon skrivit om detta på forumet, kanske t o m i denna tråd, men 'det är mycke nu' och jag vill lägga en beställning så snart som möjligt)

Jag har dessa, det är endast de fram som kräver att man borrar.

https://teslify.se/products/stankskarma ... la-model-3

Det följde även med en metallklämma som man satt över borrhålet fram så skruven fick ordentligt fäste.
Användarvisningsbild
ErikHallq
Teslaägare

FöregåendeNästa

Återgå till Model 3