Accelerations-boost

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Ska du köpa Accelerations-boost till din Tesla?

Javisst!
69
25%
Nej, för dyrt
71
26%
Nej, nöjd med accelerationen som den är
132
49%
 
Antal röster: 272

Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7315
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Accelerations-boost

Inlägg av TiborBlomhall »

Accelerations-boost finns nu tillgängligt för ägare av Model 3 Long Range All Wheel Drive.
Öka accelerationen i din bil ytterligare genom att gå från Standard till Sport och förbättra accelerationstiden 0-100km/h från 4,6 sekunder till 4,1 sekunder.
Kostar 19,200 kronor. Enkla frågan är: ska du köpa den?
Användarvisningsbild
Black
Teslaägare
Inlägg: 312
Blev medlem: 14 jul 2019 16:06
Ort: Lidköping

Re: Accelerations-boost

Inlägg av Black »

0-100 på 3.3 och trackmode alla dagar i veckan..
0-100 på 4.1 aldrig för de pengarna...
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7315
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Accelerations-boost

Inlägg av TiborBlomhall »

Tesla borde även ha erbjudit en "pay-per-go" alternativ, säg 100 kronor för varje max-acceleration. Då skulle även de som inte vill pröjsa fullt men ändå vill imponera på folk kunnat köpa den :mrgreen:
Användarvisningsbild
macksie
Teslaägare
Inlägg: 592
Blev medlem: 16 dec 2017 15:58

Re: Accelerations-boost

Inlägg av macksie »

TiborBlomhall skrev:
Tesla borde även ha erbjudit en "pay-per-go" alternativ, säg 100 kronor för varje max-acceleration. Då skulle även de som inte vill pröjsa fullt men ändå vill imponera på folk kunnat köpa den :mrgreen:
Riktigt intressant alternativ. Och när du spenderat 1000 spänn kommer du antagligen dega resten för full uppgradering. Men varför skulle de, när de lyckas lura en halv vagnpark att betala 50-60k för funktioner som kommer vilken dag i veckan som helst.
MYP
X90d
Användarvisningsbild
oscfor
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 02 maj 2017 13:17

Re: Accelerations-boost

Inlägg av oscfor »

Jag saknar alternativet: Har redan köpt!
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Tesla Model 3 LR AWD
Tesla Model X P100DL
Tesla Model X 90D
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7315
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Accelerations-boost

Inlägg av TiborBlomhall »

oscfor skrev:
Jag saknar alternativet: Har redan köpt!
Det är förstås "Javisst!"
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5480
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Accelerations-boost

Inlägg av OfarligTesla »

Givet att legaliteten i det hela fungerar i Sverige när jag får bilen lär jag köpa direkt. Extra prestanda för en låg summa, varför inte?
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14474
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Accelerations-boost

Inlägg av taliz »

OfarligTesla skrev:
Givet att legaliteten i det hela fungerar i Sverige när jag får bilen lär jag köpa direkt. Extra prestanda för en låg summa, varför inte?
Just därför man köper P? Bild
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5480
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Accelerations-boost

Inlägg av OfarligTesla »

taliz skrev:
OfarligTesla skrev:
Givet att legaliteten i det hela fungerar i Sverige när jag får bilen lär jag köpa direkt. Extra prestanda för en låg summa, varför inte?
Just därför man köper P? Bild
Ja om man man vill ha en den stötiga och högljudda känslan av en sportigare bil, fördelen med el är enligt mig att man kan få den tystare trots prestanda.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14474
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Accelerations-boost

Inlägg av taliz »

OfarligTesla skrev:
taliz skrev:
OfarligTesla skrev:
Givet att legaliteten i det hela fungerar i Sverige när jag får bilen lär jag köpa direkt. Extra prestanda för en låg summa, varför inte?
Just därför man köper P? Bild
Ja om man man vill ha en den stötiga och högljudda känslan av en sportigare bil, fördelen med el är enligt mig att man kan få den tystare trots prestanda.
Då byter man fälgar som sagt. P är varken mindre komfortabel eller bullrigare än vanliga 3an på 18”.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
dbar
Teslaägare
Inlägg: 300
Blev medlem: 12 sep 2018 13:42

Re: Accelerations-boost

Inlägg av dbar »

Jag har köpt det, dock inte fått det aktiverat ännu, drog ändå fram en accesspunkt här på kontoret så den fick WiFi här 8-)

Står dock "bearbetar din betalning" online fortfarande. Någon som fått sitt aktiverat?
ser att pengarna är dragna från kortet iaf
Screenshot_4.png
Model 3 LR +FSD+AccBoost, Pearl White, svart premiumklädsel, 18" Aero-fälgar
Model Y LR +FSD, Grå med matt PPF, svart premiumklädsel, 21" custom made fälgar
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5480
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Accelerations-boost

Inlägg av OfarligTesla »

taliz skrev:
Då byter man fälgar som sagt. P är varken mindre komfortabel eller bullrigare än vanliga 3an på 18”.
Japp, men det är både jobbigt och kostar tid, speciellt om man tar leverans vintertid. Skall man dessutom ha 18" på sommaren också måste man sälja 20" fälgarna osv. Det blir snabbt en dyr historia när man räknar in värdet av tiden man lägger för att styra upp det.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14474
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Accelerations-boost

Inlägg av taliz »

OfarligTesla skrev:
taliz skrev:
Då byter man fälgar som sagt. P är varken mindre komfortabel eller bullrigare än vanliga 3an på 18”.
Japp, men det är både jobbigt och kostar tid, speciellt om man tar leverans vintertid. Skall man dessutom ha 18" på sommaren också måste man sälja 20" fälgarna osv. Det blir snabbt en dyr historia när man räknar in värdet av tiden man lägger för att styra upp det.
Jo man får ju välja vad man vill spendera tid och pengar på.
Väldigt många gör ju dock åtminstone någon modifikation. Köpa tredjeparts fälgar är nog inte mindre poppis(och i min mening betydlig mer värt) än att tex tona rutor, ppf, wrap, chrome delete etc.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5480
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Accelerations-boost

Inlägg av OfarligTesla »

taliz skrev:
Jo man får ju välja vad man vill spendera tid och pengar på.
Väldigt många gör ju dock åtminstone någon modifikation. Köpa tredjeparts fälgar är nog inte mindre poppis(och i min mening betydlig mer värt) än att tex tona rutor, ppf, wrap, chrome delete etc.
Ja jag håller med, tänkte själv få stenskottsfolie och chrome delete fixat på denna bil. På grund av begränsat med energi kände jag att en grej är vad jag orkar med så då valde jag det framför att ta riktig P och fixa allt med hjulen. Kan jag köpa mig prestanda med en knapptryckning gör jag det däremot gärna :D.
Coburn
Inlägg: 8
Blev medlem: 01 jul 2019 20:04

Re: Accelerations-boost

Inlägg av Coburn »

dbar: Jag har samma status som du. Köpte 5 min efter att mailet från tesla damp ner i inkorgen, men betalningen bearbetas fortfarande.
JNH
Inlägg: 1
Blev medlem: 19 dec 2019 14:57

Re: Accelerations-boost

Inlägg av JNH »

Måste man uppdatera sin försäkring för detta?
Antar att detta räknas som trimning, eller det är annorlunda med mjukvaru-uppdateringar? Har inte hört om någon som uppdaterat sin försäkring efter den 5%-uppdatering som man fick för en månad sedan...
Användarvisningsbild
oscfor
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 02 maj 2017 13:17

Re: Accelerations-boost

Inlägg av oscfor »

Ni behöver inte vänta på att betalningen genomförs. Den uppdaterar bilen på fem minuter. Gå ut och kolla!
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Tesla Model 3 LR AWD
Tesla Model X P100DL
Tesla Model X 90D
Användarvisningsbild
oscfor
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 02 maj 2017 13:17

Re: Accelerations-boost

Inlägg av oscfor »

För övrigt är uppgraderingen sjukt prisvärd. En helt annan känsla i bilen efter uppgraderingen. Oerhört mycket rappare i gaspådraget.
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Tesla Model 3 LR AWD
Tesla Model X P100DL
Tesla Model X 90D
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14474
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Accelerations-boost

Inlägg av taliz »

oscfor skrev:
Ni behöver inte vänta på att betalningen genomförs. Den uppdaterar bilen på fem minuter. Gå ut och kolla!
Årets (h)julklapp? Bild
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7315
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Accelerations-boost

Inlägg av TiborBlomhall »

oscfor skrev:
För övrigt är uppgraderingen sjukt prisvärd. En helt annan känsla i bilen efter uppgraderingen. Oerhört mycket rappare i gaspådraget.
Nån som har hittat nån bra Youtube-klipp före/efter?

Eller gjort en själv?
Coburn
Inlägg: 8
Blev medlem: 01 jul 2019 20:04

Re: Accelerations-boost

Inlägg av Coburn »

I min finns enbart ”chill” och ”sport” att välja. Inget standard läge, så min har nog inte uppdaterats ännu ;(
Användarvisningsbild
loftux
Teslaägare
Inlägg: 858
Blev medlem: 16 apr 2019 08:07
Ort: Nacka
Referralkod: ts.la/peter18116
Kontakt:

Re: Accelerations-boost

Inlägg av loftux »

Coburn skrev:
I min finns enbart ”chill” och ”sport” att välja. Inget standard läge, så min har nog inte uppdaterats ännu ;(
Det är väl "chill" och "standard" som är före uppdateringen. Efter så får du "sport" istället för standard.
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör
Model 3 LR AWD 2019, Pearl White, Vit interiör, 18" Aero, FSD
Nissan Leaf Tekna 2013
boaormen
Inlägg: 48
Blev medlem: 14 maj 2019 22:14

Re: Accelerations-boost

Inlägg av boaormen »

Coburn skrev:
I min finns enbart ”chill” och ”sport” att välja. Inget standard läge, så min har nog inte uppdaterats ännu ;(
Sport är uppdateringen ju. Ut och testa nu! Glöm inte att berätta efter hur det gick!
Användarvisningsbild
Etoo
Teslaägare
Inlägg: 44
Blev medlem: 22 maj 2017 15:10

Re: Accelerations-boost

Inlägg av Etoo »

boaormen skrev:
Coburn skrev:
I min finns enbart ”chill” och ”sport” att välja. Inget standard läge, så min har nog inte uppdaterats ännu ;(
Sport är uppdateringen ju. Ut och testa nu! Glöm inte att berätta efter hur det gick!
Det blir logiskt sett "Chill" och "Sport" efter uppdatering. De som inte uppdaterar har kvar "Chill" och "Standard". Det innebär i så fall att man inte får tre lägen efter uppdatering. Det är antingen eller "Standard"/"Sport"
Model S 75D 2016 Pearl White
Model 3 LR AWD 2019 Blå, FSD, krok
Användarvisningsbild
MEF
Teslaägare
Inlägg: 58
Blev medlem: 27 maj 2019 21:12

Re: Accelerations-boost

Inlägg av MEF »

Otippat att denna möjlighet skulle råka dyka upp precis innan kvartalsslut. Undrar just hur många extra miljoner det blir rakt ner i kassan hos Tesla :lol: :lol:
Oddsen för vinst även under Q4 är tämligen låga 8-)
Skriv svar