Jag tillhör skaran av människotyper som absolut INTE klarar av att hålla fingrarna i styr för den här typen av uppgraderingsmöjlighet.
Det fick helt enkelt kosta vad det kosta vill, men om det är värt det återstår att se.
Jag har dock problem!
Uppgraderingen köptes för snart två dygn sedan. Allt ser rätt ut i app, och pengar har dragits från kontot.
Problemet är att bilen fortfarande inte fått uppdateringen
Vad kan man göra mer än att låta den vara uppkopplad på Wi-Fi?
Tesla själva (åtminstone de olika jag talat med) verkar inte riktigt ha koll på vad man gör mer än att de bekräftar att köpet har gått igenom..
Någon med liknande erfarenheter? Tips?
Tråkigt att höra! för mig tog det en kvart så var det på plast i bilen (jag kollade inte förrän efter en kvart, så det kan ha gått fortare...). startat om bilen?
Hmm - jag är såpass ny i Teslafamiljen, men om omstart innebär att hålla nere broms och båda rattknapparna tills dess att skärmen slocknar så är svaret JA.
Vad mer kan man testa för att trigga uppgraderingen?
Den är ansluten till Wi-Fi, men en fråga på den. När man kliver ur bilen och låser den så att skärmen slocknar - blir den då fortsatt uppkopplad på Wi-Fi eller krävs det att jag sitter i den och låter bilen vara ”igång”?
Ser också att alternativet ”fabriksåterställning” finns. Är det lämpligt eller olämpligt i denna frågan?
Har kollat på min router, min bil är uppkopplad hela tiden, stäng ev av "energy save" eller vad det heter och finns kanske nån always connected fortfarande
När jag uppgraderade till AP från icke AP på min första Tesla fastnade uppgraderingen i något system. Det krävdes handpåläggning från USA (dessa jobbade inte på helger!). Det kanske kan vara något att trycka på när du ringer supporten? Funkar inte det, testa att ringa supporten på tydlig icke kontorstid, då du kan hamna i europeisk eller amerikansk support.
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid Tesla Model 3 LR AWD Tesla Model X P100DL Tesla Model X 90D
När jag uppgraderade till AP från icke AP på min första Tesla fastnade uppgraderingen i något system. Det krävdes handpåläggning från USA (dessa jobbade inte på helger!). Det kanske kan vara något att trycka på när du ringer supporten? Funkar inte det, testa att ringa supporten på tydlig icke kontorstid, då du kan hamna i europeisk eller amerikansk support.
Det verkar vara ungefär där jag står också. Tack för tipset att ringa lite off hours, för igårkväll kom jag till en engelsktalande kille som sa att ärendet ligger hos deras support (enl honom rätt avdelning) men att den avdelningen inte har öppet under helgen.
Mest troligt svar på måndag trodde han.
Tog upp det här med att man ju faktiskt vill testa uppgraderingen i 48h, vilket nu helt passerat, men han förklarade att det ju finns ett case på detta så 48h startar först när bilen faktiskt tagit emot uppgraderingen.
Irriterande när det krånglar och man hör andra som fått någon igång det på 15min!
Finns det någon officiell ångerrätt? Jag är jävligt sugen att prova på 1-2 dagar, skulle varit nice om man hade kunnat ångra sig inom typ 1v och få pengarna tillbaka.
P Kan inte längre fås med dragkrok, och tror inte räckvidden är lika bra med 18 hjul då skillnaden är väl 10% räckvidd och hjul gör bara 5% skillnad. Jag trodde hade större motor bak som är mindre effektiv. Sedan vet jag inte om YouTube klippen är representativa men uppgradering har samma acc som P, en test spöade tom LR P. Men sedan sis ju P göra på 3,4 och boosten är väl ner till 3,9? Jag har testat min kompis med boost, samt P och model S P och denna boost är precis perfekt för mig. Model S performance är för mkt för mig.
P Kan inte längre fås med dragkrok, och tror inte räckvidden är lika bra med 18 hjul då skillnaden är väl 10% räckvidd och hjul gör bara 5% skillnad. Jag trodde hade större motor bak som är mindre effektiv. Sedan vet jag inte om YouTube klippen är representativa men uppgradering har samma acc som P, en test spöade tom LR P. Men sedan sis ju P göra på 3,4 och boosten är väl ner till 3,9? Jag har testat min kompis med boost, samt P och model S P och denna boost är precis perfekt för mig. Model S performance är för mkt för mig.
Du får ca 5% längre räckvidd med aero kåporna kontra original 18", så jag kan mycket väl tänka mig att ett par 20" drar 10% mer än ett par 18" aero.
Men du kan ju kränga på 18" även på en P om du vill det och få samma förbrukning som en LR.
Sedan så har inte jag sett en video när boost slår en P utan den är lite slöare än P och ligger precis mitt emellan LR och P dvs ett ganska avvägt steg.
Det är förövrigt samma motorer i LR och P, så i teorin kan alla LR bli en P- om Tesla nu skulle få för sig detta.
Renault Zoe Intens 41kWh -17 Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Hämtade upp min M3LR idag. Har precis köpt acceleration boost. Tyvärr har jag inte tillgång till Wifi i parkeringsgaraget där jag står. Måste man ha det eller laddas acceleration boost ner via premium connectivity?
Hämtade upp min M3LR idag. Har precis köpt acceleration boost. Tyvärr har jag inte tillgång till Wifi i parkeringsgaraget där jag står. Måste man ha det eller laddas acceleration boost ner via premium connectivity?
Jag måste ha missat något, varför väljer du en LR och sedan boost? Varför inte gå på en Performance direkt?
-21 Model 3 Performance röd/vit, hämtad 23 dec 2020
Hämtade upp min M3LR idag. Har precis köpt acceleration boost. Tyvärr har jag inte tillgång till Wifi i parkeringsgaraget där jag står. Måste man ha det eller laddas acceleration boost ner via premium connectivity?
Jag måste ha missat något, varför väljer du en LR och sedan boost? Varför inte gå på en Performance direkt?
Utan att veta i just det här specifika fallet men det brukar främst vara 2 anledningar: 1) dragkrok, 2) förmånsvärde.
Hämtade upp min M3LR idag. Har precis köpt acceleration boost. Tyvärr har jag inte tillgång till Wifi i parkeringsgaraget där jag står. Måste man ha det eller laddas acceleration boost ner via premium connectivity?
Jag måste ha missat något, varför väljer du en LR och sedan boost? Varför inte gå på en Performance direkt?
Jag orkade inte hålla på och sälja 20 tums fälgar och skaffa eftermarknad vilket krävdes för att få den bekväm nog för att jag skulle acceptera en 3a.
Hämtade upp min M3LR idag. Har precis köpt acceleration boost. Tyvärr har jag inte tillgång till Wifi i parkeringsgaraget där jag står. Måste man ha det eller laddas acceleration boost ner via premium connectivity?
Jag måste ha missat något, varför väljer du en LR och sedan boost? Varför inte gå på en Performance direkt?
Utan att veta i just det här specifika fallet men det brukar främst vara 2 anledningar: 1) dragkrok, 2) förmånsvärde.
Precis så. Och litegrann priset (å andra sidan har jag nyss pyntat 19 200 kr... ). Men framförallt förmånsvärdet. Fast jag skippade dragkroken.
Formellt ska väl de där 19500kr läggas på förmånsvärdet. Men en stor fördel är väl att man får full bonus som företagare för en LR.
När det gäller att ladda ner så lägg telefonen i bilen och dela WiFi från den.
Det gick alldeles med bilens egna uppkoppling. Tio minuter efter köpet så hade valen CHILL/SPORT i panelen.
Gott! Grattis till den nyuppgraderade bilen!
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Hämtade upp min M3LR idag. Har precis köpt acceleration boost. Tyvärr har jag inte tillgång till Wifi i parkeringsgaraget där jag står. Måste man ha det eller laddas acceleration boost ner via premium connectivity?
Jag måste ha missat något, varför väljer du en LR och sedan boost? Varför inte gå på en Performance direkt?
Jag hade lätt köpt en P om drakkrok varit möjligt. Men, vill jag egentligen ha hårdare fjädring och stötigare gång? Nej. Så LR med ACC Boost är den bästa kombinationen, och enda alternativet för mig som måste ha drag(krok)
Tidigare en vit 85D med allt utom bakvända säten, nu vit Model 3 LR 2021, svart inredning + allt
Måste bara flika in att det är otroligt liten skillnad på komfort, alltså buller och stötighet i våra model 3, 18" sr+ vs 20" performance.
Buller ingen skillnad. Den enda marginella skillnade jag kan märka är att 20" performance under ~ 40km/t på dåliga vägar är liite stötigare. Vid högre hastigheter känns performance perfekt fjädrad, nästan mjuk.
Det är konstigt med tanke på däckdimension profilen 45 vs 35, kanske fått fel fjädrar/dämpare på våra
Model 3 P+ -19 Model Y LR -22 Model S Pläd -23 SigenStor (14,8kWp) Model 3 sr+ (såld), MYP (såld) Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler