Accelerations-boost
Moderator: Redaktion
-
- Inlägg: 151
- Blev medlem: 18 aug 2019 17:33
- Ort: Värmland
- Referralkod: ts.la/fredrik16543
Re: Accelerations-boost
Finns det någon officiell ångerrätt? Jag är jävligt sugen att prova på 1-2 dagar, skulle varit nice om man hade kunnat ångra sig inom typ 1v och få pengarna tillbaka.
Edit: Köpet följer med bilen sen väl?
Edit: Köpet följer med bilen sen väl?
Re: Accelerations-boost
Japp, följer med bilen och ej ägare förklarade Delivery teamet för mig under upphämtningen.
Re: Accelerations-boost
P Kan inte längre fås med dragkrok, och tror inte räckvidden är lika bra med 18 hjul då skillnaden är väl 10% räckvidd och hjul gör bara 5% skillnad. Jag trodde hade större motor bak som är mindre effektiv. Sedan vet jag inte om YouTube klippen är representativa men uppgradering har samma acc som P, en test spöade tom LR P. Men sedan sis ju P göra på 3,4 och boosten är väl ner till 3,9? Jag har testat min kompis med boost, samt P och model S P och denna boost är precis perfekt för mig. Model S performance är för mkt för mig.
Re: Accelerations-boost
Du får ca 5% längre räckvidd med aero kåporna kontra original 18", så jag kan mycket väl tänka mig att ett par 20" drar 10% mer än ett par 18" aero.DrSweden skrev:P Kan inte längre fås med dragkrok, och tror inte räckvidden är lika bra med 18 hjul då skillnaden är väl 10% räckvidd och hjul gör bara 5% skillnad. Jag trodde hade större motor bak som är mindre effektiv. Sedan vet jag inte om YouTube klippen är representativa men uppgradering har samma acc som P, en test spöade tom LR P. Men sedan sis ju P göra på 3,4 och boosten är väl ner till 3,9? Jag har testat min kompis med boost, samt P och model S P och denna boost är precis perfekt för mig. Model S performance är för mkt för mig.
Men du kan ju kränga på 18" även på en P om du vill det och få samma förbrukning som en LR.
Sedan så har inte jag sett en video när boost slår en P utan den är lite slöare än P och ligger precis mitt emellan LR och P dvs ett ganska avvägt steg.
Det är förövrigt samma motorer i LR och P, så i teorin kan alla LR bli en P- om Tesla nu skulle få för sig detta.
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
-
- Inlägg: 30
- Blev medlem: 10 nov 2020 19:25
Re: Accelerations-boost
Hämtade upp min M3LR idag. Har precis köpt acceleration boost. Tyvärr har jag inte tillgång till Wifi i parkeringsgaraget där jag står. Måste man ha det eller laddas acceleration boost ner via premium connectivity?
Re: Accelerations-boost
Jag måste ha missat något, varför väljer du en LR och sedan boost? Varför inte gå på en Performance direkt?Nikola-Tesla skrev:Hämtade upp min M3LR idag. Har precis köpt acceleration boost. Tyvärr har jag inte tillgång till Wifi i parkeringsgaraget där jag står. Måste man ha det eller laddas acceleration boost ner via premium connectivity?
-21 Model 3 Performance röd/vit, hämtad 23 dec 2020
Re: Accelerations-boost
Utan att veta i just det här specifika fallet men det brukar främst vara 2 anledningar: 1) dragkrok, 2) förmånsvärde.Tommy59 skrev:Jag måste ha missat något, varför väljer du en LR och sedan boost? Varför inte gå på en Performance direkt?Nikola-Tesla skrev:Hämtade upp min M3LR idag. Har precis köpt acceleration boost. Tyvärr har jag inte tillgång till Wifi i parkeringsgaraget där jag står. Måste man ha det eller laddas acceleration boost ner via premium connectivity?
- OfarligTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 5482
- Blev medlem: 17 feb 2018 09:16
Re: Accelerations-boost
Jag orkade inte hålla på och sälja 20 tums fälgar och skaffa eftermarknad vilket krävdes för att få den bekväm nog för att jag skulle acceptera en 3a.Tommy59 skrev:Jag måste ha missat något, varför väljer du en LR och sedan boost? Varför inte gå på en Performance direkt?Nikola-Tesla skrev:Hämtade upp min M3LR idag. Har precis köpt acceleration boost. Tyvärr har jag inte tillgång till Wifi i parkeringsgaraget där jag står. Måste man ha det eller laddas acceleration boost ner via premium connectivity?
-
- Inlägg: 30
- Blev medlem: 10 nov 2020 19:25
Re: Accelerations-boost
Precis så. Och litegrann priset (å andra sidan har jag nyss pyntat 19 200 kr... ). Men framförallt förmånsvärdet. Fast jag skippade dragkroken.M3apan skrev:Utan att veta i just det här specifika fallet men det brukar främst vara 2 anledningar: 1) dragkrok, 2) förmånsvärde.Tommy59 skrev:Jag måste ha missat något, varför väljer du en LR och sedan boost? Varför inte gå på en Performance direkt?Nikola-Tesla skrev:Hämtade upp min M3LR idag. Har precis köpt acceleration boost. Tyvärr har jag inte tillgång till Wifi i parkeringsgaraget där jag står. Måste man ha det eller laddas acceleration boost ner via premium connectivity?
Re: Accelerations-boost
Formellt ska väl de där 19500kr läggas på förmånsvärdet. Men en stor fördel är väl att man får full bonus som företagare för en LR.
När det gäller att ladda ner så lägg telefonen i bilen och dela WiFi från den.
När det gäller att ladda ner så lägg telefonen i bilen och dela WiFi från den.
-
- Inlägg: 30
- Blev medlem: 10 nov 2020 19:25
Re: Accelerations-boost
Det gick alldeles med bilens egna uppkoppling. Tio minuter efter köpet så hade valen CHILL/SPORT i panelen.LarsL skrev:Formellt ska väl de där 19500kr läggas på förmånsvärdet. Men en stor fördel är väl att man får full bonus som företagare för en LR.
När det gäller att ladda ner så lägg telefonen i bilen och dela WiFi från den.
Re: Accelerations-boost
Gott! Grattis till den nyuppgraderade bilen!Nikola-Tesla skrev:Det gick alldeles med bilens egna uppkoppling. Tio minuter efter köpet så hade valen CHILL/SPORT i panelen.LarsL skrev:Formellt ska väl de där 19500kr läggas på förmånsvärdet. Men en stor fördel är väl att man får full bonus som företagare för en LR.
När det gäller att ladda ner så lägg telefonen i bilen och dela WiFi från den.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Accelerations-boost
Jag hade lätt köpt en P om drakkrok varit möjligt. Men, vill jag egentligen ha hårdare fjädring och stötigare gång? Nej. Så LR med ACC Boost är den bästa kombinationen, och enda alternativet för mig som måste ha drag(krok)Tommy59 skrev:Jag måste ha missat något, varför väljer du en LR och sedan boost? Varför inte gå på en Performance direkt?Nikola-Tesla skrev:Hämtade upp min M3LR idag. Har precis köpt acceleration boost. Tyvärr har jag inte tillgång till Wifi i parkeringsgaraget där jag står. Måste man ha det eller laddas acceleration boost ner via premium connectivity?
Tidigare en vit 85D med allt utom bakvända säten, nu vit Model 3 LR 2021, svart inredning + allt
- Tellus
- Teslaägare
- Inlägg: 3624
- Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
- Ort: Nerike
- Referralkod: ts.la/magnus93984
Re: Accelerations-boost
Måste bara flika in att det är otroligt liten skillnad på komfort, alltså buller och stötighet i våra model 3, 18" sr+ vs 20" performance.
Buller ingen skillnad. Den enda marginella skillnade jag kan märka är att 20" performance under ~ 40km/t på dåliga vägar är liite stötigare. Vid högre hastigheter känns performance perfekt fjädrad, nästan mjuk.
Det är konstigt med tanke på däckdimension profilen 45 vs 35, kanske fått fel fjädrar/dämpare på våra
Buller ingen skillnad. Den enda marginella skillnade jag kan märka är att 20" performance under ~ 40km/t på dåliga vägar är liite stötigare. Vid högre hastigheter känns performance perfekt fjädrad, nästan mjuk.
Det är konstigt med tanke på däckdimension profilen 45 vs 35, kanske fått fel fjädrar/dämpare på våra
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Re: Accelerations-boost
Jag har kört men hel del redan med min M3P och tycker faktiskt att dessa 20" Pirellidäcken är riktigt bra att åka motorväg med. Men allt är ju en individuell känsla....Tellus skrev:Måste bara flika in att det är otroligt liten skillnad på komfort, alltså buller och stötighet i våra model 3, 18" sr+ vs 20" performance.
Buller ingen skillnad. Den enda marginella skillnade jag kan märka är att 20" performance under ~ 40km/t på dåliga vägar är liite stötigare. Vid högre hastigheter känns performance perfekt fjädrad, nästan mjuk.
Det är konstigt med tanke på däckdimension profilen 45 vs 35, kanske fått fel fjädrar/dämpare på våra
-21 Model 3 Performance röd/vit, hämtad 23 dec 2020
Re: Accelerations-boost
Jaså är det Pirelli nu? Sommar eller vinter?Tommy59 skrev:Jag har kört men hel del redan med min M3P och tycker faktiskt att dessa 20" Pirellidäcken är riktigt bra att åka motorväg med. Men allt är ju en individuell känsla....Tellus skrev:Måste bara flika in att det är otroligt liten skillnad på komfort, alltså buller och stötighet i våra model 3, 18" sr+ vs 20" performance.
Buller ingen skillnad. Den enda marginella skillnade jag kan märka är att 20" performance under ~ 40km/t på dåliga vägar är liite stötigare. Vid högre hastigheter känns performance perfekt fjädrad, nästan mjuk.
Det är konstigt med tanke på däckdimension profilen 45 vs 35, kanske fått fel fjädrar/dämpare på våra
Förr var det Michelin PS4S sommar och Nokkian vinter för M3P.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Accelerations-boost
Kolla in en bra video om däcken. Börjar 1 minut in, så häng i.....taliz skrev:Jaså är det Pirelli nu? Sommar eller vinter?Tommy59 skrev:Jag har kört men hel del redan med min M3P och tycker faktiskt att dessa 20" Pirellidäcken är riktigt bra att åka motorväg med. Men allt är ju en individuell känsla....Tellus skrev:Måste bara flika in att det är otroligt liten skillnad på komfort, alltså buller och stötighet i våra model 3, 18" sr+ vs 20" performance.
Buller ingen skillnad. Den enda marginella skillnade jag kan märka är att 20" performance under ~ 40km/t på dåliga vägar är liite stötigare. Vid högre hastigheter känns performance perfekt fjädrad, nästan mjuk.
Det är konstigt med tanke på däckdimension profilen 45 vs 35, kanske fått fel fjädrar/dämpare på våra
Förr var det Michelin PS4S sommar och Nokkian vinter för M3P.
https://www.youtube.com/watch?v=GSXUKb9OKC0
-21 Model 3 Performance röd/vit, hämtad 23 dec 2020
Re: Accelerations-boost
Någon som köpt detta som har scan my Tesla?
Jag är sugen men tycker ofta batteriet redan är för kallt för att få ut full effekt som det är med LR, tänker om man får mer effekt vid kallt väder med detta.
Jag är sugen men tycker ofta batteriet redan är för kallt för att få ut full effekt som det är med LR, tänker om man får mer effekt vid kallt väder med detta.
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket