Just den bristen son nämns i rubriken gällde detta.
Finishen överlag är måttlig, runt bagageutrymmet rent undermålig. På grusväg väller det in damm i varje vrå på plåten runt bagageöppningen, vi fick ha med oss en borste och sopa rent. I motljus kan man se hur illa dörrarna passats in mot karossen, överlappningarna bildar långa skuggor. Det känns verkligen inget vidare på en bil för 625 000 kronor!
Själv är jag förvånad över att tidningen valde att lägga 66000 på FSD på en bil de i normala fall ska behålla ett år. Funktionaliteten är ju långtifrån färdigutvecklad, och den lär knappast hinna betala sig under det år de kör bilen. Visserligen kan det påverka andrhandsvärdet positivt, och det händer även att Vi Bilägare behåller vissa bilar längre än ett år, men som konsumentupplysning tycker jag det stämmer lite dåligt särskilt som de konsekvent hamrar in att bilen kostat 625000 när 66000 av dessa är synnerligen självförvållade och de istället kunde ha haft en bil som "kostat" 559'
Model 3 reserverad 2016-04-01. Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra tills den levereras (en torsdag 2019 är min gissning...)