Tappat Aero hjulsida - Vart beställer man nya?

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
lukasf
Teslaägare
Inlägg: 165
Blev medlem: 30 nov 2019 08:47

Tappat Aero hjulsida - Vart beställer man nya?

Inlägg av lukasf »

Jag var ute på äventyr idag och insåg när jag var hemma igen att jag tappat en hjulsida till mina 18-tums Aero fälgar. Jag har sökt som en galning då jag har för mig att jag läst här på forumet att någon annan råkat ut för samma sak och lyckats beställa en ny.

Är det någon som vet hur man går tillväga eller vart man kan köpa en ny hjulsida?

Ledsen om det redan finns en tråd om detta, lyckades inte hitta något när jag sökte.
M3 LR AWD 2020
Användarvisningsbild
maccis
Teslaägare
Inlägg: 177
Blev medlem: 12 apr 2019 14:18

Re: Tappat Aero hjulsida - Vart beställer man nya?

Inlägg av maccis »

Kontakta tesla, jag mailade Delivery och fick min men jag tappade min på vägen hem från Tesla.

Tror den kostade cirka 500kr.
Användarvisningsbild
pinussen
Teslaägare
Inlägg: 320
Blev medlem: 03 aug 2016 22:37
Ort: Brottby
Kontakt:

Re: Tappat Aero hjulsida - Vart beställer man nya?

Inlägg av pinussen »

Tyckte jag såg att det finns i shoppen nuförtiden.
Användarvisningsbild
TeslaM3
Teslaägare
Inlägg: 207
Blev medlem: 10 aug 2019 16:07

Re: Tappat Aero hjulsida - Vart beställer man nya?

Inlägg av TeslaM3 »

lukasf skrev:
Jag var ute på äventyr idag och insåg när jag var hemma igen att jag tappat en hjulsida till mina 18-tums Aero fälgar. Jag har sökt som en galning då jag har för mig att jag läst här på forumet att någon annan råkat ut för samma sak och lyckats beställa en ny.

Är det någon som vet hur man går tillväga eller vart man kan köpa en ny hjulsida?

Ledsen om det redan finns en tråd om detta, lyckades inte hitta något när jag sökte.
Om det inte finns i shoppen on lime finns de hos SC för ca 250:- st tror jag.
Användarvisningsbild
dbar
Teslaägare
Inlägg: 300
Blev medlem: 12 sep 2018 13:42

Re: Tappat Aero hjulsida - Vart beställer man nya?

Inlägg av dbar »

Tappade en på väg till Gbg i Göstas. Åkte in till CS på chans, dom hade i lager och fick den direkt.
Model 3 LR +FSD+AccBoost, Pearl White, svart premiumklädsel, 18" Aero-fälgar
Model Y LR +FSD, Grå med matt PPF, svart premiumklädsel, 21" custom made fälgar
Användarvisningsbild
100procent
Teslaägare
Inlägg: 151
Blev medlem: 02 jan 2016 17:19

Re: Tappat Aero hjulsida - Vart beställer man nya?

Inlägg av 100procent »

Säljer 4 aero-kåpor som jag inte använder. Finns i Linköping.
boaormen
Inlägg: 48
Blev medlem: 14 maj 2019 22:14

Re: Tappat Aero hjulsida - Vart beställer man nya?

Inlägg av boaormen »

dbar skrev:
Tappade en på väg till Gbg i Göstas. Åkte in till CS på chans, dom hade i lager och fick den direkt.
Hur tappade du den? Hög fart och otur med vind eller? Bara nyfiken
Användarvisningsbild
lukasf
Teslaägare
Inlägg: 165
Blev medlem: 30 nov 2019 08:47

Re: Tappat Aero hjulsida - Vart beställer man nya?

Inlägg av lukasf »

boaormen skrev:
dbar skrev:
Tappade en på väg till Gbg i Göstas. Åkte in till CS på chans, dom hade i lager och fick den direkt.
Hur tappade du den? Hög fart och otur med vind eller? Bara nyfiken
Högst oklart faktiskt :mrgreen: Jag såg det när jag parkerade efter att ha kört ca 20 mil, körde föredömligt lugnt hela vägen i chill-läget. Så inga större gaspådrag eller snäva svängar. Försökte hålla nere förbrukningen helt enkelt. Så fort jag såg att den saknades så ryckte jag i de tre andra för att se om någon satt löst, men tyckte de satt som berget. Så kanske var den som trillade av trasig på något sätt? Men eftersom det i stort sett bara var motorvägsfart så kan det ju ha varit det, inte så himla mycket vind men man vet ju aldrig. Tycker bilen är bra mycket mer stabil än min V60.
M3 LR AWD 2020
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare
Inlägg: 1973
Blev medlem: 26 jan 2015 07:37
Ort: Halmstad

Re: Tappat Aero hjulsida - Vart beställer man nya?

Inlägg av bonath »

lukasf skrev:
boaormen skrev:
dbar skrev:
Tappade en på väg till Gbg i Göstas. Åkte in till CS på chans, dom hade i lager och fick den direkt.
Hur tappade du den? Hög fart och otur med vind eller? Bara nyfiken
Högst oklart faktiskt :mrgreen: Jag såg det när jag parkerade efter att ha kört ca 20 mil, körde föredömligt lugnt hela vägen i chill-läget. Så inga större gaspådrag eller snäva svängar. Försökte hålla nere förbrukningen helt enkelt. Så fort jag såg att den saknades så ryckte jag i de tre andra för att se om någon satt löst, men tyckte de satt som berget. Så kanske var den som trillade av trasig på något sätt? Men eftersom det i stort sett bara var motorvägsfart så kan det ju ha varit det, inte så himla mycket vind men man vet ju aldrig. Tycker bilen är bra mycket mer stabil än min V60.

Kan den ha blivit stulen utan att du märkt det kanske?
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Skriv svar