Stenskottsfilm fram + keramiskt lackskydd?

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
KalleL
Teslaägare
Inlägg: 62
Blev medlem: 08 aug 2019 23:08
Ort: Strängnäs

Stenskottsfilm fram + keramiskt lackskydd?

Inlägg av KalleL »

Jag har letat runt på nätet och här på forumet men inte hittat något ställe som erbjuder paket med både stenskottsfilm (PPF) på de mest utsatta delarna av bilen, och sedan keramiskt lackskydd på "resten" (eller ovanpå alltihop gissar jag att det blir). Däremot har jag sett flera på Youtube som gjort så, utomlands dock.

Om man nu vill ha riktig skyddsfilm på delar av bilen och sedan även lackskydd känns det ineffektivt att det ska göras på två olika ställen. Det andra stället får ju tvätta om hela bilen igen och det kostar såklart tid och pengar.

Är det någon här som har gjort en motsvarande behandling? I Stockholmsområdet helst.
Model 3 SR+ vit, drag.
Användarvisningsbild
jakobt
Teslaägare
Inlägg: 37
Blev medlem: 17 jan 2017 00:16
Ort: Karlstad

Re: Stenskottsfilm fram + keramiskt lackskydd?

Inlägg av jakobt »

Jag gjorde precis detta på min Model S. Stenskyddsfilm på front + huv, strålkastare, "insteg" till bagaget + insteg till baksätet (småbarn). Utöver detta keramiskt skydd på resten. Kostade 9 tusen + moms, ordinarie skulle ha varit 13 + moms. Detta var i Värmland dock, ej Sthlm.
Model S Long Range
Peugeot e-208 beställd
mihan
Inlägg: 26
Blev medlem: 05 aug 2019 22:07

Re: Stenskottsfilm fram + keramiskt lackskydd?

Inlägg av mihan »

Jag hade precis min inne hos Autoshield på Gärdet. PPF på hela fronten inklusive lampor, ytterspeglar, A-stolpar, rocker panels, ilastningsskydd samt framkant av glastaket. Sedan lackskydd.

De använder XPEL PPF samt XPEL Fusion lackskydd. Filmen ska vara en av de bästa. Kostade drygt 26' med TCS-rabatt.
Model 3 Performance, Pearl White, Svart interiör. Uthämtad 27/12-2019
Användarvisningsbild
-JoS
Teslaägare
Inlägg: 78
Blev medlem: 07 feb 2019 11:49

Re: Stenskottsfilm fram + keramiskt lackskydd?

Inlägg av -JoS »

KalleL skrev:
Jag har letat runt på nätet och här på forumet men inte hittat något ställe som erbjuder paket med både stenskottsfilm (PPF) på de mest utsatta delarna av bilen, och sedan keramiskt lackskydd på "resten" (eller ovanpå alltihop gissar jag att det blir). Däremot har jag sett flera på Youtube som gjort så, utomlands dock.

Om man nu vill ha riktig skyddsfilm på delar av bilen och sedan även lackskydd känns det ineffektivt att det ska göras på två olika ställen. Det andra stället får ju tvätta om hela bilen igen och det kostar såklart tid och pengar.

Är det någon här som har gjort en motsvarande behandling? I Stockholmsområdet helst.
Kan varmt rekommendera SGS styling i Huddinge, säg även att du blivit hänvisad via forumet när du pratar med Jeremy :)
Användarvisningsbild
Filipleven
Teslaägare
Inlägg: 22
Blev medlem: 29 nov 2019 14:52

Re: Stenskottsfilm fram + keramiskt lackskydd?

Inlägg av Filipleven »

jakobt skrev:
Jag gjorde precis detta på min Model S. Stenskyddsfilm på front + huv, strålkastare, "insteg" till bagaget + insteg till baksätet (småbarn). Utöver detta keramiskt skydd på resten. Kostade 9 tusen + moms, ordinarie skulle ha varit 13 + moms. Detta var i Värmland dock, ej Sthlm.
Var i Värmland fick du det gjort?

/Värmlänning
Skriv svar