Felfri Model 3?

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
HerrNilsson
Teslaägare
Inlägg: 656
Blev medlem: 29 apr 2015 09:52

Re: Felfri Model 3?

Inlägg av HerrNilsson »

Min SR+ är 5 månader och har nu gått ca 800mil. 0 problem.
Mvh
Nilsson

Model Y LR
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14510
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Felfri Model 3?

Inlägg av taliz »

Inga problem med min Model 3 Performance efter 1700 mil.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Macrobson
Teslaägare
Inlägg: 32
Blev medlem: 23 jul 2018 07:50
Ort: Helsingborg

Re: Felfri Model 3?

Inlägg av Macrobson »

LR AWD uttagen mars 2019. Hade en liten lackskada vid leverans och tre dagar senare (när solen kom fram) upptäckte jag en stor repa på insidan av framrutan. Omlackering och fick ny framruta inom 2 månader. Inte haft några problem annars, efter snart 2500 mil. Älskar min bil :D
Tesla M3 LR AWD röd, vitt interiör, 18" aero, Acc boost, FSD. KÖPT mars 2019-SÅLD april 2022
Tesla M3 LR AWD blå, vitt interiör, TheNewAero 19". KÖPT april 2022
Användarvisningsbild
pefreli
Teslaägare
Inlägg: 1581
Blev medlem: 17 mar 2018 12:21

Re: Felfri Model 3?

Inlägg av pefreli »

LR RWD uttagen i maj-19.
1700 mil.
Har haft 2 små skitsaker som fixats av Tesla. Vid det ena tillfället skickade de en Ranger till mitt jobb. Behövde inte ens lyfta rumpan från kontorsstolen.

3 saker som min förra BMW hade som jag saknar.
- rattvärme
- elbaklucka
- stämningsbelysning

Till detta kan adderas att serviceorganisationen är en aning omogen.

Men kvaliteten på körupplevelsen och den totala ägandeupplevelsen i Teslan är så mkt bättre att det knappt är meningsfullt att jämföra...
TM3 P vit/vit -23
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld

14,6 kWp

”Earth can and will move to a sustainable economy and will do so under your lifetime”

Elon Musk
Användarvisningsbild
Johlei
Teslaägare
Inlägg: 313
Blev medlem: 21 jun 2019 10:06
Ort: Huddinge
Referralkod: ts.la/john713130

Re: Felfri Model 3?

Inlägg av Johlei »

1200 mil sedan uttag 4 juli. Inga fel. Många småsaker att vänja sig vid dock så klart.
Tesla Model Y AWD Long Range 2023
Tesla Model 3 AWD Long Range 2019
Användarvisningsbild
MEL
Teslaägare
Inlägg: 215
Blev medlem: 12 mar 2014 23:01

Re: Felfri Model 3?

Inlägg av MEL »

helix skrev:
Har haft min Model 3 sedan slutet av mars. I princip helt felfri. Hade inte några större problem med mina tidigare Model S heller. Det som har varit fel har i sammanhanget varit bagateller och har åtgärdats utan några ifrågasättanden.

Jämför jag med mina tidigare Porsche och Audi så har mitt Teslaägande varit mitt hittills mest problemfria.
Har samma upplevelse med min Model 3 som jag kört 2000 mil med sedan 4 mars. En liten spricka i ena bakljuset ordnades på 10 minuter av en ranger som kom till min arbetsplats. Samma kille hjälpte mig för övrigt att sätta på takräcket (ville inte riskera att dra för hårt :)). Även kört Model S sedan 2013 utan (större) problem.
Användarvisningsbild
Spfere
Teslaägare
Inlägg: 68
Blev medlem: 13 dec 2019 17:19
Ort: Östersund

Re: Felfri Model 3?

Inlägg av Spfere »

Hade lite smått som jag åtgärdade själv vid leverans, men tror mina däcktrycks sensorer inte fungerar då jag inte får någon information av dem, ska testa kalibrera om dem... annars kanske jag måste till något SC för att få det fixat.

Annars har det funkat bra, fönster satt riktigt så inge strul runt det tack och lov.

Bara synd jag inte fick njuta alls av bilen utan att det sa pang så stenskott då jag just hade svängt ut från Trosta Park, ibland har man inte fullt flyt.
M3 LR AWD Midnight Silver
Användarvisningsbild
M455E
Teslaägare
Inlägg: 82
Blev medlem: 30 jun 2019 22:45
Ort: Skultuna
Kontakt:

Re: Felfri Model 3?

Inlägg av M455E »

Hej,
Ni som fått hjälp av Ranger, bor ni alla i Stockholmsområdet?
Bor själv i Västeråstrakten men har blivit hänvisad till Ranger på Nacka forum. Alltså längre bort från mig än service center...
<~ Nu Model Y LR tidigare Tesla Model 3, LR, Dragkrok, Easee, Tibber ~>
https://www.instagram.com/m455e/
https://www.instagram.com/ginger_modely/
Verdi

Re: Felfri Model 3?

Inlägg av Verdi »

M455E skrev:
Hej,
Ni som fått hjälp av Ranger, bor ni alla i Stockholmsområdet?
Bor själv i Västeråstrakten men har blivit hänvisad till Ranger på Nacka forum. Alltså längre bort från mig än service center...
Jag fick hjälp i Uppsala en gång. Visserligen bara ca 5 mil från SC men ändå inte Stockholm. :)
Användarvisningsbild
pefreli
Teslaägare
Inlägg: 1581
Blev medlem: 17 mar 2018 12:21

Re: Felfri Model 3?

Inlägg av pefreli »

M455E skrev:
Hej,
Ni som fått hjälp av Ranger, bor ni alla i Stockholmsområdet?
Bor själv i Västeråstrakten men har blivit hänvisad till Ranger på Nacka forum. Alltså längre bort från mig än service center...
Tror det är avståndet till SC som avgör om Ranger kan skickas ut. Eller vad säger ni mer erfarna Tesla-ägare?

Jag bor några mil utanför Malmö. Fick Ranger till mitt jobb i Malmö. Ca 1 mil från SC.
TM3 P vit/vit -23
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld

14,6 kWp

”Earth can and will move to a sustainable economy and will do so under your lifetime”

Elon Musk
Användarvisningsbild
MEL
Teslaägare
Inlägg: 215
Blev medlem: 12 mar 2014 23:01

Re: Felfri Model 3?

Inlägg av MEL »

Ja, min arbetsplats ligger centralt i Sthlm.
Användarvisningsbild
Willerud
Teslaägare
Inlägg: 129
Blev medlem: 22 maj 2018 18:17
Ort: Skanör

Re: Felfri Model 3?

Inlägg av Willerud »

M3P uthämtad på annandagen. Har bara rullat 350 mil. Utan anmärkningar.

Får erkänna att jag aldrig tidigare har letat fel och varit så noggrann vid leveranstillfället. Hade jag haft samma genomgång av 2011 BMW 3-serie så hade den stannat kvar i bilhallen.
Model X 100D - 2018
Nissan LEAF 40kWh - 2018
Model 3 Performance - 2019
Skriv svar