Dörrhandtag återgår inte till slutposition

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Tymrev
Teslaägare
Inlägg: 144
Blev medlem: 05 jun 2019 20:51

Dörrhandtag återgår inte till slutposition

Inlägg av Tymrev »

Har ett problem med ett av mina dörrhandtag. Efter man öppnat dörren så stannar handtaget ca 1cm från slutposition. Dvs den ligger inte slätt mot dörren. Trycker jag till den lite lätt så går den in. Men den gör det inte längre utan att hjälpa den in.

Kan man smörja på något sätt själv? Eller ska man låta Tesla kolla på det? Tänkte ta det senare om det uppkommer något annat, för det är ju ingen stor grej. Men bra om man kunde göra något själv åt det.
Användarvisningsbild
Vulgarsonic
Teslaägare
Inlägg: 274
Blev medlem: 29 mar 2019 20:03

Re: Dörrhandtag återgår inte till slutposition

Inlägg av Vulgarsonic »

Samma här, förardörren?

På min verkar det vara slitage som gör att handtaget glappar en aning i höjdled i framkant och tar i underkant mot utskärningen i dörren.
Handtaget hoppar in när jag drar fast dörren men det känns inte 100
Användarvisningsbild
TeslaM3
Teslaägare
Inlägg: 207
Blev medlem: 10 aug 2019 16:07

Re: Dörrhandtag återgår inte till slutposition

Inlägg av TeslaM3 »

Tymrev skrev:
Har ett problem med ett av mina dörrhandtag. Efter man öppnat dörren så stannar handtaget ca 1cm från slutposition. Dvs den ligger inte slätt mot dörren. Trycker jag till den lite lätt så går den in. Men den gör det inte längre utan att hjälpa den in.

Kan man smörja på något sätt själv? Eller ska man låta Tesla kolla på det? Tänkte ta det senare om det uppkommer något annat, för det är ju ingen stor grej. Men bra om man kunde göra något själv åt det.
På denna video syns det hur man kommer åt att smörja.

https://teslaclubsweden.se/gor-det-sjal ... rrhandtag/
Användarvisningsbild
tor
Teslaägare
Inlägg: 479
Blev medlem: 09 nov 2017 20:34

Re: Dörrhandtag återgår inte till slutposition

Inlägg av tor »

Jag har haft samma problem men en ordentlig tvätt runt handtaget fixade det. Har hänt ett par gånger nu så det verkar som smuts är orsaken.
Skriv svar