Utbetalning

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Grefven
Teslaägare
Inlägg: 24
Blev medlem: 02 aug 2019 08:25

Utbetalning

Inlägg av Grefven »

Hej!
När man fyllt i och skickat in pappret till transportstyrelsen, får man sedan ingen återkoppling före utbetalningen?
Tycker man borde få någon respons i form av bekräftelse eller lapp att fylla i sitt kontonummer, annars hänger ju 60 lax på pist nords förmåga att skicka brev, och den är ju inte så stor. Har inte sett något efter 5 månader.
Mvh
PhaZerSE
Inlägg: 24
Blev medlem: 28 nov 2019 12:44
Ort: Bålsta

Re: Utbetalning

Inlägg av PhaZerSE »

Grefven skrev:
Hej!
När man fyllt i och skickat in pappret till transportstyrelsen, får man sedan ingen återkoppling före utbetalningen?
Tycker man borde få någon respons i form av bekräftelse eller lapp att fylla i sitt kontonummer, annars hänger ju 60 lax på pist nords förmåga att skicka brev, och den är ju inte så stor. Har inte sett något efter 5 månader.
Mvh
Man kan ringa till transportstyrelsen och fråga om dom fått anmälan. Men dom skickar inget.

Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
Väntar på en Vit M3 SR+ beställd 2019-10-04
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Re: Utbetalning

Inlägg av Surfaren »

PhaZerSE skrev:
Man kan ringa till transportstyrelsen och fråga om dom fått anmälan. Men dom skickar inget.
Precis. Och man kan se till att ha sitt konto anmält hos Swedbanks kontoregister:
https://www.swedbank.se/privat/kort-och ... ister.html

Jag har för mig att det stod i informationen från Transportstyrelsen att de betalar ut via Swedbanks tjänst om man har sitt konto anmält där.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
HenricL
Teslaägare
Inlägg: 244
Blev medlem: 16 dec 2018 23:23
Ort: Bromma

Re: Utbetalning

Inlägg av HenricL »

Surfaren skrev:
PhaZerSE skrev:
Man kan ringa till transportstyrelsen och fråga om dom fått anmälan. Men dom skickar inget.
Precis. Och man kan se till att ha sitt konto anmält hos Swedbanks kontoregister:
https://www.swedbank.se/privat/kort-och ... ister.html

Jag har för mig att det stod i informationen från Transportstyrelsen att de betalar ut via Swedbanks tjänst om man har sitt konto anmält där.
Hej
Stämmer, de betalar ut genom Swedbank. Jag reggade mitt SHB konto och utbetalning gick smidigt. Ringde också till Transportstyrelsen innan 6 månader hade gått för att vara säker på att de fått lappen. Man vill ju inte missa 60000kr pga Posten som strulat. Tycker det är dåligt att man inte kan anmäla elbil elektroniskt med BankID.
/Henric
Tesla model 3 LR+ AWD, FSD (HW3), midnight silver metallic, svart interiör, 18 tum hjul. Uttagen 2019-05-24. Såld 2022-08-09
Tesla Model 3 Performance, röd, vit interiör. Beställd 2022-04-04, Levererad 2022-08-31
Användarvisningsbild
maccis
Teslaägare
Inlägg: 177
Blev medlem: 12 apr 2019 14:18

Re: Utbetalning

Inlägg av maccis »

Måste man anmäla sig för utbetalningen? Jag trodde man skulle få den per automatik.
Användarvisningsbild
Hertsh
Teslaägare
Inlägg: 1224
Blev medlem: 11 mar 2019 13:03
Ort: Stockholmsområdet

Re: Utbetalning

Inlägg av Hertsh »

Du får hem en lapp från transportstyrelsen några veckor efter du köpt bilen. Där fyller du i lite uppgifter som bevisar att du är berättigad till bidraget.

Där finns även info om hur du anmäler ditt konto till Swedbanks utbetalningstjänst. Följ dem.

Sen är det inget mer att göra. 6 månader (och några dagar) senare kommer pengarna automatiskt in på ditt konto.
MX LR (Raven) 2019
Användarvisningsbild
zyax
Teslaägare
Inlägg: 1872
Blev medlem: 08 jul 2016 08:05
Ort: Växjö

Re: Utbetalning

Inlägg av zyax »

Grefven skrev:
Hej!
När man fyllt i och skickat in pappret till transportstyrelsen, får man sedan ingen återkoppling före utbetalningen?
Tycker man borde få någon respons i form av bekräftelse eller lapp att fylla i sitt kontonummer, annars hänger ju 60 lax på pist nords förmåga att skicka brev, och den är ju inte så stor. Har inte sett något efter 5 månader.
Mvh
jag tyckte också det var sjukt kass. 1980 hade man ju litat på att brevet kommit fram, men idag kan man inte lita på det så de borde skicka ut något via minmyndighetspost.se eller Kivra tycker man.
Blå Model 3 RWD LR med AP.
Nissan Leaf plus en elmoped, Gobyel.
Solceller på hela taket (ca 18kWp) och inga fossilmaskiner hemma.
Garfield
Inlägg: 26
Blev medlem: 15 sep 2019 09:30

Re: Utbetalning

Inlägg av Garfield »

Hur funkar detta när man leasar via dnb som tjänstebil, tar DNB hand om hela processen?
Användarvisningsbild
pubbe
Teslaägare
Inlägg: 292
Blev medlem: 22 sep 2017 11:34

Re: Utbetalning

Inlägg av pubbe »

Garfield skrev:
Hur funkar detta när man leasar via dnb som tjänstebil, tar DNB hand om hela processen?
Ja, och sänker månadskostnaden motsvarande i 30 månader.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14510
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Utbetalning

Inlägg av taliz »

1) skriv på och skicka in pappret när det kommer.
2) anmäl ditt konto på swedbank så du slipper böka med papperscheck.
3) ring någon/några veckor efter du skickat in pappret och kontrollera att det kommit in och registrerats
4) vänta tills det gått 6 mån och 2v från bilen hämtats ut. Då bör pengarna hamnat på kontot, de skickar också ett brev som bekräftar överföringen.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Skriv svar