Internetanslutning (LTE) model 3 efter 1 år

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Matyr75
Teslaägare
Inlägg: 8
Blev medlem: 06 aug 2018 19:26

Internetanslutning (LTE) model 3 efter 1 år

Inlägg av Matyr75 »

Om en vecka är det 1 år sedan den första 3:an levererades till kund i Sverige. Själv fick jag ut min 15/3, och om jag förstått rätt slutar Tesla att betala för internetanslutningen då första året är tillända. Någon som är insatt i vad som händer då mer i detalj. Kommer man att få en avisering från telebolaget, kan man byta, vad kostar det etc. En egen gissning är att man inte märker någonting, mer än att Tesla debiterar kostnaden på mitt "laddkonto".
Användarvisningsbild
LasseTM
Teslaägare
Inlägg: 986
Blev medlem: 01 feb 2019 12:10
Ort: Tullinge

Re: Internetanslutning (LTE) model 3 efter 1 år

Inlägg av LasseTM »

Matyr75 skrev:
Om en vecka är det 1 år sedan den första 3:an levererades till kund i Sverige. Själv fick jag ut min 15/3, och om jag förstått rätt slutar Tesla att betala för internetanslutningen då första året är tillända. Någon som är insatt i vad som händer då mer i detalj. Kommer man att få en avisering från telebolaget, kan man byta, vad kostar det etc. En egen gissning är att man inte märker någonting, mer än att Tesla debiterar kostnaden på mitt "laddkonto".
Just nu händer inget, alla vi som har SR+ har också denna funktion just nu gratis.
Förmodligen får vi också börja betala för detta så fort Tesla har "fått" en lösning på plats i Sverige men just nu kommer inget att hända.
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Internetanslutning (LTE) model 3 efter 1 år

Inlägg av LarsL »

Händer nog ingenting. Jag har ju inte ens premium connect från början men har ändå fått full uppkoppling. Jag tror att de ännu inte kommit underfund med hur de ska ta betalt i Sverige och därför bjuder på det tills de har fixat det.
Skriv svar