Dålig lack på M3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
YngviF
Teslaägare
Inlägg: 7
Blev medlem: 01 mar 2020 18:22

Re: Dålig lack på M3

Inlägg av YngviF »

Hej, hämtade ut min bil den 26:e mars. Finns en hel del "hål" i lacken, dvs, där lacken sjunkit ner något. Sen hade jag en plåt- och lackskada i mitt vänstra hjulhus. I mitt högra hjulhus har den svarta geggan pressats fram och hänger nedanför plåten, men den är också vitlackad som övriga bilen så den syns inte jättetydligt.

Har kört Audi i 20+ år och aldrig sett något liknande. Detta påminner om när man köpte bil på 80-talet gällande kvalité.

Det är nog bara att konstatera att Tesla inte står för kvalité utan teknik, vilket man ju nästan redan visste.
Tesla Model 3 LR Vit (Svart/19 tum/Drag)
Användarvisningsbild
Front242
Teslaägare
Inlägg: 269
Blev medlem: 31 maj 2019 07:34
Ort: Bankeryd

Re: Dålig lack på M3

Inlägg av Front242 »

Sådana gropar får man om man lackar en yta som inte är ordentligt rengjord. Ofta orsakas det av silikonrester
Marimar
Inlägg: 16
Blev medlem: 01 okt 2019 13:43

Re: Dålig lack på M3

Inlägg av Marimar »

OfarligTesla skrev:
Marimar skrev:
Med respekt, men varför kan det inte stämma. Jag har det senaste året haft fyra svarta bilar, inklusive Teslan.

Förutom Teslan och VW som har nu hade jag en Volvo XC90 2012 samt en Nissan Juke 2014.
Både Volvon och Nissan tvättade ett flertal gånger i maskintvätt. Ingen av dem uppvisade vid försäljningen nu i december lika mycket repor efter 7 respektive 5 års nyttjande.

Kan inte se hur det skulle vara emotionellt mot något särskilt bilmärke, bara att lacken på Teslan inte lever upp till mina förväntningar.

Kan inte heller se hur du menar att det inte kan stämma? Varför inte? Menar du att jag hittar på att alla mina andra svarta bilar jag haft har bättre lack?
Därför att det går mot fysikens lagar att något så mjukt som billack inte skulle få några som helst repor över tid när något rör lacken (allra minst vid automattvätt), oavsett vem som tillverkat bilen. Sen kan ju självklart Teslan repas lättare det säger jag inget om men om din jämförelsenivå är omöjlig att uppnå så är ju alla utfall ett misslyckande.

Sorry för sent svar, har inte vart inne på ett tag nu :).

Nej det håller jag med om, men det har jag inte heller sagt. Har aldrig sagt att mina andra svarta bilar saknar repor/märken helt och hållet, har bara sagt att lacken på min M3 har hållit sjukt mycket sämre. En 3 månader gammal bil uppvisar mer slitage i lacken än mina 5 år gamla bilar, liksom mer än min rätt nya VW som tvättats lika många gånger.
Att det är omöjligt att ha en helt repfri bil, även ett par månader gammal bara, det förstår jag, men det finns ju grader av dåligt.
Bebopin
Inlägg: 19
Blev medlem: 16 jan 2019 20:20

Re: Dålig lack på M3

Inlägg av Bebopin »

Jag upplever också att lacken repas extremt lätt på våran svarta M3 men det är inte därför jag skriver nu :)

Efter vi tvättade bilen senast upptäckte jag några vita små ”jack” på en av de bakre dörrarna, trodde först det var smuts men när jag gnuggade så märkte jag var skador.

Min fråga är väl egentligen, hur behandlar jag detta på bästa sätt? Köpa en lite lack och dutta på? Vart köper jag isåfall detta?

Eller något helt annat?
Skriv svar