Stänga av larmet

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Matthiaz
Teslaägare
Inlägg: 143
Blev medlem: 25 jun 2019 08:36

Stänga av larmet

Inlägg av Matthiaz »

Fick uppdatering 8.1 för en vecka sedan. Åkte till skolan och lämnade barnen, när jag skulle in i bilen igen låstes bilen upp men när jag satte mig i bilen gick sentry mode igång och sen började bilen spela hårdrock på högsta volym. Lyckades inte få av det så fick ställa mig utanför bilen och vänta till den tystnade. Detta upprepade sig 5-6 gånger. Provade både med telefonen och nyckelkortet. Gick alltid att öppna bilen men när man satte sig i den gick larmet igång efter ett litet tag. Kom sen på att hålla in tumknapparna direkt innan larmet hann starta och starta om bilen. Sen funkade allt som normalt igen. Så jag antar att detta var nån bugg och jag borde kanske startat om bilen direkt efter uppdateringen. Men fick lite blickar av alla föräldrar som lämnade barn och där stog jag med en bil som spelade hårdrock för fullt...
Nu till frågan, hittade ingen stans jag kunde stänga av larmet, eller var det för bilen buggade ur som det inte gick att stänga av larmet? Provade att låsa/låsa upp i appen och med nyckelkortet med men hjälpte inte.
Har även funderat på hur jag ska göra när man åker båt/färja med bilen. Har gjort det en gång och då gick larmet igång hela tiden med. Men i menyn så är larm av/på utgråat så jag kan inte stänga av det?
M3, LR, vit/svart, drag, levererad 2021-03-23
SÅLD SR+, Blå/svart, drag, 18" Aero levererad 2019-09-09 (3900 mil)
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14481
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Stänga av larmet

Inlägg av taliz »

Låter som en bugg ja. Kan va bra med en extra omstart efter uppdatering.
Det där med att larmet är utgråat beror på nått annat, samma för mig.
Kanske det går att slå av om man disablar sentry?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Lars Henrik Persson
Teslaägare
Inlägg: 10
Blev medlem: 16 jun 2019 16:51
Ort: Lund

Re: Stänga av larmet

Inlägg av Lars Henrik Persson »

Ja, så gör jag på färja.
Stäng av Sentry och sedan lutning/intrång.
Användarvisningsbild
Matthiaz
Teslaägare
Inlägg: 143
Blev medlem: 25 jun 2019 08:36

Re: Stänga av larmet

Inlägg av Matthiaz »

Ok tack då vet jag hur man gör med larmet.
Ska nog börja starta om bilen efter uppdatering. Fick 8.2 nu. Då slutade förarprofiler att funka, men efter omstart var allt normalt igen. Har aldrig behövt göra det innan jag fick version 8....
M3, LR, vit/svart, drag, levererad 2021-03-23
SÅLD SR+, Blå/svart, drag, 18" Aero levererad 2019-09-09 (3900 mil)
Skriv svar