Är det någon som kan hjälpa mig räkna?

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

KristoferL
Inlägg: 37
Blev medlem: 17 nov 2019 08:52

Är det någon som kan hjälpa mig räkna?

Inlägg av KristoferL »

Ursäkta många kanske dumma frågor, men hoppas att någon kan hjälpa mig!

Jag funderar på en Model 3 LR (ej performance), tittar jag på Tesla så skulle den med grå färg och dragkrok kosta 692880 kr
Jag vill leasa den på företaget och kan stoppa in 100.000kr + moms i första förhöjd avgift.
Restvärdet är det som blir på Tesla (52%) och 1500 mil

Jag har försökt räkna ut hur mycket det skulle kosta företaget innan & efter miljöbonusen, alltså bara leasingavgiften som betalas inte inkluderat försäkringar mm

Innan blir det enligt Tesla 5305 kr + moms/månad men vad blir det efter?
Användarvisningsbild
kalle_sala
Teslaägare
Inlägg: 136
Blev medlem: 28 apr 2019 15:44
Ort: Sala

Re: Är det någon som kan hjälpa mig räkna?

Inlägg av kalle_sala »

Om du leasar bilen i 36 månader och får bonusen utbetald efter 6 månader så kan du dela upp bonusen på de 30 nästkommande månaderna, dvs en sänkning med 2000:-/mån.
så blev det för mig då jag har DnB som kreditgivare.
KristoferL
Inlägg: 37
Blev medlem: 17 nov 2019 08:52

Re: Är det någon som kan hjälpa mig räkna?

Inlägg av KristoferL »

kalle_sala skrev:
Om du leasar bilen i 36 månader och får bonusen utbetald efter 6 månader så kan du dela upp bonusen på de 30 nästkommande månaderna, dvs en sänkning med 2000:-/mån.
så blev det för mig då jag har DnB som kreditgivare.
Tack!

Så om månadskostnaden är 5305 kr + moms så blir det 3305 kr + moms för det är väl ingen moms på bidrag?
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8572
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Är det någon som kan hjälpa mig räkna?

Inlägg av Pontus »

KristoferL skrev:
kalle_sala skrev:
Om du leasar bilen i 36 månader och får bonusen utbetald efter 6 månader så kan du dela upp bonusen på de 30 nästkommande månaderna, dvs en sänkning med 2000:-/mån.
så blev det för mig då jag har DnB som kreditgivare.
Tack!

Så om månadskostnaden är 5305 kr + moms så blir det 3305 kr + moms för det är väl ingen moms på bidrag?
På leasingavgiften betalar du halv moms dvs ditt företag får betala 5968 kr inkl halv moms innan bidraget och efter blir det 3968 kr inkl halv moms. Något lägre då du också slipper betala ränta på 60.000 kr.
Det vart resultatet för mig i varje fall.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Skriv svar