Kan inte se bilen på kontot eller mina gratismil

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8572
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Kan inte se bilen på kontot eller mina gratismil

Inlägg av Pontus »

Som sagt kan inte se bilen på mitt Teslakonto men går bra i appen. Bilen ca två månader gammal och på företagsleasing.
Sedan har vi problemet med de fria milen som man ska via referals som varken jag eller han vars referens jag använde kan se. Jag ser inga referalsmil alls i appen nu, tidigare hade jag några sedan i höstas på min förra bil men allt är borta nu. Bilen står som levererad hos den vars referal jag använde men även han är nu helt utan gratismil. Någon annan som råkat ut för något liknande?
En annan mer generell fråga är att gratismilen ska bara vara kopplad till kontot inte till en specifik bil, hur fungerar det om man har flera olika bilar dvs de drar olika mycket el per mil?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9339
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Kan inte se bilen på kontot eller mina gratismil

Inlägg av bylund »

Man får väl en pott med kWh enligt någon referensförbrukning, som redovisas som sträcka. Kör du snålare kommer du alltså längre för samma gratismil.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8572
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Kan inte se bilen på kontot eller mina gratismil

Inlägg av Pontus »

bylund skrev:
Man får väl en pott med kWh enligt någon referensförbrukning, som redovisas som sträcka. Kör du snålare kommer du alltså längre för samma gratismil.
Det är precis vad jag menar och att referensförbrukningen är olika för en XP100 och en SR3. Om jag har båda bilar och ska få 150 mil får jag det motsvarande min X eller 3? Det blir ju fler kWh om jag får det till min X än till min 3a.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9339
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Kan inte se bilen på kontot eller mina gratismil

Inlägg av bylund »

Pontus skrev:
bylund skrev:
Man får väl en pott med kWh enligt någon referensförbrukning, som redovisas som sträcka. Kör du snålare kommer du alltså längre för samma gratismil.
Det är precis vad jag menar och att referensförbrukningen är olika för en XP100 och en SR3. Om jag har båda bilar och ska få 150 mil får jag det motsvarande min X eller 3? Det blir ju fler kWh om jag får det till min X än till min 3a.
Fast den räcker väl till 150 mil oavsett, så det är väl bara att vara glad om man kommer längre med en snålare bil?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
helix
Teslaägare
Inlägg: 1585
Blev medlem: 01 jan 2017 16:41
Ort: Stockholm

Re: Kan inte se bilen på kontot eller mina gratismil

Inlägg av helix »

Pontus skrev:
bylund skrev:
Man får väl en pott med kWh enligt någon referensförbrukning, som redovisas som sträcka. Kör du snålare kommer du alltså längre för samma gratismil.
Det är precis vad jag menar och att referensförbrukningen är olika för en XP100 och en SR3. Om jag har båda bilar och ska få 150 mil får jag det motsvarande min X eller 3? Det blir ju fler kWh om jag får det till min X än till min 3a.
De 150 milen är bara en uppskattning och översätts till 400kWh på ditt konto. Dvs, Tesla är ganska generösa och räknar med en förbrukning på 2,66kWh/mil, vilket i normala förhållanden innebär att även en X med 22" ska kunna klara 150 mil. Har du en SR och kör den snålt så kan du alltså klämma ut 300 mil fri SuC från din 150-mils referral :D
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8572
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Kan inte se bilen på kontot eller mina gratismil

Inlägg av Pontus »

helix skrev:
Pontus skrev:
bylund skrev:
Man får väl en pott med kWh enligt någon referensförbrukning, som redovisas som sträcka. Kör du snålare kommer du alltså längre för samma gratismil.
Det är precis vad jag menar och att referensförbrukningen är olika för en XP100 och en SR3. Om jag har båda bilar och ska få 150 mil får jag det motsvarande min X eller 3? Det blir ju fler kWh om jag får det till min X än till min 3a.
De 150 milen är bara en uppskattning och översätts till 400kWh på ditt konto. Dvs, Tesla är ganska generösa och räknar med en förbrukning på 2,66kWh/mil, vilket i normala förhållanden innebär att även en X med 22" ska kunna klara 150 mil. Har du en SR och kör den snålt så kan du alltså klämma ut 300 mil fri SuC från din 150-mils referral :D
Se det låter som någon vet mycket mer än en killgissning :)
Bra svar.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Idesta
Teslaägare
Inlägg: 211
Blev medlem: 12 nov 2014 07:54

Re: Kan inte se bilen på kontot eller mina gratismil

Inlägg av Idesta »

Jag har en privatägd Model S och en tjänstebil Model 3. Efter mkt om och men så kan jag se fria mil i appen och se individuella laddningar på webben. Samtal till support och besök i Segeltorp löste det hela.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8572
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Kan inte se bilen på kontot eller mina gratismil

Inlägg av Pontus »

Fick svar att leasingbolagen nu mera vill ha mer kontroll och därför har bilen upplagda på egna konton. Dock ska laddningen ändå gå mot mitt konto. Någon annan som har det så här?
Gratismilen ska finnas men dom har problem med dessa just nu och jobbar på att få det att fungera.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
MatsH
Teslaägare
Inlägg: 63
Blev medlem: 13 mar 2019 14:16
Ort: Bollnäs

Re: Kan inte se bilen på kontot eller mina gratismil

Inlägg av MatsH »

Pontus skrev:
Fick svar att leasingbolagen nu mera vill ha mer kontroll och därför har bilen upplagda på egna konton. Dock ska laddningen ändå gå mot mitt konto. Någon annan som har det så här?
Gratismilen ska finnas men dom har problem med dessa just nu och jobbar på att få det att fungera.
Har exakt samma här, försökte med Tesla-supporten för ett par månader sedan men har inte fått nån mer info. Kan ju bli lite trassel när man ska förlänga PC men det problemet får jag lösa när det kommer.
Mikaelser
Inlägg: 6
Blev medlem: 22 maj 2020 11:36

Re: Kan inte se bilen på kontot eller mina gratismil

Inlägg av Mikaelser »

Jag har samma problem med min Model 3 som är leasad via Autoplan. Ser inte 'min' bil på kontot och kan inte köpa PC (informationen saknas). Jagar Autoplan om detta men de har väldigt svårt att förstå problemet. Standard svar är att ta detta med Tesla. Vad jag förstår är orsaken till problemet att jag är en Second Driver och därför inte kommer åt all info på kontot. Får se vad de kommer svara
Användarvisningsbild
ChristerSjo
Teslaägare
Inlägg: 1582
Blev medlem: 31 jul 2018 15:13
Ort: Södermanland

Re: Kan inte se bilen på kontot eller mina gratismil

Inlägg av ChristerSjo »

Samma för mig. Bilen borta på webbkontot, fria mil syns inte längre i appen. Har mailat Teslasupport, men det lär väll inte svara.....

Jag laddade dock idag för 1:a gången efter frått fria mil och kostnaden som drogs var 0 SEK om jag tittar på historiken på mitt webbkonto.
M3 LR Drag 2019 Såld
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
5 st vakuum solfångare 500L Ack.
Mitsubishi (13 A x 3) Luft-Vatten
Pelletskamin på 5kW. Effektivitet >93%.
Vedinsats 6-8 kW Effektivitete <75%
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Kan inte se bilen på kontot eller mina gratismil

Inlägg av e5m1r »

Vänta lite nu
Menar ni att leasingbolaget har full tilgång till din bil och kan se var när hur osv ?
Märkligt
Det är inte så att de har en nyckel till vanlig bil eller gps spårning på den
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
cpt_rb
Teslaägare
Inlägg: 72
Blev medlem: 27 jan 2020 13:48

Re: Kan inte se bilen på kontot eller mina gratismil

Inlägg av cpt_rb »

Jag har leasing via DNB och har full tillgång till bilen och all info via webb och app.
M3 LR -20, okrokad
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8572
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Kan inte se bilen på kontot eller mina gratismil

Inlägg av Pontus »

e5m1r skrev:
Vänta lite nu
Menar ni att leasingbolaget har full tilgång till din bil och kan se var när hur osv ?
Märkligt
Det är inte så att de har en nyckel till vanlig bil eller gps spårning på den
Bilen ligger på deras tesla konto på webben men inte i telefonen. Jag tror inte att dom har tillgång till att se eller låsa upp bilen via webkontot :?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Corduroy
Inlägg: 7
Blev medlem: 05 feb 2020 12:30
Ort: Sundsvall

Re: Kan inte se bilen på kontot eller mina gratismil

Inlägg av Corduroy »

Jag har leasing via Autoplan. När jag loggar in på webben på mitt konto står det fortfarande "Betala handpenning för beställning". Så har det stått där sedan jag beställde bilen i julas. Jag frågade tesla om detta, fick svaret:

"Eftersom din order var gjord av Autoplan tar det längre tid men kommer ha åtkomst till bilen via appen för tillfället."

Appen funkar som den ska. Jag har dock inte kunnat se referrals i appen någon gång. Det drogs inga pengar i början på superchargers så jag antar min referral jag fick funkade ändå.
Användarvisningsbild
Dansken
Teslaägare
Inlägg: 477
Blev medlem: 12 dec 2016 14:53

Re: Kan inte se bilen på kontot eller mina gratismil

Inlägg av Dansken »

Ni som inte ser bilen/milen på kontot:

Har ni ändå fått era gratismil? Alltså laddar ni gratis när ni laddar, trots att det ej syns på kontot att ni har tillgång till milen?
Fick min nya X för en månad sedan, och har ställd frågan till Tesla vad som gäller. Bör ha "300 mil" innestående, men frågan är vad sm gäller just nu.
Skriv svar