Få ut Sentry-filmer från Tesla?

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
slugger75
Teslaägare
Inlägg: 1278
Blev medlem: 17 maj 2019 16:12
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/per28997

Få ut Sentry-filmer från Tesla?

Inlägg av slugger75 »

Igår kväll ertappade jag en tjuv som stod och skar sönder cykellåsen på min sons cykel, med någon sorts portabel elsåg. Jag sprang ut och stoppade honom precis när han skurit igenom de båda låsen, så han fick inte med sig cykeln. Därefter blev det en brottningsmatch när jag försökte stoppa honom från att lämna platsen. Efter att ha blivit slagen, biten och hotad med att bli knivhuggen var jag tvungen att släppa honom. Polisen kom rätt fort men då var han försvunnen.

Cykeln stod i vår carport, där även vår Model 3 står. Tyvärr har jag stängt av Sentry vid hemmet, så jag har inga filmer sparade från händelsen. Annars hade det nog blivit rätt bra filmer på händelsen.

Jag undrar om bilen filmar ändå, och om man kan vända sig till Tesla för att i så fall få ut dessa filmer?

(Sentry mode är från och med nu på även vid hemmet...)
Tesla Model Y Long Range AWD, Q2 2022. Dragkrok.
Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5
Användarvisningsbild
bolleboll
Teslaägare
Inlägg: 153
Blev medlem: 18 jan 2019 03:42
Ort: Linköping

Re: Få ut Sentry-filmer från Tesla?

Inlägg av bolleboll »

Skulle inte tro att Tesla streamar och sparar filmer från bilar. Det vore olagligt i många länder.

Tråkig incident, tur du fick behålla cykeln. Synd att du inte vann brottningsmatchen. Om man känner sig hotad får man ta i lite mer. Speciellt när det är på egen gård och han/hon hotar en.
Kanske en fristående webbkamera är bättre? du kommer att fylla minnet i bilen med massa trams hemifrån.

Och ser man på ditt nick är du inte att leka med...

/B
Solid Svart Model 3 Long Range AWD, EAP, HW2.5, uthämtad 2019-03-09.
Skriv svar