Billarm utlöst helt plötsligt

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
ChristerSjo
Teslaägare
Inlägg: 1582
Blev medlem: 31 jul 2018 15:13
Ort: Södermanland

Re: Billarm utlöst helt plötsligt

Inlägg av ChristerSjo »

En reflektion är dock att larmet är väldigt fjuttigt, det är inte så man måste hålla för örona precis.
M3 LR Drag 2019 Såld
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
5 st vakuum solfångare 500L Ack.
Mitsubishi (13 A x 3) Luft-Vatten
Pelletskamin på 5kW. Effektivitet >93%.
Vedinsats 6-8 kW Effektivitete <75%
Användarvisningsbild
MangeT
Teslaägare
Inlägg: 1150
Blev medlem: 27 nov 2016 01:05
Ort: Lidingö

Re: Billarm utlöst helt plötsligt

Inlägg av MangeT »

Har märkt att om jag sätter en påse eller min hund i passargerarsätet fram och sedan endast öppnar förardörren utan att ha öppnat passagerardörren så kan bilen dels få för sig att inte stänga av mittskärmen men även kan larmet gå senare eller när jag låser upp bilen igen.
Detta gäller dock en Model S så kanske inte alls kan ge samma utfall på en 3:a.
MangeT
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Billarm utlöst helt plötsligt

Inlägg av Svenssons »

ChristerSjo skrev:
Sitter i uterummet just nu cirka 5 meter från min M3 så helt plötsligt utlöser min M3 bilarmet. Fattar ingenting var pippande kommer ifrån men ser att lycktorna på bilen blinkar. Får ett medelande via appen efter cirka 30 sekunder att bilarmet är utlöst. Ingen har varit i närheten av bilen, inte ens katten. Kan man se vad som orsakde larmet?

Den har laddkabeln i men laddar inte. Kom en regnskur för cirka 1,5 timma sedan. Om nu kan ha betydelse.
Mus eller råtta är också ett alternativ, detta vet jag tyvärr från egen erfarenhet...
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Gr1pen
Teslaägare
Inlägg: 77
Blev medlem: 16 apr 2019 12:27

Re: Billarm utlöst helt plötsligt

Inlägg av Gr1pen »

Har hänt mej också ett antal gånger. Ganska klent larm om jag får säga det. Bryr sej folk i allmänhet om billarm längre?
Skriv svar