Räckvidd minskar när den står parkerad

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3629
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: Räckvidd minskar när den står parkerad

Inlägg av Tellus »

taliz skrev:
LasseTM skrev:
Mikaelser skrev:
Nu låtit bilen stå ett dygn utan laddkabel och sentry mode borta. Tappat någon kilometer bara så allt i sin ordning.
Slutsats: sentry mode drar mycket energi!
Centry drar jäkligt mycket faktiskt, 200w 24/7 blir 1752:- per år i waste om man räkna rmed att en kWh kostar 1:-
Inte funkar centry speciellt bra heller tycker jag, hade 2st ungar som stod bredvid min bil och gjorde tummen ner precis framför kameran fram och tog lite kort men bilen fångade inget.
Jag såg det däremot och min övervakningskamera spelade in det, inget allvarligt men hur kan den missa en hand på 30cm håll?
Samma sak när man står parkerad 2 grannar kan ju ha åkt och man har två st nya och ändå har jag inga filmklipp, hur ska jag då se vem som ger mig dörruppslag?
Många har ju klagat på att den spelar in alldeles för mkt. Så de har gradvis justerat ner känsligheten. Nu kanske det istället är så att den spelar in för lite.
Knepigt att hitta rätt balans.
Så tycker jag också, gillade när den var känsligare. Man kanske kan hoppas på en ställbar känslighet i uppdatering.
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Användarvisningsbild
Gr1pen
Teslaägare
Inlägg: 77
Blev medlem: 16 apr 2019 12:27

Re: Räckvidd minskar när den står parkerad

Inlägg av Gr1pen »

Jag har märkt att desto högre SoC man har desto snabbare minskar SoC när bilen tex är parkerad.
Skriv svar