Låsa in mobilnyckeln

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Bruno
Teslaägare
Inlägg: 507
Blev medlem: 02 okt 2018 17:14

Re: Låsa in mobilnyckeln

Inlägg av Bruno »

kenjon skrev:
Tar du bilen 5 min för att springa? Varför inte springa direkt hemifrån?
Han vill nog visa upp bilen? ;)

Det går inte att ha nyckeln i smartklockan, för det behövs en app till det?
Tesla Roadster, reserverad, tänkte i alla fall reservera en men det blev inget på lotto...
Provkört en Tesla Model S P85L
Klämt och känt på en Model X
Tittat på en Model Y
Dissat elbilar utan frunk som om det vore det viktigaste i världen... LOL!
Användarvisningsbild
Rubiks
Teslaägare
Inlägg: 150
Blev medlem: 31 jan 2017 08:45
Ort: Borlänge
Kontakt:

Re: Låsa in mobilnyckeln

Inlägg av Rubiks »

kenjon skrev:
Tar du bilen 5 min för att springa? Varför inte springa direkt hemifrån?
Springer inte gärna i stan på tex GC-vägar där man möter eller får springa förbi vinglade gubbar med systempåsar på styret. Har lyckligtvis ett utmärkt motionsspår 500m från dörren som jag (och en väldans massa andra också) vanligtvis håller till på. Men jag tror att det är bra att variera sin träning ibland, både distans och mer eller mindre kuperat samt underlag. Och för de tillfällena har jag flera olika alternativ till motionsspår inom 1,5 mils radie. För att inte tala om de tillfällen då jag springer tillsammans med andra som inte bor i samma område som mig. Det som bör ifrågasättas är snarare att jag väljer att ta bilen till de andra platserna istället för cykel. Men det aktiva valet den sista tiden skyller jag helt och hållet på Tesla :lol:
Bruno skrev:
Det går inte att ha nyckeln i smartklockan, för det behövs en app till det?
Det skulle vara en högst önskad funktion men vad jag vet finns det ingen smart klocka som erbjuder den möjligheten idag.
Användarvisningsbild
Fusag
Teslaägare
Inlägg: 85
Blev medlem: 25 feb 2020 16:45
Referralkod: ts.la/bjrn81017

Re: Låsa in mobilnyckeln

Inlägg av Fusag »

Rubiks skrev:
kenjon skrev:
Tar du bilen 5 min för att springa? Varför inte springa direkt hemifrån?
Springer inte gärna i stan på tex GC-vägar där man möter eller får springa förbi vinglade gubbar med systempåsar på styret. Har lyckligtvis ett utmärkt motionsspår 500m från dörren som jag (och en väldans massa andra också) vanligtvis håller till på. Men jag tror att det är bra att variera sin träning ibland, både distans och mer eller mindre kuperat samt underlag. Och för de tillfällena har jag flera olika alternativ till motionsspår inom 1,5 mils radie. För att inte tala om de tillfällen då jag springer tillsammans med andra som inte bor i samma område som mig. Det som bör ifrågasättas är snarare att jag väljer att ta bilen till de andra platserna istället för cykel. Men det aktiva valet den sista tiden skyller jag helt och hållet på Tesla :lol:
Bruno skrev:
Det går inte att ha nyckeln i smartklockan, för det behövs en app till det?
Det skulle vara en högst önskad funktion men vad jag vet finns det ingen smart klocka som erbjuder den möjligheten idag.
Med Apple Watch och tredjepartsapp, typ tesla remote går det bra.
Model 3 SR+ 2020
Model 3 LR 2021
Model Y LR 2023
Användarvisningsbild
kenjon
Teslaägare
Inlägg: 1444
Blev medlem: 30 mar 2020 09:42
Ort: Karlskoga
Referralkod: ts.la/kent 76750

Re: Låsa in mobilnyckeln

Inlägg av kenjon »

Den var dyr (för att vara en app till klockan). Är den värd det? Jag menar den gör väl fler saker än låser upp...

Edit: Läste lite om den, den verkar kunna en hel del... Någon här som använder den?
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå
Beställt Model Y P mars 2022 blå (estimerat aug-sept 2023) Avbeställd
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Användarvisningsbild
Rubiks
Teslaägare
Inlägg: 150
Blev medlem: 31 jan 2017 08:45
Ort: Borlänge
Kontakt:

Re: Låsa in mobilnyckeln

Inlägg av Rubiks »

kenjon skrev:
Den var dyr (för att vara en app till klockan). Är den värd det? Jag menar den gör väl fler saker än låser upp...

Edit: Läste lite om den, den verkar kunna en hel del... Någon här som använder den?
Verkar fungera bra och det finns även billigare alternativ. viewtopic.php?f=51&t=19295
Jag tackar för tipset men avstår eftersom jag inte har någon Apple Watch och inte tänker skaffa någon heller.
Användarvisningsbild
Fusag
Teslaägare
Inlägg: 85
Blev medlem: 25 feb 2020 16:45
Referralkod: ts.la/bjrn81017

Re: Låsa in mobilnyckeln

Inlägg av Fusag »

kenjon skrev:
Den var dyr (för att vara en app till klockan). Är den värd det? Jag menar den gör väl fler saker än låser upp...

Edit: Läste lite om den, den verkar kunna en hel del... Någon här som använder den?
Appen kan visserligen mycket men jag är mycket kritisk till användargränssnittet. Jag använder appen uteslutande till siri kommandon och genvägar för att aktivera olika flöden.
Model 3 SR+ 2020
Model 3 LR 2021
Model Y LR 2023
Skriv svar