Råd-köpa en M3 P

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

SwedishAdvocate
Inlägg: 5396
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Råd-köpa en M3 P

Inlägg av SwedishAdvocate »

SwedishAdvocate skrev:
10. Som jag förstår det kan man ha 18-tums vinterdäck på en 3P. Men jag kanske har fel här…
Tror jag hade fel här. Andra i tråden skriver också att 18 tum funkar. Men: Har inte 3P så stora bromsok att 18 tum inte passar? 19-tums tredjepart kanske passar. Men gissar att det är viktigt att kolla dimension, ET mm med Tesla....
SwedishAdvocate skrev:
11. Nu levereras alla 3 med (små) stänkskydd från fabrik. Men gissar att det beror på hur du kör. Kommer du gasa mycket när hjulen är vinklade så de kan blästra karossen kanske det är klokt att montera större stänkskydd samt plastfolie där karossen kan bli blästrad. 3P är trots allt en väldigt motorstark bil… Men det är bara en gissning från min sida…
Vet inte riktigt hur jag tänkte här. Det jag menar ovan är gaspådrag vid kurvtagning. Men då är ju hjulen vinklade in i hjulhusen eller bort från bilen... Det var lite sent igår när jag skrev det här...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Verdi

Re: Råd-köpa en M3 P

Inlägg av Verdi »

SwedishAdvocate skrev:
SwedishAdvocate skrev:
10. Som jag förstår det kan man ha 18-tums vinterdäck på en 3P. Men jag kanske har fel här…
Tror jag hade fel här. Andra i tråden skriver också att 18 tum funkar. Men: Har inte 3P så stora bromsok att 18 tum inte passar? 19-tums tredjepart kanske passar. Men gissar att det är viktigt att kolla dimension, ET mm med Tesla....
SwedishAdvocate skrev:
11. Nu levereras alla 3 med (små) stänkskydd från fabrik. Men gissar att det beror på hur du kör. Kommer du gasa mycket när hjulen är vinklade så de kan blästra karossen kanske det är klokt att montera större stänkskydd samt plastfolie där karossen kan bli blästrad. 3P är trots allt en väldigt motorstark bil… Men det är bara en gissning från min sida…
Vet inte riktigt hur jag tänkte här. Det jag menar ovan är gaspådrag vid kurvtagning. Men då är ju hjulen vinklade in i hjulhusen eller bort från bilen... Det var lite sent igår när jag skrev det här...

Finns tydligen 18" som passar också. Taliz har skrivit att han har det.

Det stänker från hjulen även om man inte spinner med framhjulen. Det stänker även från bakhjulen. Och man behöver inte köra på grusväg för att det ska bli så. I Sverige har vi ju gott om löst grus på många vägar vintertid. Kollar jag bakom hjulen på min Model S så är lacken matt och sliten där, så det är inte bara ett Model 3-problem.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8557
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Råd-köpa en M3 P

Inlägg av Pontus »

LasseTM skrev:
Jag hade inte köpt en blå, min SR+ är blå och det är sällan lacken kommer till sin rätta.
Det måste vara mycket ljus och bilen måste vara klinisk ren för att man ska få wow effekten av lacken, men jag upplever att man ser tvättrepir extremt lätt i den blå lacken.
Jag är sugen att byta till en vit bil bara för att slippa se eländet, jag tvättar ändå alltid för hand med dubbla hinkar enligt konstens alla regler.
Men bakluckan måste man ju ta på lacken för att stänga tyvärr och min bil ser "förjävlig" ut där för att vara 6 månader gammal.
När jag tittar på vita så syns inte dessa mikrorepor alls lika tydligen, den blå lacken framhäver dem verkligen.
Jag har haft en blå, en svart och nu en vit trea. Blå är nog den jag tyckte var snyggast av dom men lite, inte mycket, mikrorepor syntes dock i ett mycket soligare klimat än här. Sedan är nog vit den minst känsliga även om smuts syns bra. Svart är nog den sista färgen jag skulle välja igen.
Så blå skulle jag säga är ett bra val.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14474
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Råd-köpa en M3 P

Inlägg av taliz »

Funkar utmärkt med tredjepart 18" på M3P(skall vara ET35 och urfasade i navet). Teslas original 18" passar inte.

Gällande alla frågor så är det inget att oroa sig för, det löser sig när du har bilen. :mrgreen:
Skulle du mot förmodan inte vara nöjd kan du ju returnera den inom en vecka utan kostnad.

Jag har kört ca 3k mil med min M3P nu, bor också i Skåne. Perfekt bil att bränna runt här med på alla fina småvägar. 8-)

Ps. Kom ihåg referal-kod.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
SwedishAdvocate
Inlägg: 5396
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Råd-köpa en M3 P

Inlägg av SwedishAdvocate »

9. Mer om kvalité: Bästa sättet att ta reda på det här för din egen del är väl att svänga förbi Tesla i Malmö (eller Gbg) om du har möjlighet ngn gång och göra en egen bedömning. Jag gissar att det är möjligt att även boka provkörning hos Tesla på ngt sätt.
____

...och skulle det vara någon av dina frågor som du känner att du inte får besvarad här på forumet så gissar jag även att Tesla väldigt gärna svarar på frågor eftersom du är seriöst intresserad av en 3P...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
pefreli
Teslaägare
Inlägg: 1558
Blev medlem: 17 mar 2018 12:21

Re: Råd-köpa en M3 P

Inlägg av pefreli »

wilfried skrev:
7 Man måste fälla baksätet för att få in två bagar. En bag går in på tvären.
Jag får in FYRA bärbagar UTAN att fälla sätet... :lol:

Lägg de långa stickorna för sig.

Bagageutrymmet är mkt djupt och perfekt för golfbagar. Verkar anpassat för just golfbagar. Jag har inte lyckats få in golfbagar på längden i några andra bilar jag ägt. Tror inte det går på några andra bilar i samma klass.

Finns filmer på YouTube om detta.
TM3 P vit/vit -23
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld

14,6 kWp

”Earth can and will move to a sustainable economy and will do so under your lifetime”

Elon Musk
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19556
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Råd-köpa en M3 P

Inlägg av Bjelke »

Ska bli kul att se om någon av er får någon respons ;)
Men kanske kanske så :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
pefreli
Teslaägare
Inlägg: 1558
Blev medlem: 17 mar 2018 12:21

Re: Råd-köpa en M3 P

Inlägg av pefreli »

Förhoppningsvis har vi inte skrämt bort hen. :?
För vi vill ju att fler ska få upp ögonen för denna fantastiska bil som ger en oöverträffad total ägarupplevelse.
TM3 P vit/vit -23
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld

14,6 kWp

”Earth can and will move to a sustainable economy and will do so under your lifetime”

Elon Musk
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5480
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Råd-köpa en M3 P

Inlägg av OfarligTesla »

pefreli skrev:
wilfried skrev:
7 Man måste fälla baksätet för att få in två bagar. En bag går in på tvären.
Jag får in FYRA bärbagar UTAN att fälla sätet... :lol:

Lägg de långa stickorna för sig.

Bagageutrymmet är mkt djupt och perfekt för golfbagar. Verkar anpassat för just golfbagar. Jag har inte lyckats få in golfbagar på längden i några andra bilar jag ägt. Tror inte det går på några andra bilar i samma klass.

Finns filmer på YouTube om detta.
Hur får du in bagarna med klubbor på den ledden? Försöker jag det sticker klubborna ut en bra bit. Man får klämma in dem på sniskan och utnyttja hålrummet till vänster.
PracTesla
Inlägg: 84
Blev medlem: 28 jun 2020 23:43

Re: Råd-köpa en M3 P

Inlägg av PracTesla »

Oj oj, här går det undan! Grymt! Tack för alla bra svar. Uppskattas mycket. Såpass mycket cash så man vill ändå vara rätt säker på sina grejor. Har tänkt ha bilen minst 5år också.

1. Verkar som er upplevda kvalité ändå är rätt hög, ungefär som förväntat. Sen kanske materialen inte är lika premium som tyskarna heller, men mjukvara betydligt bättre.

2. Jag har landat i att nöja mig med autopilot. FSD kan man ju enkelt köpa till i efterhand om man skulle vilja.

3. Inget direkt att just den blå lacken skulle vara kass, det blir den eller den gråa tänker jag mig. Gillar den blå, men måste kolla in lite mer.

4. Förstår att man inte ska ladda direkt på vanligt sätt. Det kommer undvikas, sen förstår jag det som att en jobb-laddnings lösning kommer fungera fint. Sen finns det ju även på Ica, MCD osv tänker jag. Även på lite övriga håll och kanter som jag förstår. Är det verkligen brandfarligt att ladda i ett vanligt uttag? Känns inte som man borde få med en sån adapter om det vore så?
Att ladda på SC, där behövs ingen adapter osv, utan är väl bara att koppla in sig har jag förstått :)

7. Golfgrejorna, det betraktar jag som löst.

8. Hur är det med barnvagn? Hur enkelt blir den delen? Har ej barn nu och dröjer väl något år iaf kanske.. Ser lite min "lucka" här för att skaffa en sån här bil...

9. Kvalitetskänslan: Inte riktigt som BMW/Audi/Mercedes men väl gott ändå. Ska känna och klämma lite mera på det. Och även provköra självfallet. Har varit i kontakt med Tesla Malmö och det är på g. Dock redan kört en LR och det var ju minst sagt gött!

10. Vinterdäck, har ni något bra exempel? Länk? Vill få ett grepp om kostnaden för det.

11. Stänkskydden, verkar vara en del tycke och smak. Jag kommer köra handtvätt och jag kommer gilla att tvätta bilen. Sen kommer jag troligtvis inte köra speciellt mycket vintertid och då ha garage. Dock ändå, lite osäker. Men en didec behandling eller dylikt kan väl vara en god idé kanske? Samt sätta upp lite extra stänkskydd ev.

12. OK utan wifi.

13. Skippar FSD.

14. Kommer köpa punkakittet, men är inte den händige (extremt enkelt för siffror istället) hur lätt löser man det som "kostym-nisse"?

15. HAha portabelt elaggregat.. som går på diesel då eller? Bara för skojsskull, vad kostar ett sånt? Har du nån länk?

Tack även för tipsen om viktnedgång. I mitt fall, är de snarare motivationen som ballat ur lite, men med en M3P som "slutmål" är det nog fan dags att tappa lite.

Hur ser det förresten ut med elbilsbidraget? Är väl spikat 2020 ut men sen mer tveksamt?

Yes, kommer definitivt lösa referral code, kör man sig egen får man 1500km, förstår jag. Använder man någon annan får man 1500 och den andra 1500, korrekt?

Gissar att trådlös laddning kommer vara standard framåt?

Ang köpa begagnat, är det helt klart ett alternativ det också. Men när jag kollar just nu, är det ju knappt en skillnad i pris. Därav har jag bara tänkt en ny, sen plus att jag ska ha bilen i iaf 5år, är tänkt. Ni nämnde något om batteripresentation? Något som Tesla kommer ha under hösten antar jag? Det kan inte bli så att de uppgraderar batteriet i Model3? Som jag ser nu, är Model Y inget alternativ för min del, den känns lite för mycket "SUV" hållet, och sämre räckvidd+acceleration (om än knappt märkbart tänker jag). Någon som vet om fler eventuella uppgraderingar som kan göras i hårdvaran till 2021 års modell?

Återigen, stort tack för era svar. Riktigt uppskattat!
Användarvisningsbild
Toja
Teslaägare
Inlägg: 968
Blev medlem: 20 jul 2015 18:04
Ort: Saltsjö-Boo

Re: Råd-köpa en M3 P

Inlägg av Toja »

4. Ladda i vanligt uttag funkar, men man ska inte göra det i gamla uttag med gamla ledningar. Man ska ha det sonen nödlösning. Det är bättre att fixa en blå eller röd 3 fas om det går.

Jag hade nytt 220 uttag första året i vår Brf. Men jag laddare vara med 8 A.
S P85D -15 | röd |
S 100D -18 | röd |
3 LR- 19 | vit |
MYP -22 | MIB | svart/svart
PracTesla
Inlägg: 84
Blev medlem: 28 jun 2020 23:43

Re: Råd-köpa en M3 P

Inlägg av PracTesla »

Jag förstår. Det får bli som nödlösning.
SwedishAdvocate
Inlägg: 5396
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Råd-köpa en M3 P

Inlägg av SwedishAdvocate »

Toja skrev:
4. Ladda i vanligt uttag funkar, men man ska inte göra det i gamla uttag med gamla ledningar. Man ska ha det sonen nödlösning. Det är bättre att fixa en blå eller röd 3 fas om det går.

Jag hade nytt 220 uttag första året i vår Brf. Men jag laddare vara med 8 A.
Det handlar väl om att belastningen på elsystemet kan bli för hög, vilket kan ge för varma ledningar om dem är för gamla.

Men tyvärr kan jag inte förklara exakt hur det funkar eftersom jag slarvade med fysiken/elläran på gymnasiet... :oops:
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
SwedishAdvocate
Inlägg: 5396
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Råd-köpa en M3 P

Inlägg av SwedishAdvocate »

Farsan bor i ett hus från tidigt 80-tal. En elektriker har installerat Teslas egen laddstation. Men han måste ange en begränsning (via mittskärmen inne i bilen) på hur mycket el bilen drar från systemet. Annars kan det bli för hög total belastning och då kommer det gå proppar…

Ngt sånt — men som sagt — exakt hur det funkar kan jag tyvärr inte förklara…
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
SwedishAdvocate
Inlägg: 5396
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Råd-köpa en M3 P

Inlägg av SwedishAdvocate »

SwedishAdvocate skrev:
Farsan bor i ett hus från tidigt 80-tal. En elektriker har installerat Teslas egen laddstation. Men han måste ange en begränsning (via mittskärmen inne i bilen) på hur mycket el bilen drar från systemet. Annars kan det bli för hög total belastning och då kommer det gå proppar…

Ngt sånt — men som sagt — exakt hur det funkar kan jag tyvärr inte förklara…
...men trots ovan nämnda begränsning har han inga som helst problem att ladda batteriet fullt över natten ifall han skulle behöva.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
Niklas Z
Teslaägare
Inlägg: 3277
Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/niklas42449

Re: Råd-köpa en M3 P

Inlägg av Niklas Z »

Det som är knepigt med laddning från schuko-uttag är att det är vanligare med variationer hur installationen är gjord, jämfört med en laddbox eller t ex ett rött trefasuttag.
Man kan räkna med att de senare har egen kabel från elcentral fram till ladduttaget och att kontaktblecken är rejäla.
När det gäller schuko så kan kabeldragningen fram till uttaget se ut lite hur som helst. Det kan vara en obruten kabel från elcentral till uttaget, men det kan också vara så att det finns flera kopplingsdosor och annat på vägen till uttaget man pluggar in sin laddkabel i. Sådant gör att det är svårare att bedöma kvaliteten på installationen.
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
Användarvisningsbild
Toja
Teslaägare
Inlägg: 968
Blev medlem: 20 jul 2015 18:04
Ort: Saltsjö-Boo

Re: Råd-köpa en M3 P

Inlägg av Toja »

Schuko problemet:
Dra man ny kabel bör det vara en 2,5 kvadrater. Många har tunnare kabel.
Sen är inte uttaget gjort för att ta ut så mycket kraft under så lång tid.
S P85D -15 | röd |
S 100D -18 | röd |
3 LR- 19 | vit |
MYP -22 | MIB | svart/svart
SwedishAdvocate
Inlägg: 5396
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Råd-köpa en M3 P

Inlägg av SwedishAdvocate »

Toja skrev:
Schuko problemet:
Dra man ny kabel bör det vara en 2,5 kvadrater. Många har tunnare kabel.
Sen är inte uttaget gjort för att ta ut så mycket kraft under så lång tid.
Hade jag ingen aning om när jag kopplade in en hyrd Nissan Leaf en gång i ett vanligt vägguttag... Det var ju 'trevligt' att det gick vägen...

Finns det ingen 'strypt' mängd ström som är säker att dra över tid från ett vanligt vägguttag? Om det finns en sådan säker mängd ström -- hur lång tid tar det då att ladda stora batteriet på en Model 3 vore ju lite kul att veta...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19556
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Råd-köpa en M3 P

Inlägg av Bjelke »

SwedishAdvocate skrev:
Toja skrev:
Schuko problemet:
Dra man ny kabel bör det vara en 2,5 kvadrater. Många har tunnare kabel.
Sen är inte uttaget gjort för att ta ut så mycket kraft under så lång tid.
Hade jag ingen aning om när jag kopplade in en hyrd Nissan Leaf en gång i ett vanligt vägguttag... Det var ju 'trevligt' att det gick vägen...

Finns det ingen 'strypt' mängd ström som är säker att dra över tid från ett vanligt vägguttag? Om det finns en sådan säker mängd ström -- hur lång tid tar det då att ladda stora batteriet på en Model 3 vore ju lite kul att veta...
I princip kan man bränna ett uttag även om man bara drar nån ampere, om det är dålig kontakt (slitet uttag) och
man drar ström under en lite längre tid.
Så egentligen finns det ingen ”säker” nivå, det är fräscha grejer som är viktigt...
Jag laddade också min Leaf från ett vanligt uttag i flera år på 10A och det funkade perfekt, men det var ett helt
nytt uttag osv :)
På jobbet laddade jag tom på 14,3A och det funkade också bra, även det med helt nya grejer :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
TechNerd
Teslaägare
Inlägg: 311
Blev medlem: 25 apr 2019 13:02
Ort: Växjö

Re: Råd-köpa en M3 P

Inlägg av TechNerd »

SwedishAdvocate skrev:
Finns det ingen 'strypt' mängd ström som är säker att dra över tid från ett vanligt vägguttag? Om det finns en sådan säker mängd ström -- hur lång tid tar det då att ladda stora batteriet på en Model 3 vore ju lite kul att veta...
Alla schuko-laddare jag sett som följer med bilar laddar på max 12A, så de är redan "strypta" (rekommendationen verkar ligga på 8-10A från elsäkerhetsverket).
Vad jag förstått är största problemet när fjädrarna i kontakterna blir för gamla och det blir lite glapp mellan stickproppen och kontakten. Då kan kan bli gnistbildning där.

Jag har laddat på 16A på vanlig schuko många gånger, dock med nyare uttag och med en laddare som mäter temperaturen vid schuko-kontakten som säkerhetsåtgärd.
Tesla Model S LR-19 Raven
Tesla Model Y Performance-22

Tesla Model 3 LR-20 *Såld* / Kia e-Niro-19 *Såld* / Nissan Leaf-18 *Såld* / Golf GTE -15*Såld*
Användarvisningsbild
MarkusL
Teslaägare
Inlägg: 413
Blev medlem: 16 feb 2019 22:59

Re: Råd-köpa en M3 P

Inlägg av MarkusL »

8. Har en Emmaljunga city nånting och den går in, man fåt ta av sittdelen och vända den uppochner bara.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14474
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Råd-köpa en M3 P

Inlägg av taliz »

10. Kolla dom "vanliga" däcksidorna, de flesta har massvis med fälgar och däck till Model 3 numera, inkl Performance. Tex: abswheels, tyred, bythjul, oclbrorsons, megahjul, dekk24
Finns även en tråd specifikt för M3P: viewtopic.php?f=51&t=17907

14. Vägassistans ingår, dvs du ringer bara upp så skickar de bärgare som tar dig till närmaste däckverkstad.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
tor-ake
Teslaägare
Inlägg: 1770
Blev medlem: 04 maj 2019 09:27

Re: Råd-köpa en M3 P

Inlägg av tor-ake »

PracTesla skrev:
14. Kommer köpa punkakittet, men är inte den händige (extremt enkelt för siffror istället) hur lätt löser man det som "kostym-nisse"?
Jag, som är lite över normalhändig skulle rekommendera att du struntar i punka-kit i vanlig bemärkelse, alltså den där geggan i burk med kompressor. Köp i så fall *enbart* en liten kompressor. Varför?

Jo - en punktering som du kan laga med burk-geggan är i princip bara sådana som däckverkstäderna lagar med plugg, alltså pyspunka, lokaliserad i mönstret. Större skador eller om den är i däcksidan fixar inte geggan alls, det tar bara längre tid för däckverkstaden att göra rent, plus retar upp däcksnubben.

Har du en liten pyspunka är det bättre att, om möjligt pumpa upp däcket så att du kommer fram till målet. Kan du ta dig hem kan du sätta på ett vinterdäck tillfälligt. Kan du inte ta dig hem kan du ringa tesla assistans och vänta på den plats du väljer själv. Går det inte att pumpa upp alls då hade inte geggan hjälpt ändå

Om du vill öva lite på att vara händig är det bättre att beställa ett plugg-kit och ha med dig, tillsammans med kompressorn och en liten saxdomkraft.
Finns att köpa lite överallt men här är julas, den har jag använt ett par ggr:
https://www.jula.se/catalog/bil-och-gar ... ts-600209/

Du måste i praktiken kunna ta av hjulet för att använda den, men den förstör inte däcket, och skitar inte ned. Kriteriet för att använda den är att punkteringen är orsakad av en spik eller skruv som gått mer eller mindre rakt in i däcket, så att corden inte är för skadad. I slutändan bör du åka till en däckverkstad hursomhelst, men ett pluggat däck kan man köra många mil på.

Kompressorn hjälper också om man råkat ut för "skämtare" som luftat däcken via ventilen.
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
12man
Teslaägare
Inlägg: 3030
Blev medlem: 21 jun 2014 13:40
Ort: Norrviken, Sollentuna

Re: Råd-köpa en M3 P

Inlägg av 12man »

Tips lite dyrare med gaspatroner från biltema
1 (1).jpeg
ms 76132 "Eleamore"
Användarvisningsbild
JGur
Teslaägare
Inlägg: 101
Blev medlem: 09 jun 2018 22:10
Ort: Skåne

Re: Råd-köpa en M3 P

Inlägg av JGur »

5. Läs på mer om räckvidd så du vet vad du kan förvänta dig. 420 km på 90% låter som en glädjekalkyl.
// Mikael
Skriv svar