Fel på säkerhetsskyddssystem

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
ilPadrino
Teslaägare
Inlägg: 15
Blev medlem: 19 dec 2019 20:05
Ort: Täfteå, Umeå

Fel på säkerhetsskyddssystem

Inlägg av ilPadrino »

Hej,
Idag ploppade fel RCM_a094 Fel på säkerhetsskyddssystem upp på skärmen. Är det någon som vet vad som är fel?

15 min efter att Mobile service i Umeå packat ihop sina prylar för denna vecka... tajming.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14482
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Fel på säkerhetsskyddssystem

Inlägg av taliz »

Har du provat omstart?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
ilPadrino
Teslaägare
Inlägg: 15
Blev medlem: 19 dec 2019 20:05
Ort: Täfteå, Umeå

Re: Fel på säkerhetsskyddssystem

Inlägg av ilPadrino »

Nu har jag det... :)
Felet kvarstår tyvärr.
Får höra till veckan vad Tesla service säger, hoppas på något som går att fixa på distans. Men det hade varit intressant om någon på forumet har sett felet.
Användarvisningsbild
andersjo
Teslaägare
Inlägg: 100
Blev medlem: 25 jul 2017 23:58
Ort: Linköping

Re: Fel på säkerhetsskyddssystem

Inlägg av andersjo »

Jag hade RCM_a021 "Front left safety restraint system fault" vilket innebar att det var glapp i kablar under förarstolen. Kom och gick när stolen sköts fram och tillbaka. Tippar på dålig konstruktion och att det slitits ut efter ett år med "easy entry".
Byttes på ett par timmar på SC (när de väl hade rätt del hemma, och kolla efter repor vid insteget när de är klara.. :evil: ).

RCM tror jag betyder Restraint Control Module som hanterar bälten och airbags.
Model 3, LR-AWD, röd, 18", svart interiör, EAP (uppgraderad till FSD), Nokian R3 18".
Bor i Linköping, hyresrätt i innerstaden.
Användarvisningsbild
Lindansaren
Teslaägare
Inlägg: 55
Blev medlem: 08 okt 2019 12:49

Re: Fel på säkerhetsskyddssystem

Inlägg av Lindansaren »

ilPadrino skrev:
Hej,
Idag ploppade fel RCM_a094 Fel på säkerhetsskyddssystem upp på skärmen. Är det någon som vet vad som är fel?

15 min efter att Mobile service i Umeå packat ihop sina prylar för denna vecka... tajming.
Har jag delat också på min M3. Har felanmält och ska in på SC i början på augusti.
Användarvisningsbild
Joohan
Teslaägare
Inlägg: 84
Blev medlem: 02 jan 2019 21:23

Re: Fel på säkerhetsskyddssystem

Inlägg av Joohan »

Fick det efter att passagerarfönstret hade varit öppet och det regnat in, försvann av sig själv efter någon dag med klimatanläggningen på.
Användarvisningsbild
ilPadrino
Teslaägare
Inlägg: 15
Blev medlem: 19 dec 2019 20:05
Ort: Täfteå, Umeå

Re: Fel på säkerhetsskyddssystem

Inlägg av ilPadrino »

Det verkar vara relaterat till bältet centralt bak. Det var också min gissning eftersom bältet både är vänt ett halvt varv och inte åker in som det ska.

Vore trevligt att slippa åka till Stockholm för det... någon som hört status om service i Umeå...? :) ;)
Skriv svar