Som sagt, jag skulle inte köra en meter utan de större stänkskydden. Bilarna kommer nu med de mindre stänkskydden monterade, men de större stänkskydden av gummi ligger i frunken. Dessa stänkskydd är enbart för framhjulen, till bakhjulen måste man beställa från nätet:Agathorn skrev:Bra tips! Jag ska hämta ut en M3P i maj/juni och har förberett genom att köpa skyddstejp på biltema (som ska på underst vid sidokjolarna) och ppf som ska på vid vid hundbenen framför bakhjulen. Men att sätta på de extra långa stänkskydden direkt låter också som ett bra komplement som jag inte tänkt på! Får kika på instruktionsfilm.Tomas L skrev:Vi (jag och kollegan) hämtade ut våra M3 för två veckor sedan, och om jag skulle hämta ut en ny bil igen, så skulle jag omedelbart vid leverans och innan jag kört en enda meter, montera de större stänskydden som ligger i frunken. Ta med lite t-röd och skruvmejslar så att ni kan montera skydden direkt. DIREKT. Det är enkelt och går snabbt om man vet hur man ska göra (kolla på Tesla/youtube).
Liksom många andra, så tycker vi att bilarna är underbara. Men: före Teslan vi har kört Volvo, Audi och Subaru och min kollegas svarta M3 ser värre ut efter två veckor och 100 mil än de tidigare tre bilarna efter 6000 mil och 3 år. Sparklådorna har 100-tals små vita märken där grundfärgen kommit fram. Vi har kört 85 mil på en E4:a och sedan 15 mil lokalt, men ingenting på grusväg.
De större stänkskydden är kanske inte så vackra, mer rally än racing...men annars kanske era bilar ser ut så här efter någon vecka, de vita prickarna är grundfärg:
(De större stänkskydden syns i kanten på bilden)