-Jag tycker den är fin men vet flera som inte tycker det så utseendet är väl rätt personligt.Tellus skrev:Även om man bortser från eldriftens alla fördelar med prestanda, driftkostnader och miljö/hälsa så tror jag dom hade sålt rätt bra ändåFredrik j skrev:Både model S och 3 hade ju varit osäljbara med fossilmotorer, allt annat samma.
- bra garantivillkor
- snygga
- överlägsen skärm i bilen
- spotify, netflix, youtube, spel
- trådlösa uppdateringar
- annorlunda interiör
- mobile service
- slippa bilskojare (återförsäljare)
- samma pris till alla
Med mera
-Netflix och Youtube och Spel behövs knappt i en fossilbil då man inte stannar några längre stunder, skulle vara de som kör taxi då men vem har inte en mobil med detta idag. Dessutom blir det ju två abonnemang när man ska ha ett i bilen och ett i mobilen.
-Trådlösa uppdateringar, har inte BMW det också?
-Annorlunda interiör, kan ju tydas som dåligt lika gärna som bra. Tror många skulle vilja ha en hastighetsmätare framför ratten.
-Mobile service är ju bra men är ju också en följd av att det är långt mellan serviceställena.
-Slippa Bilskojare, du tänker på dem som byter in din begagnade bil?
-Dåligt med serviceställen har den och det är ju ännu viktigare på en fossilbil.
-Sedanbil är det, åtminstone svenskar föredrar kombibilar. SUV:ar är populära överallt, det är inte sedanbilar.
-Är det bra dragvikt på den, nej...
-Hade den kostat vad den kostat som nu och varit fossilbil hade den varit osäljbar.
-Det kommer ju till konkurrensen bland fossilbilar som är så mycket större än bland rena elbilar.
-Sen hade Tesla varit ett nytt varumärke också som skulle slå sig in bland en dräpande konkurrens av fossilbilar, inte lätt. Då måste man verkligen vara bäst på allt.
-Bilar från USA, hur brukar de sälja i Sverige, riktigt dåligt. Inge vidare i resten av Europa heller. När jag tänker mig en Tesla Model 3 som fossilbil går tankarna mest till Chrysler Neon.
Nej jag tror det hade gått dåligt för den som fossilbil.