Ang garantier

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Joakimgabrielsson
Teslaägare
Inlägg: 146
Blev medlem: 05 aug 2020 17:26
Ort: Floda

Ang garantier

Inlägg av Joakimgabrielsson »

Hej! Ska beställa en m3 lr och håller på att beställa diverse grejer som ska på, bla sänkfjädrar. Finns det några kända fel på drivknutar, stötdämpare, spindelleder etc på dessa? Funderar på om verkstan kan neka garanti om man sänker. Bökigt att byta fjädrar varje gång den ska in även om det verkar väldigt smidigt.

Övriga kända fel som man bör veta om rent mekaniskt?
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9338
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Ang garantier

Inlägg av bylund »

Tesla är väldigt kinkiga med förändringar av bilen och garanti. Folk har till och med haft svårt med vissa problem bara för att de har tredjepartsfälgar. En sänkning kommer nog göra att de nekar allt som har med hjulupphängning och drivning att göra, är min gissning.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Curik
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 26 feb 2020 13:42
Ort: Norrköping

Re: Ang garantier

Inlägg av Curik »

Som Bylund säger. En bekant till mig sänkte sin bil och fick några år efteråt problem med p-bromsen. Det vägrade Tesla ta i eftersom han gjort modifikationer på bilen.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5482
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Ang garantier

Inlägg av OfarligTesla »

Tesla försöker neka garanti om de märker något som helst som är ”icke standard” även om det är helt orelaterat. Om ena dörren ramlar av på min bil lär de skylla på att vikten av stenskottsfolien gjorde det...

Sen försöker de ju neka garanti ibland oavsett, eller säga att det är ”enligt spec”.
Användarvisningsbild
Joakimgabrielsson
Teslaägare
Inlägg: 146
Blev medlem: 05 aug 2020 17:26
Ort: Floda

Re: Ang garantier

Inlägg av Joakimgabrielsson »

Ok. Tråkig stil. De har ju ett sorts patent på elbilskunden, men om några år måste de vara mer servicemined om de ska behålla oss. Kommer sänka ändå. Får la byta tillbaka om något pajar innan jag lämnar in den. Är allergisk överlag att låta andra greja med mina saker så kanske ändå värt att fixa mekaniska fel själv oavsett om man har garanti eller ej.
Fredrik j
Inlägg: 10796
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Ang garantier

Inlägg av Fredrik j »

Porsche kan gnälla på att man inte har porschegodkända däck.
Skriv svar