Model 3 vs Polestar 2

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
pefreli
Teslaägare
Inlägg: 1583
Blev medlem: 17 mar 2018 12:21

Model 3 vs Polestar 2

Inlägg av pefreli »

Test av Top Gear.

Deras resonemang stämmer väl överens med mitt. Dock har jag inte testat PS2 så jag får väl vara försiktig med att uttala mig... ;)

https://www.topgear.com/car-news/electr ... odel-3?amp

Edit: fel länk, nu tillrättad... :oops:
Senast redigerad av pefreli, redigerad totalt 2 gång.
TM3 P vit/vit -23
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld

14,6 kWp

”Earth can and will move to a sustainable economy and will do so under your lifetime”

Elon Musk
P85
Inlägg: 73
Blev medlem: 12 nov 2019 20:35

Re: Model 3 vs Polestar 2

Inlägg av P85 »

Länka om, länka rätt ;-)

Länken går till GT86 testet.

Som en av som har provkört båda, haft reservationer på båda men hoppade av på PS2 bokningen så kan jag personligen intyga att Model 3 är hästlängder före Polestar 2.
Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare
Inlägg: 872
Blev medlem: 07 nov 2019 22:37
Ort: Örbyhus

Re: Model 3 vs Polestar 2

Inlägg av metchristian »

P85 skrev:
Länka om, länka rätt ;-)

Länken går till GT86 testet.

Som en av som har provkört båda, haft reservationer på båda men hoppade av på PS2 bokningen så kan jag personligen intyga att Model 3 är hästlängder före Polestar 2.

På vilka punkter tycker du tesla är hästlängder före? Finns det någon punkt som du tycker polestar är före? Kul att få höra lite mer..
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4886
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Model 3 vs Polestar 2

Inlägg av chaffis75 »

P85 skrev:
Länka om, länka rätt ;-)

Länken går till GT86 testet.

Som en av som har provkört båda, haft reservationer på båda men hoppade av på PS2 bokningen så kan jag personligen intyga att Model 3 är hästlängder före Polestar 2.
På vilka sätt.. Jag tror de där skiftar beroende på vad man värdesätter..
Obs jag vill inte vara dryg och jag är övertygad om att du gjort rätt val men man måste berätta vad de är man tycker är bättre respektive sämre för att de ska bli objektivt..
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Model 3 vs Polestar 2

Inlägg av Zalman3 »

Jag har kört båda.

Bättre med Polestar 2:
Större motordriven baklucka.
Dörrarna har karm runt hela rutan.
1500kg i dragvikt

Bättre med Tesla modell 3:
Längre räckvidd
Snålare
Snabbare laddning
Bättre och billigare laddning på SuC
Rymligare
Billigare eller snabbare modeller finns
Lättare, känns lite smidigare
Mjukare fjädring
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Elof
Teslaägare
Inlägg: 823
Blev medlem: 09 dec 2018 11:48

Re: Model 3 vs Polestar 2

Inlägg av Elof »

Har provat båda och sammanfattningsvis kan jag säga att PS2 är bekvämare (tystare) och M3 är mycket roligare att köra (om man inte bara ligger och äter motorväg i jämn fart vill säga). M3 är mycket reponsivare på alla vis. Laddning/räckvidd är ju bättre på M3 också, men det vet ju alla redan.
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10323
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Model 3 vs Polestar 2

Inlägg av Legato »

Kul med ett test där man till 100% håller med om saker som sällan skrivs annars:

"In essence though, and compared to anything with a combustion engine, both do a grand job. They cruise silently, accelerate smoothly and are effortlessly easy to drive. Coming from something like an Audi A4 or Nissan Qashqai? You’ll love these. Compelling simplicity, matched by sleek, clean cabins, convincing tech and low running costs make them lovely things to spend time with. They feel advanced and futuristic, and both make claims about being able to drive themselves."

"Has Tesla taken it too far, doing away with the dashboard entirely and putting everything on a laptop screen? No. The crucial speed reading is top right and easily seen, and there’s a sense of calm to the open, airy dash and clear, white screen."

"But the Polestar is still a very fine car. If I needed its extra practicality or just wanted it more, I wouldn’t hesitate. It not only runs the Tesla very close, but I’d have it over just about any other family car from a Range Rover Velar to a BMW 3 Series. Polestar is here, it’s serious and it works. You’ll want one. But you’ll probably find the Tesla works better for you.

Sen är det iofs konstigt att de fortfarande inte greppat att Teslas AP ser längre än bilen framför (har ingen koll på hur det är i PS2s fall)...
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
P85
Inlägg: 73
Blev medlem: 12 nov 2019 20:35

Re: Model 3 vs Polestar 2

Inlägg av P85 »

Absolut.

Bara för att vara helt transparent, har i omgångar velat ha Tesla men varit otroligt nöjd med Volvo's 90 serie under senaste åren, så PS2 skulle på papper varit bästa kombinationen mellan Volvo's designspråk och EV.

Fördel PS2:
Lätt transition för befintliga Volvo/ICE ägare att ha en bekant interiör och byta drivmedel.
Tystare i kupén tyckte jag
Premium Connectivity motsvarighet bjuds på i 3år.
Mer knappar att pilla på
Hatchback chassit möjliggör lastning av bulkighet.
360 kameran var nice vid parkering
Sensor för öppning av trunken.
Väl ihopsatt, inga glappande paneler (men något plastig mittkonsol)

Fördel TM3:
Renodlad EV med egen plattform - märks gentemot PS2.
OTA utan att behöva SC. Jag har fått bekräftat från Polestar (källan sitter i ledningen..) att OTA för PS2 kommer att komma på sikt, men att de större förbättringarna måste gå via Volvo nätverket. Oklart om OTA för större uppdateringar kommer på sikt.
Sentry mode - PS2 har också kameror runt om, men en Sentry motsvarighet finns ej på kartan för H2 2020.
Säkerhet med mobil som nyckel och Pin.
Luftigare kupé och inget "räcke" mellan förare och passagerare.
Skönare körning
Mer responsivt chassi och acceleration
Frunk/Trunk utrymmet.
ECO-systemet med Tesla (appar, integrationer med Connected Home protokoll etc)
SuC, så klart.
Lägre förbrukning än PS2 på samma sträcka/trafik och väder. Hade runt 215kwh vs 170 på M3.
+Summon och annat som FSD ger.
Nybilsgarantin på 4år
Fredrik j
Inlägg: 10827
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Model 3 vs Polestar 2

Inlägg av Fredrik j »

P85 skrev:
Fördel PS2:
Lätt transition för befintliga Volvo/ICE ägare att ha en bekant interiör och byta drivmedel.
Model3 är ju naturligt en konkurrent i test men i verkligheten tror jag konkurrenten till PS2 är en fossilbil eller möjligen en laddhybrid. Det är där valet står för många.
Till hösten blir det intressant att se test mellan eldriven xc40 och laddhybridvarianten.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11847
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Model 3 vs Polestar 2

Inlägg av HelectriC »

det verkar som alla som framhåller att M3 är bättre "glömmer" en del av det som PS2-kunder faktiskt vill ha: rattvärme, ventilation i stolarna, matrix ljus, elektrisk baklucka.
Sen framhålls även en del funktioner som exklusiva för M3, men som PS2 faktiskt har och som just i de fallen ger dött lopp: mobil som nyckel, app, ungefär samma snabbladdning upp till 80% (eller kanske högre?)
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4886
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Model 3 vs Polestar 2

Inlägg av chaffis75 »

Fredrik j skrev:
P85 skrev:
Fördel PS2:
Lätt transition för befintliga Volvo/ICE ägare att ha en bekant interiör och byta drivmedel.
Model3 är ju naturligt en konkurrent i test men i verkligheten tror jag konkurrenten till PS2 är en fossilbil eller möjligen en laddhybrid. Det är där valet står för många.
Till hösten blir det intressant att se test mellan eldriven xc40 och laddhybridvarianten.
Ja ps2 är ju bra mottagen men men undrar verkligen hur xc40 kommer tas emot med tanke på att de är typ samma bil med olika kaross..
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: Model 3 vs Polestar 2

Inlägg av Mickep »

Polestar 2 är en av få bilar (eller kanske tom den enda) som kommer väldigt nära telsas model3. I Princip bara laddningen som tesla vinner klart. tydligen kan man justera fjädringen, hur stor skillnad det gör vet jag inte.
Hur det blir med OTA vet vi inte (om det kommer nått typ senstry mode eller app 2021 vet vi inte, men det är inte otänkbart).
Polestar 2 och model 3 eller Y är fortfarnde för dyra för mig, så jag väntar på kommande billigare (bättre?) modeller. skulle jag vinna någon utav dem skulle det bli model y först och sedan jämt skägg mellan polestar 2 och model 3 (har inget supercharger i närheten eller snabbare laddning ändå, gör ej långresor).
Användarvisningsbild
MangeT
Teslaägare
Inlägg: 1150
Blev medlem: 27 nov 2016 01:05
Ort: Lidingö

Re: Model 3 vs Polestar 2

Inlägg av MangeT »

Min personliga åsikt:
Kommer att komma elbilar som är bättre än Tesla på flera punkter men ska det vara enda bilen i hushållet kommer ingen riktigt konkurrera så länge som Tesla är enda med dedikerat laddnätverk. Självklart går det att resa med annan elbil också men det är krångligare och Teslas bilar kan dessutom även laddas på övriga nätverk förutom sitt eget.
MangeT
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4886
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Model 3 vs Polestar 2

Inlägg av chaffis75 »

MangeT skrev:
Min personliga åsikt:
Kommer att komma elbilar som är bättre än Tesla på flera punkter men ska det vara enda bilen i hushållet kommer ingen riktigt konkurrera så länge som Tesla är enda med dedikerat laddnätverk. Självklart går det att resa med annan elbil också men det är krångligare och Teslas bilar kan dessutom även laddas på övriga nätverk förutom sitt eget.
Jag tror ju de där med d laddnätverk ska lösa sig men de kanske är naivt.. Men som de är idag så är de (SuC) nog absolut största punkten tesla vinner på..
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Verdi

Re: Model 3 vs Polestar 2

Inlägg av Verdi »

HelectriC skrev:
det verkar som alla som framhåller att M3 är bättre "glömmer" en del av det som PS2-kunder faktiskt vill ha: rattvärme, ventilation i stolarna, matrix ljus, elektrisk baklucka.
Sen framhålls även en del funktioner som exklusiva för M3, men som PS2 faktiskt har och som just i de fallen ger dött lopp: mobil som nyckel, app, ungefär samma snabbladdning upp till 80% (eller kanske högre?)
Japp. Polestar 2 har faktiskt en rad fördelar om man tar av sig Tesla-glasögonen och ser att FSD och OTA inte är så himla viktigt i verkligheten.
P85
Inlägg: 73
Blev medlem: 12 nov 2019 20:35

Re: Model 3 vs Polestar 2

Inlägg av P85 »

HelectriC skrev:
det verkar som alla som framhåller att M3 är bättre "glömmer" en del av det som PS2-kunder faktiskt vill ha: rattvärme, ventilation i stolarna, matrix ljus, elektrisk baklucka.
Sen framhålls även en del funktioner som exklusiva för M3, men som PS2 faktiskt har och som just i de fallen ger dött lopp: mobil som nyckel, app, ungefär samma snabbladdning upp till 80% (eller kanske högre?)
Hej,

Kan bekräfta att ventilation ej finns i sätena på PS2. S90 T8 har detta och är en funktion jag verkligen saknar. Samma med massagestolar så klart!
P85
Inlägg: 73
Blev medlem: 12 nov 2019 20:35

Re: Model 3 vs Polestar 2

Inlägg av P85 »

Verdi skrev:
HelectriC skrev:
det verkar som alla som framhåller att M3 är bättre "glömmer" en del av det som PS2-kunder faktiskt vill ha: rattvärme, ventilation i stolarna, matrix ljus, elektrisk baklucka.
Sen framhålls även en del funktioner som exklusiva för M3, men som PS2 faktiskt har och som just i de fallen ger dött lopp: mobil som nyckel, app, ungefär samma snabbladdning upp till 80% (eller kanske högre?)
Japp. Polestar 2 har faktiskt en rad fördelar om man tar av sig Tesla-glasögonen och ser att FSD och OTA inte är så himla viktigt i verkligheten.

Håller nog inte riktigt med där. Har man inte AP så har man ju en dum farthållare, tror inte det finns någon leverantör idag som inte har en adaptiv farthållare.
Och vi måste ju jämföra det som erbjuds idag i båda vs roadmap och framtida releases.

Jag var en av de som var all-in på PS2 framtills nyligen och nu känns det som att det skulle bli en väldigt stor kompromiss för mig att välja PS2 över M3.
Verdi

Re: Model 3 vs Polestar 2

Inlägg av Verdi »

chaffis75 skrev:
MangeT skrev:
Min personliga åsikt:
Kommer att komma elbilar som är bättre än Tesla på flera punkter men ska det vara enda bilen i hushållet kommer ingen riktigt konkurrera så länge som Tesla är enda med dedikerat laddnätverk. Självklart går det att resa med annan elbil också men det är krångligare och Teslas bilar kan dessutom även laddas på övriga nätverk förutom sitt eget.
Jag tror ju de där med d laddnätverk ska lösa sig men de kanske är naivt.. Men som de är idag så är de (SuC) nog absolut största punkten tesla vinner på..
Ja, det är ju enkelt och så med SuC men håller du dig söder om Dalälven så fungerar det nog jättebra med Ionity. Men priset hos Ionity då? Ja, det beror ju på hur ofta man behöver snabbladda. Och köper man en liten hatchback för runt 700 tusen så lär man inte dö av några tusenlappar på Ionity heller.
Verdi

Re: Model 3 vs Polestar 2

Inlägg av Verdi »

P85 skrev:
Verdi skrev:
HelectriC skrev:
det verkar som alla som framhåller att M3 är bättre "glömmer" en del av det som PS2-kunder faktiskt vill ha: rattvärme, ventilation i stolarna, matrix ljus, elektrisk baklucka.
Sen framhålls även en del funktioner som exklusiva för M3, men som PS2 faktiskt har och som just i de fallen ger dött lopp: mobil som nyckel, app, ungefär samma snabbladdning upp till 80% (eller kanske högre?)
Japp. Polestar 2 har faktiskt en rad fördelar om man tar av sig Tesla-glasögonen och ser att FSD och OTA inte är så himla viktigt i verkligheten.

Håller nog inte riktigt med där. Har man inte AP så har man ju en dum farthållare, tror inte det finns någon leverantör idag som inte har en adaptiv farthållare.
Och vi måste ju jämföra det som erbjuds idag i båda vs roadmap och framtida releases.

Jag var en av de som var all-in på PS2 framtills nyligen och nu känns det som att det skulle bli en väldigt stor kompromiss för mig att välja PS2 över M3.
Det här klarar PS2:an via sitt Pilot Assist. Jag har inte provat den men det låter ju som att den klarar det jag vill ha. Är väl som gamla AP1 ungefär? Jag tillhör å andra sidan inte FSD-entusiasterna och ser det inte som en deal breaker att inte ha det.

Pilot Assist
Adaptive Cruise Control
Blind Spot Information system med styrassistans
Cross Traffic Alert med autobroms
Bakre kollisionsvarning med autobroms
Undvikande och begränsning av kollision genom bromsning och styrning
Styrassistans för att undvika avkörning
Främre kollisionsvarning
Lane Keeping Aid
Road Sign Information
Hastighetsbegränsare
Driver Alert Control
Automatisk inbromsning efter krock
360-gradersvykamera
Främre parkeringshjälp
Bakre parkeringshjälp
HomeLink™
Användarvisningsbild
MartinGBG
Teslaägare
Inlägg: 110
Blev medlem: 05 nov 2018 10:00

Re: Model 3 vs Polestar 2

Inlägg av MartinGBG »

Verdi skrev:
P85 skrev:
Verdi skrev:
HelectriC skrev:
det verkar som alla som framhåller att M3 är bättre "glömmer" en del av det som PS2-kunder faktiskt vill ha: rattvärme, ventilation i stolarna, matrix ljus, elektrisk baklucka.
Sen framhålls även en del funktioner som exklusiva för M3, men som PS2 faktiskt har och som just i de fallen ger dött lopp: mobil som nyckel, app, ungefär samma snabbladdning upp till 80% (eller kanske högre?)
Japp. Polestar 2 har faktiskt en rad fördelar om man tar av sig Tesla-glasögonen och ser att FSD och OTA inte är så himla viktigt i verkligheten.

Håller nog inte riktigt med där. Har man inte AP så har man ju en dum farthållare, tror inte det finns någon leverantör idag som inte har en adaptiv farthållare.
Och vi måste ju jämföra det som erbjuds idag i båda vs roadmap och framtida releases.

Jag var en av de som var all-in på PS2 framtills nyligen och nu känns det som att det skulle bli en väldigt stor kompromiss för mig att välja PS2 över M3.
Det här klarar PS2:an via sitt Pilot Assist. Jag har inte provat den men det låter ju som att den klarar det jag vill ha. Är väl som gamla AP1 ungefär? Jag tillhör å andra sidan inte FSD-entusiasterna och ser det inte som en deal breaker att inte ha det.

Pilot Assist
Adaptive Cruise Control
Blind Spot Information system med styrassistans
Cross Traffic Alert med autobroms
Bakre kollisionsvarning med autobroms
Undvikande och begränsning av kollision genom bromsning och styrning
Styrassistans för att undvika avkörning
Främre kollisionsvarning
Lane Keeping Aid
Road Sign Information
Hastighetsbegränsare
Driver Alert Control
Automatisk inbromsning efter krock
360-gradersvykamera
Främre parkeringshjälp
Bakre parkeringshjälp
HomeLink™
Pilot Assist är faktiskt riktigt bra, och jag som kört båda under en lång tid tycker nästan att den kan vara skönare på motorväg än AutoPilot då filbyten blir smidigare eftersom man helt enkelt bara styr över och så fortsätter den, jämfört med om du har vanlig AutoPilot så plingar det till att autopiloten stängts av, och sedan får man sätta på den igen efter filbytet. (Vet att man får automatiskt filbyte med FSD exempelvis men tyckte även att denna fungerade lite för långsamt för att få ett bra flyt i körningen).
SÅLD: Model S 100D 2019 - Vitmetallic, Premium Interiör, Stora glastaket, APH4-hårdvaran
SÅLD: Model X 90D 2016 - Svartmetallic, 7-Sits, Premium-paket m ventilerade säten, AP2
Model S Long Range Plus 2021 - Vitmetallic - Crémeinteriör
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11847
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Model 3 vs Polestar 2

Inlägg av HelectriC »

P85 skrev:
HelectriC skrev:
det verkar som alla som framhåller att M3 är bättre "glömmer" en del av det som PS2-kunder faktiskt vill ha: rattvärme, ventilation i stolarna, matrix ljus, elektrisk baklucka.
Sen framhålls även en del funktioner som exklusiva för M3, men som PS2 faktiskt har och som just i de fallen ger dött lopp: mobil som nyckel, app, ungefär samma snabbladdning upp till 80% (eller kanske högre?)
Hej,

Kan bekräfta att ventilation ej finns i sätena på PS2. S90 T8 har detta och är en funktion jag verkligen saknar. Samma med massagestolar så klart!
skitsnack, beställer du skinn så får du ventilation i stolarna på PS2, det har jag tom skriftligt i min beställning.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11847
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Model 3 vs Polestar 2

Inlägg av HelectriC »

P85 skrev:
Verdi skrev:
HelectriC skrev:
det verkar som alla som framhåller att M3 är bättre "glömmer" en del av det som PS2-kunder faktiskt vill ha: rattvärme, ventilation i stolarna, matrix ljus, elektrisk baklucka.
Sen framhålls även en del funktioner som exklusiva för M3, men som PS2 faktiskt har och som just i de fallen ger dött lopp: mobil som nyckel, app, ungefär samma snabbladdning upp till 80% (eller kanske högre?)
Japp. Polestar 2 har faktiskt en rad fördelar om man tar av sig Tesla-glasögonen och ser att FSD och OTA inte är så himla viktigt i verkligheten.

Håller nog inte riktigt med där. Har man inte AP så har man ju en dum farthållare, tror inte det finns någon leverantör idag som inte har en adaptiv farthållare.
Och vi måste ju jämföra det som erbjuds idag i båda vs roadmap och framtida releases.

Jag var en av de som var all-in på PS2 framtills nyligen och nu känns det som att det skulle bli en väldigt stor kompromiss för mig att välja PS2 över M3.
hur menar du nu? Både M3 och PS2 har adaptiv farthållare och filhållare som standard.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Fredrik j
Inlägg: 10827
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Model 3 vs Polestar 2

Inlägg av Fredrik j »

chaffis75 skrev:
Fredrik j skrev:
P85 skrev:
Fördel PS2:
Lätt transition för befintliga Volvo/ICE ägare att ha en bekant interiör och byta drivmedel.
Model3 är ju naturligt en konkurrent i test men i verkligheten tror jag konkurrenten till PS2 är en fossilbil eller möjligen en laddhybrid. Det är där valet står för många.
Till hösten blir det intressant att se test mellan eldriven xc40 och laddhybridvarianten.
Ja ps2 är ju bra mottagen men men undrar verkligen hur xc40 kommer tas emot med tanke på att de är typ samma bil med olika kaross..
Ja, det är det tycker ska bli intressant när den ställs mot laddhybridvarianten.
Verdi

Re: Model 3 vs Polestar 2

Inlägg av Verdi »

HelectriC skrev:
P85 skrev:
HelectriC skrev:
det verkar som alla som framhåller att M3 är bättre "glömmer" en del av det som PS2-kunder faktiskt vill ha: rattvärme, ventilation i stolarna, matrix ljus, elektrisk baklucka.
Sen framhålls även en del funktioner som exklusiva för M3, men som PS2 faktiskt har och som just i de fallen ger dött lopp: mobil som nyckel, app, ungefär samma snabbladdning upp till 80% (eller kanske högre?)
Hej,

Kan bekräfta att ventilation ej finns i sätena på PS2. S90 T8 har detta och är en funktion jag verkligen saknar. Samma med massagestolar så klart!
skitsnack, beställer du skinn så får du ventilation i stolarna på PS2, det har jag tom skriftligt i min beställning.

Ja, det står "Ventilated Nappa leather Barley..." i konfiguratorn åtminstone. Vore ju märkligt om det är en massa hål i skinnet utan att det har någon funktion. :)
Skriv svar