Uppgradering av autopilotdator

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
tor
Teslaägare
Inlägg: 479
Blev medlem: 09 nov 2017 20:34

Re: Uppgradering av autopilotdator

Inlägg av tor »

Jag har också bytt nu. Nackdelen är att i princip alla inställningar försvinner. Profil, Spotify, homelink, wifi osv osv. Är fler än man tror, i synnerhet när man glömt lösen till i princip alla :D
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1885
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: Uppgradering av autopilotdator

Inlägg av themax »

tor skrev:
Jag har också bytt nu. Nackdelen är att i princip alla inställningar försvinner. Profil, Spotify, homelink, wifi osv osv. Är fler än man tror, i synnerhet när man glömt lösen till i princip alla :D
Fick du Homelink att fungera igen? Min är död, trots omprogrammering med fjärr och port.
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3598
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: Uppgradering av autopilotdator

Inlägg av Tellus »

tor skrev:
Jag har också bytt nu. Nackdelen är att i princip alla inställningar försvinner. Profil, Spotify, homelink, wifi osv osv. Är fler än man tror, i synnerhet när man glömt lösen till i princip alla :D
Inget av det försvann för mig, endast trippmätaren.
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Användarvisningsbild
renes
Teslaägare
Inlägg: 1556
Blev medlem: 24 apr 2019 15:24
Ort: Uppsala

Re: Uppgradering av autopilotdator

Inlägg av renes »

JonasF1 skrev:
Har precis fått min utbytt också. På SC i Mölndal. Tog 1 1/2 timme bara. :)
Min tog 7 timmar drygt. Enbart HW3.
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Användarvisningsbild
HenricL
Teslaägare
Inlägg: 244
Blev medlem: 16 dec 2018 23:23
Ort: Bromma

Re: Uppgradering av autopilotdator

Inlägg av HenricL »

Bytte till HW3 i dag och samtidigt kupéfilter. Tog ca 7h men hade gratis Uber till/från jobbet så tur att jag inte stannade kvar och väntade. Kul att se nya visualiseringen med trafikljus. Har bara kört några km efter kalibreringen så blir att köra och testa lite under helgen.
/Henric
Tesla model 3 LR+ AWD, FSD (HW3), midnight silver metallic, svart interiör, 18 tum hjul. Uttagen 2019-05-24. Såld 2022-08-09
Tesla Model 3 Performance, röd, vit interiör. Beställd 2022-04-04, Levererad 2022-08-31
Användarvisningsbild
tor
Teslaägare
Inlägg: 479
Blev medlem: 09 nov 2017 20:34

Re: Uppgradering av autopilotdator

Inlägg av tor »

themax skrev:
tor skrev:
Jag har också bytt nu. Nackdelen är att i princip alla inställningar försvinner. Profil, Spotify, homelink, wifi osv osv. Är fler än man tror, i synnerhet när man glömt lösen till i princip alla :D
Fick du Homelink att fungera igen? Min är död, trots omprogrammering med fjärr och port.
Yes, jag fick det att fungera. Men krävdes lite trixande. Det är fantastiskt smidigt att öppna garaget med bilen/mobilen. Jag har inte använt garageöppnaren sedan vi skaffade Teslan.

Är du säker på att du gör rätt när du programerar in det? Jag fick läsa manual på porten för att få det rätt.
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2946
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Uppgradering av autopilotdator

Inlägg av Walker »

Då har jag också fått HW 3. Fick koppla telefonen igen, och garageporten. Alla andra inställningar följde med. Det tog 2 tim 45 minuter i Segeltorp. Nu är autopiloten användbar. Inga spökbromsningar eller vingliga, ambivalenta riktningskorrigeringar. Det funkar mjukt och smidigt.
Passade på att provsitta Taycan under tiden. Detaljfinishen är ju kanon. Men alldeles för rörigt gränssnitt och för trång.
Jag behåller min 3’a.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
Paul N
Teslaägare
Inlägg: 145
Blev medlem: 27 aug 2018 13:56

Re: Uppgradering av autopilotdator

Inlägg av Paul N »

Samma här. Bytte kupéfilter samtidigt som uppdateringen till HW3. Tog totalt drygt 3 timmar i Mölndal. Snabbt jobbat!
Inväntar nu den senaste versionen av navigerings kartorna att ladda ner.
//P
Användarvisningsbild
JonasF1
Teslaägare
Inlägg: 65
Blev medlem: 05 dec 2018 20:24

Re: Uppgradering av autopilotdator

Inlägg av JonasF1 »

renes skrev:
JonasF1 skrev:
Har precis fått min utbytt också. På SC i Mölndal. Tog 1 1/2 timme bara. :)
Min tog 7 timmar drygt. Enbart HW3.
Märkligt att det varierar så.

På min han dom med ett service ärende också.
Något om kabelisoleringen vid en kontakt.
Tesla Model 3 LR, AWD, HW3.0, EAP (FSD) sedan 4 Mars 2019.
Användarvisningsbild
HenricL
Teslaägare
Inlägg: 244
Blev medlem: 16 dec 2018 23:23
Ort: Bromma

Re: Uppgradering av autopilotdator

Inlägg av HenricL »

JonasF1 skrev:
renes skrev:
JonasF1 skrev:
Har precis fått min utbytt också. På SC i Mölndal. Tog 1 1/2 timme bara. :)
Min tog 7 timmar drygt. Enbart HW3.
Märkligt att det varierar så.

På min han dom med ett service ärende också.
Något om kabelisoleringen vid en kontakt.
Jag hade samma. En koll de gör på alla 2019 bilar. Hade också kupéfiler. Tog 7h. Tror det beror på när de startar servicen. Jag tog också gratis Uber till/från jobbet så kanske de då prioriterade någon som stannade kvar hos Tesla. Bara en spekulation.
/Henric
Tesla model 3 LR+ AWD, FSD (HW3), midnight silver metallic, svart interiör, 18 tum hjul. Uttagen 2019-05-24. Såld 2022-08-09
Tesla Model 3 Performance, röd, vit interiör. Beställd 2022-04-04, Levererad 2022-08-31
seppoi
Inlägg: 6
Blev medlem: 13 okt 2020 22:46

Re: Uppgradering av autopilotdator

Inlägg av seppoi »

I got mine upgraded to HW3 in Finland for a Feb 2019 delivered Model 3, yay! I made a service reservation after seeing first success reports here. Thanks guys!
Användarvisningsbild
renes
Teslaägare
Inlägg: 1556
Blev medlem: 24 apr 2019 15:24
Ort: Uppsala

Re: Uppgradering av autopilotdator

Inlägg av renes »

HenricL skrev:
JonasF1 skrev:
renes skrev:
JonasF1 skrev:
Har precis fått min utbytt också. På SC i Mölndal. Tog 1 1/2 timme bara. :)
Min tog 7 timmar drygt. Enbart HW3.
Märkligt att det varierar så.

På min han dom med ett service ärende också.
Något om kabelisoleringen vid en kontakt.
Jag hade samma. En koll de gör på alla 2019 bilar. Hade också kupéfiler. Tog 7h. Tror det beror på när de startar servicen. Jag tog också gratis Uber till/från jobbet så kanske de då prioriterade någon som stannade kvar hos Tesla. Bara en spekulation.
/Henric
Min service startade direkt när jag kom, tog ändå 7 timmar. Och jag stannade där hela tiden eftersom de hela tiden trodde att det var nästan klart. Enl dem var det långsam nedladdning och installation av software som gjorde det.
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Skriv svar