Så har det hänt även mig, hjulen snodda

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Off Grid Byggaren
Inlägg: 2258
Blev medlem: 06 jan 2016 22:40

Re: Så har det hänt även mig, hjulen snodda

Inlägg av Off Grid Byggaren »

point1 skrev:
Bild
Tyvärr såg den ut såhär och än mer skrapad undertill. Vet inte hur det här kommer lösa sig, men det känns spontant inte som jag kommer få tillbaka min bil i närtid?
Hur ser det ut under batterilådan?
Fredrik j
Inlägg: 10701
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Så har det hänt även mig, hjulen snodda

Inlägg av Fredrik j »

Stämmer säkert att det är utländska stöldligor men hörde en polis uttala sig på radion att dom inte tar med sig stöldgodset hem i den utsträckning som man kan tro utan mycket avyttras här i Sverige. Den intervjun handlade visserligen inte om teslafälgar men ändå. Koncensus är ju att allt rullar ut på lastbil. Mycket grejor på blocket...
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Så har det hänt även mig, hjulen snodda

Inlägg av HelectriC »

Off Grid Byggaren skrev:
point1 skrev:
Off Grid Byggaren skrev:
Jag har monterat Rimgard fälglåsen på min e-tron.

Nu är ju mina energisnåla originalfälgar inte så heta, men bara tanken att någon skjuter in en pallbock under batterilådan och släpper ned 2,5 ton tung Audibil över LG pouchcellerna , är tillräckligt för att skaffa låsen.

Det är rejäla lås, går inte att få av fälgen i säljbart skick skulle jag hävda. Tyvärr passade de först inte på mina fälgar, men deras produktutvecklare kom direkt hem till mig och löste det.

Nu bor jag 10 minuter från deras kontor bör tilläggas.
20200911_165258.jpg
Än verkar de inte ha något för Tesla, men jag köper direkt när de börjar med lås för Tesla.
Tyckte han nämnde att det var på gång till Tesla. Jag fick först en prototyp, och nyligen fick jag den nya förbättrade modellen som är på bilden.
Jag har mailat rimguard flera gånger ang lås de senaste åren till Tesla, men det har inte kommit nåt ut av det.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Curik
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 26 feb 2020 13:42
Ort: Norrköping

Re: Så har det hänt även mig, hjulen snodda

Inlägg av Curik »

point1 skrev:
Bild
Tyvärr såg den ut såhär och än mer skrapad undertill. Vet inte hur det här kommer lösa sig, men det känns spontant inte som jag kommer få tillbaka min bil i närtid?
Fy vad tråkigt, lider med dig Richard! :(
Användarvisningsbild
Julleruff
Teslaägare
Inlägg: 207
Blev medlem: 19 apr 2016 08:26
Ort: Happiness
Kontakt:

Re: Så har det hänt även mig, hjulen snodda

Inlägg av Julleruff »

Fredrik j skrev:
Stämmer säkert att det är utländska stöldligor men hörde en polis uttala sig på radion att dom inte tar med sig stöldgodset hem i den utsträckning som man kan tro utan mycket avyttras här i Sverige. Den intervjun handlade visserligen inte om teslafälgar men ändå. Koncensus är ju att allt rullar ut på lastbil. Mycket grejor på blocket...

Välbelagt koncensus får man ändå säga.....

Blocket eller inte, det är inte Benke Bula som spontanplockar ett par fälgar för få pengar till ett sexpack 3,5 långburk.....

Det är ett j-la otyg som våra politiker låter bero och som vi medborgare får ta kostnaderna för.

https://www.google.se/amp/s/amp.svt.se/ ... ottslighet

I Sverige tror man att internationella stöldligor ligger bakom runt hälften av alla bostadsinbrott och majoriteten av stölder av till exempel båtmotorer, bildelar och jordbruksmaskiner.

– Det är inte enskilda individer som utför den här typen av brott, det är organiserade utländska ligor som kommer till landet i kriminella syften, säger Mats Löfving, chef för polisens nationella operativa avdelning (NOA).
Vit M3LR, 19" med dragkrok och hoppas på lev 1. juni lev. 20 Maj - VIN 944xxx
Fredrik j
Inlägg: 10701
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Så har det hänt även mig, hjulen snodda

Inlägg av Fredrik j »

Julleruff skrev:
Fredrik j skrev:
Stämmer säkert att det är utländska stöldligor men hörde en polis uttala sig på radion att dom inte tar med sig stöldgodset hem i den utsträckning som man kan tro utan mycket avyttras här i Sverige. Den intervjun handlade visserligen inte om teslafälgar men ändå. Koncensus är ju att allt rullar ut på lastbil. Mycket grejor på blocket...

Välbelagt koncensus får man ändå säga.....

Blocket eller inte, det är inte Benke Bula som spontanplockar ett par fälgar för få pengar till ett sexpack 3,5 långburk.....

Det är ett j-la otyg som våra politiker låter bero och som vi medborgare får ta kostnaderna för.

https://www.google.se/amp/s/amp.svt.se/ ... ottslighet

I Sverige tror man att internationella stöldligor ligger bakom runt hälften av alla bostadsinbrott och majoriteten av stölder av till exempel båtmotorer, bildelar och jordbruksmaskiner.

– Det är inte enskilda individer som utför den här typen av brott, det är organiserade utländska ligor som kommer till landet i kriminella syften, säger Mats Löfving, chef för polisens nationella operativa avdelning (NOA).
Jag tror inte du läste vad jag skrev där. Nån Benke Bula och nått sexpack är det inte frågan om utan organiserade stöldligor från framförallt östeuropa. Det polisen sa var att den allmänna uppfattningen att alla prylar trycks in i lastbilar på färjor inte riktigt stämmer. Mycket av stöldgodset säljs vidare här i Sverige. Framförallt gällde det koppar och dieselstölder men även bildelar.
Användarvisningsbild
Telsa
Teslaägare
Inlägg: 435
Blev medlem: 24 feb 2015 07:20
Ort: Stockholm

Re: Så har det hänt även mig, hjulen snodda

Inlägg av Telsa »

Kanske kan vara en påminnelse att lämna sentry mode på även om det blir många filmer. Hemma har jag övervakningskameror överallt och det kan vissa dagar bli hundratals filmer, beroende på väder. Jag orkar givetvis inte kolla igenom alla, men den dagen det händer något kommer jag vara glad att hitta tjuven i 17 olika vinklar. Filmer som sen polisen kan ignorera när gärningsmannen släpps lös...
Model X, Pearl White
Användarvisningsbild
Julleruff
Teslaägare
Inlägg: 207
Blev medlem: 19 apr 2016 08:26
Ort: Happiness
Kontakt:

Re: Så har det hänt även mig, hjulen snodda

Inlägg av Julleruff »

Fredrik j skrev:
Julleruff skrev:
Fredrik j skrev:
Stämmer säkert att det är utländska stöldligor men hörde en polis uttala sig på radion att dom inte tar med sig stöldgodset hem i den utsträckning som man kan tro utan mycket avyttras här i Sverige. Den intervjun handlade visserligen inte om teslafälgar men ändå. Koncensus är ju att allt rullar ut på lastbil. Mycket grejor på blocket...

Välbelagt koncensus får man ändå säga.....

Blocket eller inte, det är inte Benke Bula som spontanplockar ett par fälgar för få pengar till ett sexpack 3,5 långburk.....

Det är ett j-la otyg som våra politiker låter bero och som vi medborgare får ta kostnaderna för.

https://www.google.se/amp/s/amp.svt.se/ ... ottslighet

I Sverige tror man att internationella stöldligor ligger bakom runt hälften av alla bostadsinbrott och majoriteten av stölder av till exempel båtmotorer, bildelar och jordbruksmaskiner.

– Det är inte enskilda individer som utför den här typen av brott, det är organiserade utländska ligor som kommer till landet i kriminella syften, säger Mats Löfving, chef för polisens nationella operativa avdelning (NOA).
Jag tror inte du läste vad jag skrev där. Nån Benke Bula och nått sexpack är det inte frågan om utan organiserade stöldligor från framförallt östeuropa. Det polisen sa var att den allmänna uppfattningen att alla prylar trycks in i lastbilar på färjor inte riktigt stämmer. Mycket av stöldgodset säljs vidare här i Sverige. Framförallt gällde det koppar och dieselstölder men även bildelar.
Läste allt men svarade lite klumpigt.

Säkert en hel del av det som kan avvaras diskret eller behövs i egen verksamhet i Sverige blir kvar här. Koppar kör man ju bara till Stena metall och dieseln går till deras landsmäns och andra grenar i den organiserade brottlighetens lastbilar för att kunna köra lastbilstransporter till lägre priser än diesel- och bilkostnaden.

https://www.google.se/amp/s/amp.svt.se/ ... nska-loner

Vi har kvällsdragningar från hamnen upp till Oslo, där ligger vi på 3 400 kr för en rundtur. Det är 65 mil, säger en trafikledare på Schenker.

Var hamnar vi då?

– 52 spänn milen.

Med transportpriser så låga som 52 kronor per mil får till och med arbetskraft från de billigaste länderna i Europa svårt att tjäna pengar. Priset täcker inte ens upp kostnaderna för diesel och lastbil. Och svenska chaufförer har inte en chans att konkurrera.


Min grundpoäng va mer åt vad som är grundproblemet.....

Men helt klart ska man inte klippa sig för 90:- eller köpa saker på blocket som är to-good-to-be-true för att stödja verksamheten.

Men igen, och nu tror jag, så är det snarare ytterligare led i den organiserade brottsligheten som hanterar stöldgodset och hyggligt ljusskygga som köper skumma grejer på blocket.

Polisen styrker min tes:
https://kvartal.se/artiklar/7821/

Den senaste trenden är samarbete mellan östeuropeiska ligor och kriminella nätverk i svenska utsatta områden, vilket försvårar brottsbekämpningen ytterligare, skriver polisens Nationella operativa avdelning, Noa, i en ny rapport.[2]

För jag tror att de flesta i Sverige med medelklass-moral har tillräckligt bra magkänsla för att klara hålla sig ifrån shady business.

Men nu har jag taskig magkänsla för att jag drog tråden åt fel håll/till fel ställe. Sorry TS å alla andra!!
Vit M3LR, 19" med dragkrok och hoppas på lev 1. juni lev. 20 Maj - VIN 944xxx
tobiaslej
Inlägg: 284
Blev medlem: 24 apr 2019 22:32

Re: Så har det hänt även mig, hjulen snodda

Inlägg av tobiaslej »

Telsa skrev:
Kanske kan vara en påminnelse att lämna sentry mode på även om det blir många filmer. Hemma har jag övervakningskameror överallt och det kan vissa dagar bli hundratals filmer, beroende på väder. Jag orkar givetvis inte kolla igenom alla, men den dagen det händer något kommer jag vara glad att hitta tjuven i 17 olika vinklar. Filmer som sen polisen kan ignorera när gärningsmannen släpps lös...
Ja Sentry är nog i princip utan värde. Grannen fick på film när några män var ute och rekade bilar på vår gata. Gick runt, tittade in i bilarna kl 3 på natten. IR-lampor och synliga kameror. Dom brydde sig inte det minsta. Helt omaskerade med. Dom vet hur liten risken är för dom.
Model 3 SR+
Model Y Performance
Användarvisningsbild
Telsa
Teslaägare
Inlägg: 435
Blev medlem: 24 feb 2015 07:20
Ort: Stockholm

Re: Så har det hänt även mig, hjulen snodda

Inlägg av Telsa »

tobiaslej skrev:
Telsa skrev:
Kanske kan vara en påminnelse att lämna sentry mode på även om det blir många filmer. Hemma har jag övervakningskameror överallt och det kan vissa dagar bli hundratals filmer, beroende på väder. Jag orkar givetvis inte kolla igenom alla, men den dagen det händer något kommer jag vara glad att hitta tjuven i 17 olika vinklar. Filmer som sen polisen kan ignorera när gärningsmannen släpps lös...
Ja Sentry är nog i princip utan värde. Grannen fick på film när några män var ute och rekade bilar på vår gata. Gick runt, tittade in i bilarna kl 3 på natten. IR-lampor och synliga kameror. Dom brydde sig inte det minsta. Helt omaskerade med. Dom vet hur liten risken är för dom.
Förstås inte utan värde. Förr eller senare känns dom igen av nån polis och då åker dom fast. Att dom släpps ut direkt beror på de politiker vi har och förtjänar.
Model X, Pearl White
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Så har det hänt även mig, hjulen snodda

Inlägg av LarsL »

tobiaslej skrev:
Telsa skrev:
Kanske kan vara en påminnelse att lämna sentry mode på även om det blir många filmer. Hemma har jag övervakningskameror överallt och det kan vissa dagar bli hundratals filmer, beroende på väder. Jag orkar givetvis inte kolla igenom alla, men den dagen det händer något kommer jag vara glad att hitta tjuven i 17 olika vinklar. Filmer som sen polisen kan ignorera när gärningsmannen släpps lös...
Ja Sentry är nog i princip utan värde. Grannen fick på film när några män var ute och rekade bilar på vår gata. Gick runt, tittade in i bilarna kl 3 på natten. IR-lampor och synliga kameror. Dom brydde sig inte det minsta. Helt omaskerade med. Dom vet hur liten risken är för dom.
Man lägger väl ut dem på nätet så att de blir igenkända och får det lite svårare i livet.
Fredrik j
Inlägg: 10701
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Så har det hänt även mig, hjulen snodda

Inlägg av Fredrik j »

Julleruff skrev:
För jag tror att de flesta i Sverige med medelklass-moral har tillräckligt bra magkänsla för att klara hålla sig ifrån shady business.
Jag tror nämnda medelklass använder sina fördomar när man sorterar bort shady business på annons.
Användarvisningsbild
Mattys
Teslaägare
Inlägg: 28
Blev medlem: 04 dec 2016 11:04

Re: Så har det hänt även mig, hjulen snodda

Inlägg av Mattys »

Mycket tråkigt och beklagar. Har själv varit med om dessa ligor då jag hade BMW då jag blev av med ratt och Navigator 2ggr på 4mån hemma på infarten.

Ang Rimguard så har de varit hemma och gjort en modell på mina Arachnid fälgar. Problemet är inte fälgarna i sig utan det är hur långt ut "navet" går i fälgen så de har svårt att göra ett lås som funkar lika bra som på andra bilar. Detta var dock i Mars/April iår och har inte hört något sen dess men det kanske är dags att påminna dom.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Så har det hänt även mig, hjulen snodda

Inlägg av mati »

Telsa skrev:
Kanske kan vara en påminnelse att lämna sentry mode på även om det blir många filmer. Hemma har jag övervakningskameror överallt och det kan vissa dagar bli hundratals filmer, beroende på väder. Jag orkar givetvis inte kolla igenom alla, men den dagen det händer något kommer jag vara glad att hitta tjuven i 17 olika vinklar. Filmer som sen polisen kan ignorera när gärningsmannen släpps lös...
Det är ju tyvärr så att även om du får tjuvarna på ett porträttfoto i HD-kvalitet så kommer de inte åka dit för det ändå. Jag skulle tro att även om du tar dem på bar gärning är risken att du åker dit för misshandel större än att tjuvarna hamnar bakom galler. Det är ju tyvärr därför det ser ut som det gör. Det är lönsamt och nästan helt riskfritt att begå brott i Sverige.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
SwedishAdvocate
Inlägg: 5296
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Så har det hänt även mig, hjulen snodda

Inlägg av SwedishAdvocate »

mati skrev:
.../ Jag skulle tro att även om du tar dem på bar gärning är risken att du åker dit för misshandel större än att tjuvarna hamnar bakom galler. /...
Någon grep nyligen en väsktjuv utan att åka dit för misshandel...

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... i-vasteras

Sen nämnde någon låsbultar i början av tråden. Det är väl bättre än ingenting tills det går att köpa en uppsättning Rimguard till Teslas modeller...

Man skulle ju även kunna köpa två uppsättningar låsbultar. Då blir det åtta bultar som tjuven måste hamra in (eller vad de nu gör)... Kanske kan det verka avskräckande.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Så har det hänt även mig, hjulen snodda

Inlägg av LarsL »

SwedishAdvocate skrev:
Sen nämnde någon låsbultar i början av tråden. Det är väl bättre än ingenting tills det går att köpa en uppsättning Rimguard till Teslas modeller...

Man skulle ju även kunna köpa två uppsättningar låsbultar. Då blir det åtta bultar som tjuven måste hamra in (eller vad de nu gör)... Kanske kan det verka avskräckande.
Jag skulle gissa att det är större bekymmer för dig än för tjuvarna.
Användarvisningsbild
Julleruff
Teslaägare
Inlägg: 207
Blev medlem: 19 apr 2016 08:26
Ort: Happiness
Kontakt:

Re: Så har det hänt även mig, hjulen snodda

Inlägg av Julleruff »

Vit M3LR, 19" med dragkrok och hoppas på lev 1. juni lev. 20 Maj - VIN 944xxx
SwedishAdvocate
Inlägg: 5296
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Så har det hänt även mig, hjulen snodda

Inlägg av SwedishAdvocate »

LarsL skrev:
SwedishAdvocate skrev:
Sen nämnde någon låsbultar i början av tråden. Det är väl bättre än ingenting tills det går att köpa en uppsättning Rimguard till Teslas modeller...

Man skulle ju även kunna köpa två uppsättningar låsbultar. Då blir det åtta bultar som tjuven måste hamra in (eller vad de nu gör)... Kanske kan det verka avskräckande.
Jag skulle gissa att det är större bekymmer för dig än för tjuvarna.
Jag har en uppsättning låsbultar monterade på min bil. Det är inte direkt jättejobbigt.

Och å andra sidan är väl inte mina fem år gamla 16-tums VW Golf-fälgar (fordonsgas) jättestöldbegärliga heller. Och där jag parkerar tror jag inte det sker hjulstölder alls...
Senast redigerad av SwedishAdvocate, redigerad totalt 1 gånger.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Så har det hänt även mig, hjulen snodda

Inlägg av LarsL »

SwedishAdvocate skrev:
Jag har en uppsättning låsbultar monterade på min bil. Det är inte direkt jättejobbigt.

Och å andra sidan är väl inte mina 16-tums VW Golf-fälgar (fordonsgas) jättestöldbegärliga heller. Och där jag parkerar tror jag inte det händer hjulstölder alls...
Och det är ännu lättare för tjuvarna. Eftersom de är proffs så har de alla dessa nycklar med sig i bilen och kan hitta rätt lika lätt som 19 mm hylsan.
Användarvisningsbild
NiklasTesla
Teslaägare
Inlägg: 2397
Blev medlem: 07 okt 2016 22:07
Referralkod: ts.la/niklas60543

Re: Så har det hänt även mig, hjulen snodda

Inlägg av NiklasTesla »

Julleruff skrev:
Hahaha :lol: :lol: :lol:

Den hade jag glömt bort
neomannen
Inlägg: 4
Blev medlem: 21 mar 2019 11:21

Re: Så har det hänt även mig, hjulen snodda

Inlägg av neomannen »

point1 skrev:
heldiggrisen skrev:
Fan vad tråkigt.
Hade du låsbulter?
Tyvärr inte :/ tror inte Tesla levereras med det. Hade det på min Volvo men när jag hade tappat bort nyckeln och däckverkstad sa, det är inga problem och tog fram en nyckelsats och prova 3-4 hylsor och sen tog av dom ändå så tappade jag lite förtroendet för dom :/

Men, tar jättegärna emot tips på bra låslösningar.
Intera i Länna modifierar låsbultar från mcgard. Mcgard låsbult är bra i sig, men med intera modifiering så blir den ännu bättre.

Jag har personligen erfarenhet från dessa, då de motstod ett angrepp på min dåvarande bil (en bmw) och någon försökte stjäla fälgarna.

Jag vet inte om de passar tesla, men ring och hör. https://www.intera-sverige.se/hjullas.html (se rubriken, specialhjullås). Vill du vara riktig säker att det aldrig händer igen. Köp två satser och ha två låsbultar på varje hjul. Jag tror också det är bra att inte ha fabrikatets låsbult på bilen. T.ex volkswagens låsbultar på en volkwagen.

Det låter för övrigt helt sjukt att inte försäkringsbolaget bärgar din bil. Jag kan verkligen inte förstå hur det kan bli ditt problem. Jmfr om du kört ned i diket och det blir ditt problem att få upp bilen på bärgningsbilen. Jag tror inte det skulle hålla vi en prövning (typ ARN).
Användarvisningsbild
point1
Teslaägare
Inlägg: 816
Blev medlem: 17 sep 2014 20:00

Re: Så har det hänt även mig, hjulen snodda

Inlägg av point1 »

Telsa skrev:
Kanske kan vara en påminnelse att lämna sentry mode på även om det blir många filmer. Hemma har jag övervakningskameror överallt och det kan vissa dagar bli hundratals filmer, beroende på väder. Jag orkar givetvis inte kolla igenom alla, men den dagen det händer något kommer jag vara glad att hitta tjuven i 17 olika vinklar. Filmer som sen polisen kan ignorera när gärningsmannen släpps lös...
Mängden filmer är inte problemet, men om min bil ska flasha varenda förbipasserande kommer den dra väldigt mycket uppmärksamhet till sig, och det i sig är ett större problem. Mängden filmer bryr sig ingen om, men att folk blir irriterade för att min bil blinkar på dom och kanske därför vandaliserar den är ett större problem.
Användarvisningsbild
point1
Teslaägare
Inlägg: 816
Blev medlem: 17 sep 2014 20:00

Re: Så har det hänt även mig, hjulen snodda

Inlägg av point1 »

neomannen skrev:
point1 skrev:
heldiggrisen skrev:
Fan vad tråkigt.
Hade du låsbulter?
Tyvärr inte :/ tror inte Tesla levereras med det. Hade det på min Volvo men när jag hade tappat bort nyckeln och däckverkstad sa, det är inga problem och tog fram en nyckelsats och prova 3-4 hylsor och sen tog av dom ändå så tappade jag lite förtroendet för dom :/

Men, tar jättegärna emot tips på bra låslösningar.
Intera i Länna modifierar låsbultar från mcgard. Mcgard låsbult är bra i sig, men med intera modifiering så blir den ännu bättre.

Jag har personligen erfarenhet från dessa, då de motstod ett angrepp på min dåvarande bil (en bmw) och någon försökte stjäla fälgarna.

Jag vet inte om de passar tesla, men ring och hör. https://www.intera-sverige.se/hjullas.html (se rubriken, specialhjullås). Vill du vara riktig säker att det aldrig händer igen. Köp två satser och ha två låsbultar på varje hjul. Jag tror också det är bra att inte ha fabrikatets låsbult på bilen. T.ex volkswagens låsbultar på en volkwagen.

Det låter för övrigt helt sjukt att inte försäkringsbolaget bärgar din bil. Jag kan verkligen inte förstå hur det kan bli ditt problem. Jmfr om du kört ned i diket och det blir ditt problem att få upp bilen på bärgningsbilen. Jag tror inte det skulle hålla vi en prövning (typ ARN).
Jag läste sen villkoren, där det absolut inte står att det är försäkringstagarens ansvar utan försäkringsbolaget och ringde upp och fick prata med någon annan, tror tyvärr att den personen innan helt enkelt bara ljög rakt ut för att slippa göra sitt jobb (att se till att min bil bärgades). Det var alltså någon på Trygg-Hansas skadehantering som ljög om detta. Inte nog med att deras service är kass, de ljuger också rent ut och påstår att de inte täcker något som de faktiskt ska täcka. Tyvärr är det så illa på Trygg-Hansa, jag vet inte om det är bättre service på andra försäkringsbolag, men det är riktigt uselt att de ljuger om försäkringsvillkor.
Användarvisningsbild
Xmag
Teslaägare
Inlägg: 290
Blev medlem: 20 sep 2017 20:50
Ort: Stockholm

Re: Så har det hänt även mig, hjulen snodda

Inlägg av Xmag »

point1 skrev:
Telsa skrev:
Kanske kan vara en påminnelse att lämna sentry mode på även om det blir många filmer. Hemma har jag övervakningskameror överallt och det kan vissa dagar bli hundratals filmer, beroende på väder. Jag orkar givetvis inte kolla igenom alla, men den dagen det händer något kommer jag vara glad att hitta tjuven i 17 olika vinklar. Filmer som sen polisen kan ignorera när gärningsmannen släpps lös...
Mängden filmer är inte problemet, men om min bil ska flasha varenda förbipasserande kommer den dra väldigt mycket uppmärksamhet till sig, och det i sig är ett större problem. Mängden filmer bryr sig ingen om, men att folk blir irriterade för att min bil blinkar på dom och kanske därför vandaliserar den är ett större problem.
Först av allt beklagar den vidriga stölden.
Inte för att vara den. Men nu blev den ”vandaliserad” utan sentry. Uppmärksamhet är nog bra. Svårt att gå runt och skruva loss fälgarna när den blinkar och drar till sig uppmärksamhet.
"Elbilisterna satt i ett hörn och tissla och tesla."
Användarvisningsbild
point1
Teslaägare
Inlägg: 816
Blev medlem: 17 sep 2014 20:00

Re: Så har det hänt även mig, hjulen snodda

Inlägg av point1 »

Xmag skrev:
point1 skrev:
Telsa skrev:
Kanske kan vara en påminnelse att lämna sentry mode på även om det blir många filmer. Hemma har jag övervakningskameror överallt och det kan vissa dagar bli hundratals filmer, beroende på väder. Jag orkar givetvis inte kolla igenom alla, men den dagen det händer något kommer jag vara glad att hitta tjuven i 17 olika vinklar. Filmer som sen polisen kan ignorera när gärningsmannen släpps lös...
Mängden filmer är inte problemet, men om min bil ska flasha varenda förbipasserande kommer den dra väldigt mycket uppmärksamhet till sig, och det i sig är ett större problem. Mängden filmer bryr sig ingen om, men att folk blir irriterade för att min bil blinkar på dom och kanske därför vandaliserar den är ett större problem.
Först av allt beklagar den vidriga stölden.
Inte för att vara den. Men nu blev den ”vandaliserad” utan sentry. Uppmärksamhet är nog bra. Svårt att gå runt och skruva loss fälgarna när den blinkar och drar till sig uppmärksamhet.
Ok så med sentry hade det aldrig hänt något? Jag tror helt enkelt att vi har olika åsikter där, jag tror att em bil som konstant blinkar kommer irritera folk och skapa situationer där folk vandaliserar den. Antar att du inte parkerar din bil i ett område där sentry skulle aktiveras ungefär 10 ggr per timme? Om du hade gjort det hade du förstått vad jag menar.
Skriv svar