Färgdifferens

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
CrazyGang
Teslaägare
Inlägg: 637
Blev medlem: 05 mar 2020 08:33
Referralkod: ts.la/martin63489

Re: Färgdifferens

Inlägg av CrazyGang »

Nu har jag fått tillbaka min bil. Stötfångaren bak byttes och lackades om av skadeverkstad i Uppsala. Resultatet blev klart bättre än tidigare, nu är den snarare vitare än övriga karossen. Hoppas att solblekningen kommer göra sitt framöver. :)

Ändå nöjd att Tesla tog tag i det och löste det smidigt: hämtade upp min bil hemma hos oss och lämnade samtidigt en lånekärra som jag fick disponera utan kostnad för hela perioden. Tog totalt ca en vecka.
Nissan LEAF 40kwh 2018
Tesla Model 3 Long Range Dual Motor 2020
KIA e-Soul Long Range Advanced Plus 2021
Tesla Model Y Standard Range RWD 2023
Vår solcellsanläggning med batterilagring och ö-drift
Användarvisningsbild
ERR
Teslaägare
Inlägg: 27
Blev medlem: 21 sep 2019 09:14

Re: Färgdifferens

Inlägg av ERR »

Pattan skrev:
Samma sak på MX, leverans mitten av december 2020.
Såg bilen från håll när jag kom dit och det första jag tänkte var ”oj vad backsensorerna var markerade” när jag kom närmare så ser man tydligt att sensorerna är i rätt vita färg som övriga bilen men plasten saknar ett täckande lager. Det är liksom spräckligt med det svarta från plasten och ett tunt ej täckande lager med vitfärg.

Klagade såklart. Fick det inövade försvarstalet Enligt spec. Stod på mig och slutade efter att 3 olika personers bedömning att det var fel. Men SC kunde inte ta det beslutet, utan det skulle återkomma.
Nu har det gått över en månad, fortfarande inte hört något. (Har inte legat på själv beträffande alla helger + sjukdom). Men skall ta tag i det nu. Man skäms ju ihjäl att visa upp en bil för 1.2Mill och så frågar folk om man inte har råd till färg!

Tack för insikten TC att byta är inget alternativ (felet kommer igen) det är omlackering som gäller.

Trist! Av bilden att döma är det där något annat än bara lite dålig färg-matchning i mina ögon. Ser ut som att de bara använt den första mixen som är till för att göra det vitt,och sen skippat eller lagt minimalt med den halv-transparenta mixen som ger pärlemo-effekten.
TBC
Inlägg: 51
Blev medlem: 03 feb 2021 21:16

Re: Färgdifferens

Inlägg av TBC »

Joakimgabrielsson skrev:
Trådskaparen här igen. Tesla gick tillslut med på att lacka skärmar och kofångare för att de skulle matcha. Att det sedan var ett dåligt lackjobb och fortfarande ingen skillnad är ju inte Teslas fel. Dock lovade lackverkstaden att de skulle göra om och göra rätt. Jag fick tag i servicemarknadschefen tesla Sverige och genom honom fick jag tillslut igenom mina krav. stå på er ni som har samma problem.
Hur fick du tag i servicemarknadschefen? Jag pratade med verkstadschefen och han sa bara att de följer Teslas riktinjer och kunde inte göra något.
Användarvisningsbild
Joakimgabrielsson
Teslaägare
Inlägg: 146
Blev medlem: 05 aug 2020 17:26
Ort: Floda

Re: Färgdifferens

Inlägg av Joakimgabrielsson »

TBC skrev:
Joakimgabrielsson skrev:
Trådskaparen här igen. Tesla gick tillslut med på att lacka skärmar och kofångare för att de skulle matcha. Att det sedan var ett dåligt lackjobb och fortfarande ingen skillnad är ju inte Teslas fel. Dock lovade lackverkstaden att de skulle göra om och göra rätt. Jag fick tag i servicemarknadschefen tesla Sverige och genom honom fick jag tillslut igenom mina krav. stå på er ni som har samma problem.
Hur fick du tag i servicemarknadschefen? Jag pratade med verkstadschefen och han sa bara att de följer Teslas riktinjer och kunde inte göra något.
Lite därför som jag skapade denna tråd. Har de godkänt lack på min så kan de väl inte neka andra med samma problem. Vi måste tvinga till en förändring. Visa v-mästaren denna tråd. Det är skitsnack att de inte kan göra något. Men gå inte med på byte för det finns ingen vit som ser bra ut i bak. Den måste lackas och lackas på plats med meryta så man dimmar över skärmarna i bak. Ring v-mästaren varje dag tills han tröttnar.
Skriv svar