M3 från Kina säljs i Europa.

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

vibrationsfri
Inlägg: 285
Blev medlem: 18 aug 2019 20:09

Re: M3 från Kina säljs i Europa.

Inlägg av vibrationsfri »

När jag hämtade min bil 2019 så hämtade jag och gick igenom bilen i en hall. Beror väll på hur mycket leveranser det är den dagen
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7546
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: M3 från Kina säljs i Europa.

Inlägg av mikebike »

vibrationsfri skrev:
När jag hämtade min bil 2019 så hämtade jag och gick igenom bilen i en hall. Beror väll på hur mycket leveranser det är den dagen
+ Covid
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
Hampus M3
Teslaägare
Inlägg: 84
Blev medlem: 08 dec 2020 22:13

Re: M3 från Kina säljs i Europa.

Inlägg av Hampus M3 »

esteen skrev:
Det jag noterata är att vikten på en SR+ på svenska sidan motsvarar vikten på de Kinesiska sidan och de är tyngre än de som finns på den Amerikanska sidan.
Så min slutsatts är att SR+ kommer från Kina även 2021...
Var läser man vikten på hemsidan?

Jag har specifikt beställt min SR+ för att den ska vara tillverkad i USA. Detta på grund av att säljarna på Tesla blev osäkra när jag hade frågor om LFP-batterierna. Då ändrade dom till ”en vanlig USA bil”. Detta för att dom tyckte att mitt behov av snabb laddning passade bättre med dessa bilar och dom ville att jag skulle bli nöjd.
Användarvisningsbild
Hampus M3
Teslaägare
Inlägg: 84
Blev medlem: 08 dec 2020 22:13

Re: M3 från Kina säljs i Europa.

Inlägg av Hampus M3 »

esteen skrev:
Det jag noterata är att vikten på en SR+ på svenska sidan motsvarar vikten på de Kinesiska sidan och de är tyngre än de som finns på den Amerikanska sidan.
Så min slutsatts är att SR+ kommer från Kina även 2021...
Jag hittade vikten nu.

Brittiska, amerikanska, kanadensiska (engelsk) irländska, hongkong (engelsk) (kinesiska) och australiensiska bilar väger 1625kg.
Svenska, norska, spanska, franska, kanadensisk (franska), kina och tyska väger 1745kg

Jag tror att det som skiljer specifikationen är vilket språk det är skrivet på. Engelska=1625kg. Annat språk=1745kg.
Det som styrker min tes är dom olika vikterna i Kanada, motsägelsen är att dom väger samma oavsett språk i Hongkong.
Användarvisningsbild
esteen
Teslaägare
Inlägg: 63
Blev medlem: 09 aug 2019 00:09

Re: M3 från Kina säljs i Europa.

Inlägg av esteen »

Hampus M3 skrev:
esteen skrev:
Det jag noterata är att vikten på en SR+ på svenska sidan motsvarar vikten på de Kinesiska sidan och de är tyngre än de som finns på den Amerikanska sidan.
Så min slutsatts är att SR+ kommer från Kina även 2021...
Jag hittade vikten nu.

Brittiska, amerikanska, kanadensiska (engelsk) irländska, hongkong (engelsk) (kinesiska) och australiensiska bilar väger 1625kg.
Svenska, norska, spanska, franska, kanadensisk (franska), kina och tyska väger 1745kg

Jag tror att det som skiljer specifikationen är vilket språk det är skrivet på. Engelska=1625kg. Annat språk=1745kg.
Det som styrker min tes är dom olika vikterna i Kanada, motsägelsen är att dom väger samma oavsett språk i Hongkong.

Nja, när jag kikar så är det 1745 Kg på engelska sidor också förutom USA.
Men vi får väl se vad det blir... Det är ju alltid överraskningar med Tesla.
Användarvisningsbild
Hampus M3
Teslaägare
Inlägg: 84
Blev medlem: 08 dec 2020 22:13

Re: M3 från Kina säljs i Europa.

Inlägg av Hampus M3 »

esteen skrev:
Hampus M3 skrev:
esteen skrev:
Det jag noterata är att vikten på en SR+ på svenska sidan motsvarar vikten på de Kinesiska sidan och de är tyngre än de som finns på den Amerikanska sidan.
Så min slutsatts är att SR+ kommer från Kina även 2021...
Jag hittade vikten nu.

Brittiska, amerikanska, kanadensiska (engelsk) irländska, hongkong (engelsk) (kinesiska) och australiensiska bilar väger 1625kg.
Svenska, norska, spanska, franska, kanadensisk (franska), kina och tyska väger 1745kg

Jag tror att det som skiljer specifikationen är vilket språk det är skrivet på. Engelska=1625kg. Annat språk=1745kg.
Det som styrker min tes är dom olika vikterna i Kanada, motsägelsen är att dom väger samma oavsett språk i Hongkong.

Nja, när jag kikar så är det 1745 Kg på engelska sidor också förutom USA.
Men vi får väl se vad det blir... Det är ju alltid överraskningar med Tesla.
Minst sagt rörigt...
Men det är så konstigt för att för mig blir det 1625kg i United kingdom. Se högerstyrda bilden och vikten.
8E38581F-0905-4136-B0A2-E9C134554C5E.png
Användarvisningsbild
esteen
Teslaägare
Inlägg: 63
Blev medlem: 09 aug 2019 00:09

Re: M3 från Kina säljs i Europa.

Inlägg av esteen »

Hampus M3 skrev:
esteen skrev:
Hampus M3 skrev:
esteen skrev:
Det jag noterata är att vikten på en SR+ på svenska sidan motsvarar vikten på de Kinesiska sidan och de är tyngre än de som finns på den Amerikanska sidan.
Så min slutsatts är att SR+ kommer från Kina även 2021...
Jag hittade vikten nu.

Brittiska, amerikanska, kanadensiska (engelsk) irländska, hongkong (engelsk) (kinesiska) och australiensiska bilar väger 1625kg.
Svenska, norska, spanska, franska, kanadensisk (franska), kina och tyska väger 1745kg

Jag tror att det som skiljer specifikationen är vilket språk det är skrivet på. Engelska=1625kg. Annat språk=1745kg.
Det som styrker min tes är dom olika vikterna i Kanada, motsägelsen är att dom väger samma oavsett språk i Hongkong.

Nja, när jag kikar så är det 1745 Kg på engelska sidor också förutom USA.
Men vi får väl se vad det blir... Det är ju alltid överraskningar med Tesla.

Minst sagt rörigt...
Men det är så konstigt för att för mig blir det 1625kg i United kingdom. Se högerstyrda bilden och vikten.
Ja, riktigt rörigt...
Jag får också 1625 på UK men 1745 på Kanada (både engelska ocg franska)...
Fredrik j
Inlägg: 10782
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: M3 från Kina säljs i Europa.

Inlägg av Fredrik j »

Det kanske är så att det är "tjänstevikt" det pratas om. Sättet att beräkna tjänstevikt kan ju variera. Det är ju 75kg förare, bränsle, kylvätska, spolarvätska som gäller här. Kanske skiljer sig definitionen mellan olika marknader?
Användarvisningsbild
Jontez
Teslaägare
Inlägg: 300
Blev medlem: 24 feb 2020 10:43

Re: M3 från Kina säljs i Europa.

Inlägg av Jontez »

Fredrik j skrev:
Det kanske är så att det är "tjänstevikt" det pratas om. Sättet att beräkna tjänstevikt kan ju variera. Det är ju 75kg förare, bränsle, kylvätska, spolarvätska som gäller här. Kanske skiljer sig definitionen mellan olika marknader?
Ja, 75 kg gäller för en europeisk man. I Asien är det 55kg

(Förlåt :roll: )
Model 3 LR 2021 Midnight/Black SÅLD
Model Y Performance 2022 Black/Black
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14474
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: M3 från Kina säljs i Europa.

Inlägg av taliz »

Jontez skrev:
Fredrik j skrev:
Det kanske är så att det är "tjänstevikt" det pratas om. Sättet att beräkna tjänstevikt kan ju variera. Det är ju 75kg förare, bränsle, kylvätska, spolarvätska som gäller här. Kanske skiljer sig definitionen mellan olika marknader?
Ja, 75 kg gäller för en europeisk man. I Asien är det 55kg

(Förlåt :roll: )
Och USA 230kg.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: M3 från Kina säljs i Europa.

Inlägg av Zalman3 »

iAkita skrev:
Nu kanske man ska ta det här med en nypa salt, men tråkigt om det stämmer:

https://en.pingwest.com/amp/a/8154

Dåliga arbetsförhållanden och bristande miljöhänsyn är väl dessvärre inte ovanligt i Kina, men det gör det bara värre att sticka ut från mängden på ett negativt sätt i de hänseendena.
Tesla China Takes Legal Action Against FUD (Fake News) from Nonsense Media.

Tesla has sent an indictment and other legal notices to Chinese news agency PingWest on a report released on December 25 that reported harsh working conditions and quality control problems at Tesla's Gigafactory Shanghai.
The article published by PingWest, which contained false information, attracted a lot of public attention, negatively affecting the image of Giga Shanghai and Tesla as a whole. Now Tesla seeks to achieve justice and is suing the publication, Benzinga reports.
The report, which was published in both Chinese and English, in order to attract a lot of public attention, argued that workers are working in "sweatshop" conditions in a factory in Shanghai and are facing great pressure from superiors.
https://www.tesmanian.com/blogs/tesmani ... ense-media
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Skriv svar