Re: M3 från Kina säljs i Europa.
Postat: 24 nov 2020 21:28
Ja, tyvärr lär Nyland inte få den i första taget.jeppe_sthlm skrev:De börjar iofs på 27% om översättningen stämmer. Sen vet man ju fortfarande inte hur varmt batteriet var.
Dock det det ju ut att vara en saftig skillnad mot en amerikansk SR+
Om bara Nyland kunde få vantarna på en Kina-bil och göra en test som man kunde lita på
Har Norge höga tullar mot Kina?esteen skrev:Ja, tyvärr lär Nyland inte få den i första taget.jeppe_sthlm skrev:De börjar iofs på 27% om översättningen stämmer. Sen vet man ju fortfarande inte hur varmt batteriet var.
Dock det det ju ut att vara en saftig skillnad mot en amerikansk SR+
Om bara Nyland kunde få vantarna på en Kina-bil och göra en test som man kunde lita på
De sälja inte i Norge av någon anledning men alla andra länder i Norden.
Får hoppas på lite tester nästa helg från andra som fått i Europa.
Du verkar få din väldigt tidigt! Vår leverans 11:e december blev ombokad till 20:e för att bilen inte skulle hinna komma till den 11:e. Ska bli intressant att se hur du upplever bilen och om du får dubbelglas fram.Snillet skrev:Fick tips från Jeppe_sthlm att haka på denna tråd istället
Infogar tidigare inlägg.
Vi kommer få vår silvergrå met. M3 SR+ med LiFePO4 batteri levererad måndagen den 7 december. Spännande o se om man gjorde ett bra val
Skickat från min G8341 via Tapatalk
Vet inte om det kan vara orsaken...Zalman3 skrev:Har Norge höga tullar mot Kina?esteen skrev:Ja, tyvärr lär Nyland inte få den i första taget.jeppe_sthlm skrev:De börjar iofs på 27% om översättningen stämmer. Sen vet man ju fortfarande inte hur varmt batteriet var.
Dock det det ju ut att vara en saftig skillnad mot en amerikansk SR+
Om bara Nyland kunde få vantarna på en Kina-bil och göra en test som man kunde lita på
De sälja inte i Norge av någon anledning men alla andra länder i Norden.
Får hoppas på lite tester nästa helg från andra som fått i Europa.
Det var tidigaste datumet jag hört i Sverige.iohrlund skrev:Du verkar få din väldigt tidigt! Vår leverans 11:e december blev ombokad till 20:e för att bilen inte skulle hinna komma till den 11:e. Ska bli intressant att se hur du upplever bilen och om du får dubbelglas fram.Snillet skrev:Fick tips från Jeppe_sthlm att haka på denna tråd istället
Infogar tidigare inlägg.
Vi kommer få vår silvergrå met. M3 SR+ med LiFePO4 batteri levererad måndagen den 7 december. Spännande o se om man gjorde ett bra val
Skickat från min G8341 via Tapatalk
Om så hade varit hade ju polestar2 drabbats.esteen skrev:Vet inte om det kan vara orsaken...Zalman3 skrev:Har Norge höga tullar mot Kina?esteen skrev:Ja, tyvärr lär Nyland inte få den i första taget.jeppe_sthlm skrev:De börjar iofs på 27% om översättningen stämmer. Sen vet man ju fortfarande inte hur varmt batteriet var.
Dock det det ju ut att vara en saftig skillnad mot en amerikansk SR+
Om bara Nyland kunde få vantarna på en Kina-bil och göra en test som man kunde lita på
De sälja inte i Norge av någon anledning men alla andra länder i Norden.
Får hoppas på lite tester nästa helg från andra som fått i Europa.
Är det bara fram det är dubbelglas?iohrlund skrev:Du verkar få din väldigt tidigt! Vår leverans 11:e december blev ombokad till 20:e för att bilen inte skulle hinna komma till den 11:e. Ska bli intressant att se hur du upplever bilen och om du får dubbelglas fram.Snillet skrev:Fick tips från Jeppe_sthlm att haka på denna tråd istället
Infogar tidigare inlägg.
Vi kommer få vår silvergrå met. M3 SR+ med LiFePO4 batteri levererad måndagen den 7 december. Spännande o se om man gjorde ett bra val
Skickat från min G8341 via Tapatalk
Det verkar så...vigge50 skrev:Är det bara fram det är dubbelglas?iohrlund skrev:Du verkar få din väldigt tidigt! Vår leverans 11:e december blev ombokad till 20:e för att bilen inte skulle hinna komma till den 11:e. Ska bli intressant att se hur du upplever bilen och om du får dubbelglas fram.Snillet skrev:Fick tips från Jeppe_sthlm att haka på denna tråd istället
Infogar tidigare inlägg.
Vi kommer få vår silvergrå met. M3 SR+ med LiFePO4 batteri levererad måndagen den 7 december. Spännande o se om man gjorde ett bra val
Skickat från min G8341 via Tapatalk
Norge har inte tull på elbilar.Zalman3 skrev:Har Norge höga tullar mot Kina?
Hämtas på dem något tropiska breddgraderna dvs Tesla i Malmö kl.16:00esteen skrev:Det var tidigaste datumet jag hört i Sverige.iohrlund skrev:Du verkar få din väldigt tidigt! Vår leverans 11:e december blev ombokad till 20:e för att bilen inte skulle hinna komma till den 11:e. Ska bli intressant att se hur du upplever bilen och om du får dubbelglas fram.Snillet skrev:Fick tips från Jeppe_sthlm att haka på denna tråd istället
Infogar tidigare inlägg.
Vi kommer få vår silvergrå met. M3 SR+ med LiFePO4 batteri levererad måndagen den 7 december. Spännande o se om man gjorde ett bra val
Skickat från min G8341 via Tapatalk
Vet att de börjar leverera i Tyskland 5/12.
Ska bli intressant och se vad som dyker upp på Youtube då.
Väkommen Så - om du orkar och har tid, så ser testproceduren för att se hur snabbt bilen laddar ungefär ut så här:Snillet skrev:Fick tips från Jeppe_sthlm att haka på denna tråd istället
Infogar tidigare inlägg.
Vi kommer få vår silvergrå met. M3 SR+ med LiFePO4 batteri levererad måndagen den 7 december. Spännande o se om man gjorde ett bra val
Skickat från min G8341 via Tapatalk
Tack, jag gör ett försök så får vi se om jag är först...jeppe_sthlm skrev:Väkommen Så - om du orkar och har tid, så ser testproceduren för att se hur snabbt bilen laddar ungefär ut så här:Snillet skrev:Fick tips från Jeppe_sthlm att haka på denna tråd istället
Infogar tidigare inlägg.
Vi kommer få vår silvergrå met. M3 SR+ med LiFePO4 batteri levererad måndagen den 7 december. Spännande o se om man gjorde ett bra val
Skickat från min G8341 via Tapatalk
- Först gäller det att batteriet är varmt. För att göra det, så knappar du in Superchargern i Löddeköpinge på navigatorn och startar navigeringen. Då bör du få upp frågan om du vill förvärma batteriet (minns inte exakt). Svara ja på den och sedan behöver du köra bilen en bra bit - iallafall en halvtimme och ganska hårt. Det senare lär inte vara ett problem om du just har plockat ut bilen
- Nästa tricks är att du vill komma fram till laddaren med typ 10% eller mindre kvar i batteriet.
- Ställ bilen på att visa % kvar istället för km
- Sedan tar du typ en bild på skärmen typ var 5:e minut, så att man kan se effekten vid olika s.k. State of Charge (SoC) eller på ren Svenska - hur många % batteri du har.
Det intressanta är spannet mellan typ 10-60%, då det är det som det råder mest osäkerhet runt.
Varför är nu detta så himla intressant kan man ju undra? Jo - laddeffekten vid olika SoC kommer att bestämma hur länge man behöver stanna på en snabbladdare innan man kan rulla vidare.
För hemmaladdning är detta helt ointressant - det är enbart på långresa det gör någon som helst skillnad. Och det rör sig kanske inte mer om 10-20 minuter på ett stopp i värsta fall, men för oss nördar är det väldigt intressant när det kommer en helt ny batterityp. Jag är extra intresserad då jag fått ett hyggligt inbyte på min gamla Model S P85 och vill räkna på hur restiderna påverkas jämfört men den.
Det är naturligtvis som sagt bara om du har tid och intresse och ingen annan i Europa hinner före
Tack för tipset!Remuz skrev:@snillet @jeppe_sthlm
Tips på hur man gör
viewtopic.php?f=45&t=23069
Dock loggar jag med API, 3st olika... slipper man ta kort hela tiden
https://alkhaleejtoday.co/business/5488 ... stmas.html
Chinese Tesla Model 3 at slashed prices for Christmas.
Newly arrived from the Shanghai Gigafactory, the Chinese Tesla Model 3 are available at discounted prices on the manufacturer’s website.
At Tesla, it’s Christmas before its time! Produced in the Shanghai Gigafactory, the Chinese versions are now available in Europe where the manufacturer offers them at ultra-competitive prices.
To access it, there is a little trick that the Tesla France teams have given us: do not go to the online configurator, but go to the list of available vehicles where there are several dozen copies. Please note: only the SR + versions come from the Chinese factory. Most are offered at € 45,040 with a bonus deducted, or around € 3,000 less than a 2021 version ordered via the configurator.
I live in the Netherlands and I am collecting my Chinese SR+ tomorrow (Friday 4th) Does anyone know the exact specifications for the car? It is confusing to me if any of the 2021 specification will be present? I guess I will find out tomorrowSnillet skrev:Hämtas på dem något tropiska breddgraderna dvs Tesla i Malmö kl.16:00esteen skrev:Det var tidigaste datumet jag hört i Sverige.iohrlund skrev:Du verkar få din väldigt tidigt! Vår leverans 11:e december blev ombokad till 20:e för att bilen inte skulle hinna komma till den 11:e. Ska bli intressant att se hur du upplever bilen och om du får dubbelglas fram.Snillet skrev:Fick tips från Jeppe_sthlm att haka på denna tråd istället
Infogar tidigare inlägg.
Vi kommer få vår silvergrå met. M3 SR+ med LiFePO4 batteri levererad måndagen den 7 december. Spännande o se om man gjorde ett bra val
Skickat från min G8341 via Tapatalk
Vet att de börjar leverera i Tyskland 5/12.
Ska bli intressant och se vad som dyker upp på Youtube då.