Sida 5 av 11

Re: M3 från Kina säljs i Europa.

Postat: 02 dec 2020 14:24
av Zalman3

Chinese Tesla Model 3 at slashed prices for Christmas.

Newly arrived from the Shanghai Gigafactory, the Chinese Tesla Model 3 are available at discounted prices on the manufacturer’s website.
At Tesla, it’s Christmas before its time! Produced in the Shanghai Gigafactory, the Chinese versions are now available in Europe where the manufacturer offers them at ultra-competitive prices.

To access it, there is a little trick that the Tesla France teams have given us: do not go to the online configurator, but go to the list of available vehicles where there are several dozen copies. Please note: only the SR + versions come from the Chinese factory. Most are offered at € 45,040 with a bonus deducted, or around € 3,000 less than a 2021 version ordered via the configurator.
https://alkhaleejtoday.co/business/5488 ... stmas.html

Re: M3 från Kina säljs i Europa.

Postat: 02 dec 2020 16:32
av Likenoother
Förstår jag det rätt att priset på 549.000 kommer sjunka lite till ?

Re: M3 från Kina säljs i Europa.

Postat: 02 dec 2020 16:34
av jeppe_sthlm
30k under 2021:orna verkar vara samma som har varit på de Kinesiska lagerbilarna i Sverige ett tag, så jag tror inte att man ska hoppas på ytterligare sänkningar. Det vore ju najs dock :)

Re: M3 från Kina säljs i Europa.

Postat: 03 dec 2020 12:23
av friednice
Snillet skrev:
esteen skrev:
iohrlund skrev:
Snillet skrev:
Fick tips från Jeppe_sthlm att haka på denna tråd istället Bild

Infogar tidigare inlägg.

Vi kommer få vår silvergrå met. M3 SR+ med LiFePO4 batteri levererad måndagen den 7 december. Spännande o se om man gjorde ett bra val Bild

Skickat från min G8341 via Tapatalk
Du verkar få din väldigt tidigt! Vår leverans 11:e december blev ombokad till 20:e för att bilen inte skulle hinna komma till den 11:e. Ska bli intressant att se hur du upplever bilen och om du får dubbelglas fram.
Det var tidigaste datumet jag hört i Sverige.
Vet att de börjar leverera i Tyskland 5/12.
Ska bli intressant och se vad som dyker upp på Youtube då.
Hämtas på dem något tropiska breddgraderna dvs Tesla i Malmö kl.16:00 :)
I live in the Netherlands and I am collecting my Chinese SR+ tomorrow (Friday 4th) Does anyone know the exact specifications for the car? It is confusing to me if any of the 2021 specification will be present? I guess I will find out tomorrow :lol:

Re: M3 från Kina säljs i Europa.

Postat: 03 dec 2020 12:35
av esteen
It would be interesting to know if it has something from the 2021 model.
Double paned side windows
Heat pump
New steering wheel with metal whelnobs
Motor trunk
New Headlights
USB in glovebox
Is it USB-C
QI-Charger

In addition it would also be interesting to know the charging speed but then you need to drive it down to 10% and charge it when the batteries are warm.

Re: M3 från Kina säljs i Europa.

Postat: 03 dec 2020 12:43
av friednice
I can certainly answer all of that tomorrow evening apart from the charging. Maybe over the weekend if I get a chance to supercharge.

Re: M3 från Kina säljs i Europa.

Postat: 04 dec 2020 11:36
av iohrlund
friednice skrev:
I can certainly answer all of that tomorrow evening apart from the charging. Maybe over the weekend if I get a chance to supercharge.
At what time will you pick up your car?

Re: M3 från Kina säljs i Europa.

Postat: 04 dec 2020 17:16
av sebiva
Nu börjar det trilla in rapporter på tyska forumet:
https://tff-forum.de/t/m3-sr-bestellung ... 83972/2329

Den som hittills skrivit har både nya strålkastare och den gamla (större) frunken vilket låter lovande!

Re: M3 från Kina säljs i Europa.

Postat: 04 dec 2020 17:39
av Likenoother
Intressant vilka uppdateringar kina bilen har gentemot den gamla ....

Någon som sitter på mer info ?

Re: M3 från Kina säljs i Europa.

Postat: 04 dec 2020 17:54
av Klintan
Verkar vara USB-C fram och bak, nya scrollhjulen på ratten.
Edit: verkar ej vara nya scrollhjulen enligt uppdatering på TFF.

Re: M3 från Kina säljs i Europa.

Postat: 04 dec 2020 18:05
av Likenoother
Spännande :D
Man kanske ska byta ner sig till en kina bil ;)

Re: M3 från Kina säljs i Europa.

Postat: 04 dec 2020 21:33
av friednice
I collected my SR+ in Amsterdam today.

Basically its the late 2020 spec with the LFP battery pack. USB C but no doubled glazed glass or any other 2021 specs (a little disappointed about the glass but I already presumed the rest.)

I supercharged from about 18% - 80% in 1hr 20 was getting 264km/hr at the start but that levelled to about 184 at 35% and then to about 175 through 50% and at 80% i was getting 133 and when I unplugged it dropped to 70 for some reason.

I'm not sure how that compares to the none LFP version.

Re: M3 från Kina säljs i Europa.

Postat: 04 dec 2020 22:01
av esteen
Thank you!
To be honest the charging speed was really slow, I was expecting about half the time according to a Chinese test and that was already slow.
But was the battery warm when you arrived?
Did you set the Supercharger in the navigator so it preheated?

Does the var have the new headlight and the new steering wheel?

Re: M3 från Kina säljs i Europa.

Postat: 04 dec 2020 22:07
av friednice
The car pre-heated for the 10km drive to the supercharger.

Steering wheel is the old style with the rubber dials.

No idea how to check the headlights

Re: M3 från Kina säljs i Europa.

Postat: 04 dec 2020 22:22
av jeppe_sthlm
Ok - battery won’t be warm in 10km, so hopefully the figures will a bit better than that.

Big thanks for reporting back!

Re: M3 från Kina säljs i Europa.

Postat: 04 dec 2020 22:28
av jeppe_sthlm
friednice skrev:
I collected my SR+ in Amsterdam today.

Basically its the late 2020 spec with the LFP battery pack. USB C but no doubled glazed glass or any other 2021 specs (a little disappointed about the glass but I already presumed the rest.)

I supercharged from about 18% - 80% in 1hr 20 was getting 264km/hr at the start but that levelled to about 184 at 35% and then to about 175 through 50% and at 80% i was getting 133 and when I unplugged it dropped to 70 for some reason.

I'm not sure how that compares to the none LFP version.
Check this video for the non-LPF SR+



Note that he is charging on Ionity, which can give up to 250kW.

A normal Tesla V2 charger is maxing out on around 145kW if you are not sharing stalls with another car. That requires a warm
battery though.

Re: M3 från Kina säljs i Europa.

Postat: 04 dec 2020 23:14
av friednice
Well based on that I was getting a really slow charging speed. :(

Re: M3 från Kina säljs i Europa.

Postat: 04 dec 2020 23:31
av jeppe_sthlm
Well, first of all your battery was not warm in 10 minutes, which is most likely a big factor.

If you’d get around 100kW on low SoC - you still have a faster charging car than most non-Tesla EV’s. The car is also one of the most efficient, so it should give you pretty short charging stops anyway.

It most likely charges faster than my old Model S anyway.

Next - if you charge at home, it doesn’t have any effect.

Re: M3 från Kina säljs i Europa.

Postat: 05 dec 2020 02:26
av martinot
friednice skrev:
I supercharged from about 18% - 80% in 1hr 20 was getting 264km/hr at the start but that levelled to about 184 at 35% and then to about 175 through 50% and at 80% i was getting 133 and when I unplugged it dropped to 70 for some reason.

I'm not sure how that compares to the none LFP version.
With an OK warm battery I normally do a charge from 20% to 80%, on my longe range (the larger battery pack version) model 3 AWD, in about 21-24 minutes on a 150 kW chargingstation (both Tesla and non-Tesla).

Re: M3 från Kina säljs i Europa.

Postat: 05 dec 2020 07:34
av Jontez
friednice skrev:
I collected my SR+ in Amsterdam today.

Basically its the late 2020 spec with the LFP battery pack. USB C but no doubled glazed glass or any other 2021 specs (a little disappointed about the glass but I already presumed the rest.)

I supercharged from about 18% - 80% in 1hr 20 was getting 264km/hr at the start but that levelled to about 184 at 35% and then to about 175 through 50% and at 80% i was getting 133 and when I unplugged it dropped to 70 for some reason.

I'm not sure how that compares to the none LFP version.
Ok, so you maximum was 264km/hr, its about 36kW.... Im woundering how fast (or slow?) it will be with a pre-heated battery!

Re: M3 från Kina säljs i Europa.

Postat: 05 dec 2020 07:49
av Zalman3

Re: M3 från Kina säljs i Europa.

Postat: 05 dec 2020 09:33
av r33z
En video på leverans av SR+ från Kina


Re: M3 från Kina säljs i Europa.

Postat: 06 dec 2020 00:02
av Klintan
Om man läser tyskarnas rapporter så verkar inte alla fått nya strålkastare, verkar vara skillnad beroende på tillverkningsdatum, runt 20/10 tror jag det blev nya strålkastare.
Många rapporterar långsam SuC, 20-30 kW. En förare fick 80 kW efter att ha kört 100 km med förbrukning över 200, så batteriet behöver bli varmt för att laddas någorlunda snabbt.
https://tff-forum.de/t/m3-sr-bestellung ... 83972/2785
Kuriosa är att tyskarna verkar ha fått 12 mån premium connectivity trots att det borde vara 30 dagar.

Re: M3 från Kina säljs i Europa.

Postat: 06 dec 2020 00:28
av jeppe_sthlm
Nu har jag inte läst igenom tråden (min 25 år gamla skoltyska är lite knackig), men de kurvor som låg i där såg inte jätteimponerande ut. Inte så mycket snabbare än mitt nerfade 85-pack, men man kanske inte ska dra alltför stora växlar än.

Finns ju en möjlighet att man vill samla på sig mer data innan man vågar släppa på mer hastighet.

Håller nog dock på en eventuell beställning tills det finns mer fakta på bordet.

Re: M3 från Kina säljs i Europa.

Postat: 06 dec 2020 01:00
av kenjon
Är det inte 30 dagar Premium Connectivity på SR och 1 år på LR/P?