Basically its the late 2020 spec with the LFP battery pack. USB C but no doubled glazed glass or any other 2021 specs (a little disappointed about the glass but I already presumed the rest.)
I supercharged from about 18% - 80% in 1hr 20 was getting 264km/hr at the start but that levelled to about 184 at 35% and then to about 175 through 50% and at 80% i was getting 133 and when I unplugged it dropped to 70 for some reason.
I'm not sure how that compares to the none LFP version.
Thank you!
To be honest the charging speed was really slow, I was expecting about half the time according to a Chinese test and that was already slow.
But was the battery warm when you arrived?
Did you set the Supercharger in the navigator so it preheated?
Does the var have the new headlight and the new steering wheel?
Basically its the late 2020 spec with the LFP battery pack. USB C but no doubled glazed glass or any other 2021 specs (a little disappointed about the glass but I already presumed the rest.)
I supercharged from about 18% - 80% in 1hr 20 was getting 264km/hr at the start but that levelled to about 184 at 35% and then to about 175 through 50% and at 80% i was getting 133 and when I unplugged it dropped to 70 for some reason.
I'm not sure how that compares to the none LFP version.
Check this video for the non-LPF SR+
Note that he is charging on Ionity, which can give up to 250kW.
A normal Tesla V2 charger is maxing out on around 145kW if you are not sharing stalls with another car. That requires a warm
battery though.
Model S P85+ med AP Model 3 Long Range 2021 med FSD
Model S Standard Range Raven
Well, first of all your battery was not warm in 10 minutes, which is most likely a big factor.
If you’d get around 100kW on low SoC - you still have a faster charging car than most non-Tesla EV’s. The car is also one of the most efficient, so it should give you pretty short charging stops anyway.
It most likely charges faster than my old Model S anyway.
Next - if you charge at home, it doesn’t have any effect.
Model S P85+ med AP Model 3 Long Range 2021 med FSD
Model S Standard Range Raven
I supercharged from about 18% - 80% in 1hr 20 was getting 264km/hr at the start but that levelled to about 184 at 35% and then to about 175 through 50% and at 80% i was getting 133 and when I unplugged it dropped to 70 for some reason.
I'm not sure how that compares to the none LFP version.
With an OK warm battery I normally do a charge from 20% to 80%, on my longe range (the larger battery pack version) model 3 AWD, in about 21-24 minutes on a 150 kW chargingstation (both Tesla and non-Tesla).
Basically its the late 2020 spec with the LFP battery pack. USB C but no doubled glazed glass or any other 2021 specs (a little disappointed about the glass but I already presumed the rest.)
I supercharged from about 18% - 80% in 1hr 20 was getting 264km/hr at the start but that levelled to about 184 at 35% and then to about 175 through 50% and at 80% i was getting 133 and when I unplugged it dropped to 70 for some reason.
I'm not sure how that compares to the none LFP version.
Ok, so you maximum was 264km/hr, its about 36kW.... Im woundering how fast (or slow?) it will be with a pre-heated battery!
Model 3 LR 2021 Midnight/Black SÅLD
Model Y Performance 2022 Black/Black
Om man läser tyskarnas rapporter så verkar inte alla fått nya strålkastare, verkar vara skillnad beroende på tillverkningsdatum, runt 20/10 tror jag det blev nya strålkastare.
Många rapporterar långsam SuC, 20-30 kW. En förare fick 80 kW efter att ha kört 100 km med förbrukning över 200, så batteriet behöver bli varmt för att laddas någorlunda snabbt. https://tff-forum.de/t/m3-sr-bestellung ... 83972/2785
Kuriosa är att tyskarna verkar ha fått 12 mån premium connectivity trots att det borde vara 30 dagar.
Nu har jag inte läst igenom tråden (min 25 år gamla skoltyska är lite knackig), men de kurvor som låg i där såg inte jätteimponerande ut. Inte så mycket snabbare än mitt nerfade 85-pack, men man kanske inte ska dra alltför stora växlar än.
Finns ju en möjlighet att man vill samla på sig mer data innan man vågar släppa på mer hastighet.
Håller nog dock på en eventuell beställning tills det finns mer fakta på bordet.
Model S P85+ med AP Model 3 Long Range 2021 med FSD
Model S Standard Range Raven
Är det inte 30 dagar Premium Connectivity på SR och 1 år på LR/P?
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Verkar när man läser TFF som att man tror att en del av problemen kan vara att batteriet behöver balanseras och kalibreras. Nya ägare har fått att laddningen stannat med 0 kW vid 89% på SuC. Jag väntar till fler rapporter om laddhastighet vid låga utomhustemperaturer innan jag törs beställa en MIC M3.
Däremot verkar de vara överens om att ljuddämpningen är mycket bättre.
Verkar när man läser TFF som att man tror att en del av problemen kan vara att batteriet behöver balanseras och kalibreras. Nya ägare har fått att laddningen stannat med 0 kW vid 89% på SuC. Jag väntar till fler rapporter om laddhastighet vid låga utomhustemperaturer innan jag törs beställa en MIC M3.
Däremot verkar de vara överens om att ljuddämpningen är mycket bättre.
Kan det helt enkelt vara så att dom nya ägarna inte känner till hur laddnivån ställs in på 100% i bilens meny?
Verkar när man läser TFF som att man tror att en del av problemen kan vara att batteriet behöver balanseras och kalibreras. Nya ägare har fått att laddningen stannat med 0 kW vid 89% på SuC. Jag väntar till fler rapporter om laddhastighet vid låga utomhustemperaturer innan jag törs beställa en MIC M3.
Däremot verkar de vara överens om att ljuddämpningen är mycket bättre.
Kan det helt enkelt vara så att dom nya ägarna inte känner till hur laddnivån ställs in på 100% i bilens meny?
Nej, de har laddningen inställd på 100% och får ändå stopp vid 89%.
I would try to deflate the battery to a very low state of charge, let it rest for a little while and then charge to 100% again. Maybe that will help the battery management system to calibrate.
Basically its the late 2020 spec with the LFP battery pack. USB C but no doubled glazed glass or any other 2021 specs (a little disappointed about the glass but I already presumed the rest.)
I supercharged from about 18% - 80% in 1hr 20 was getting 264km/hr at the start but that levelled to about 184 at 35% and then to about 175 through 50% and at 80% i was getting 133 and when I unplugged it dropped to 70 for some reason.
I'm not sure how that compares to the none LFP version.
Update (as you wanted a comparison):
Today I came in to a V3 station with 16% left in my M3 AWD with USA made Tesla-batteries (none LFP). No preheating, and in the beginning I got around 230 kW or 1512 km/hr.
Hej!
Den står på garageuppfarten fulladdad
Inga synliga skador eller defekter vid leveransutlämnigen. Har inte gjort några analyser på laddhastigheten pga sydliga Europa hann före
Det var dom gamla strålkastarna på vårt exemplar.
Den kändes tystare än den föregående Tesla som vi provkörde på Teslacentret.
Vi är mycket nöjda än så länge men vi har inga Teslareferenser sen tidigare. Vi märkte att batteriet behöver kalibreras men det hoppas vi kommer med tiden.
Hej!
Den står på garageuppfarten fulladdad
Inga synliga skador eller defekter vid leveransutlämnigen. Har inte gjort några analyser på laddhastigheten pga sydliga Europa hann före
Det var dom gamla strålkastarna på vårt exemplar.
Den kändes tystare än den föregående Tesla som vi provkörde på Teslacentret.
Vi är mycket nöjda än så länge men vi har inga Teslareferenser sen tidigare. Vi märkte att batteriet behöver kalibreras men det hoppas vi kommer med tiden.
Kan tänka mig känslan!
Jag ska hämta min på fredag
Får man med några mattor eller är de bara gilla läget å åka utan till man kommer hem?