Leveranstid med tanke på facelift

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Theodad
Teslaägare
Inlägg: 135
Blev medlem: 05 okt 2020 09:24

Leveranstid med tanke på facelift

Inlägg av Theodad »

Nu ligger min beställning nästan inne efter en massa strul på företaget... (jag ska ha den som tjänstebil) .... Nu har Tesla precis flyttat leveranstiden från november till februari. Jag skulle verkligen behöva ha den i december eftersom den gamla leasingen på gamla bilen går ut.....

Jag undrar vad chansen är att få en av bilarna på novemberbåten - med tanke på faceliften....,


(Jag har beställt en röd model 3 med dragkrok.)
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Leveranstid med tanke på facelift

Inlägg av Svenssons »

Bilarna för leverans i Europa har troligen redan producerats eller bokats uop. Det brukar finnas lite extra produktion på båtarna än beställning plus att det finns de som avbokar. Är det en SR är det dock lägre sannolikhet att Tesla har producerat extra av, det lär vara LR och Performance.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Theodad
Teslaägare
Inlägg: 135
Blev medlem: 05 okt 2020 09:24

Re: Leveranstid med tanke på facelift

Inlägg av Theodad »

Ja, min förhoppning att en del tackar nej till den ”gamla” modellen nu när den nya är på gång....
Fredrik j
Inlägg: 10701
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Leveranstid med tanke på facelift

Inlägg av Fredrik j »

Theodad skrev:
Ja, min förhoppning att en del tackar nej till den ”gamla” modellen nu när den nya är på gång....
Undrar hur tesla kommer hantera det där? Kunder som beställt innan facelift vill kanske veta vilken version man erbjuds. Om man erbjuds den gamla (som man ju beställt) kommer väl många skjuta fram sin leverans och bilarna erbjudas kunder som kan tänka sig den gamla?
Eller så kommer inga fler gamla till Sverige utan alla är nya.
Användarvisningsbild
tompanhuhu
Teslaägare
Inlägg: 91
Blev medlem: 13 jul 2019 20:06

Re: Leveranstid med tanke på facelift

Inlägg av tompanhuhu »

Fredrik j skrev:
Theodad skrev:
Ja, min förhoppning att en del tackar nej till den ”gamla” modellen nu när den nya är på gång....
Undrar hur tesla kommer hantera det där? Kunder som beställt innan facelift vill kanske veta vilken version man erbjuds. Om man erbjuds den gamla (som man ju beställt) kommer väl många skjuta fram sin leverans och bilarna erbjudas kunder som kan tänka sig den gamla?
Eller så kommer inga fler gamla till Sverige utan alla är nya.
Läst att flera inkl jag har fått email om att deras beställningar har ändrats till facelift modellen.
Vill du ha en bil snabbt och kan tumma på dragkrok finns det sr+ bilar på väg in som lagerbilar
https://www.tesla.com/sv_se/inventory/new/m3
Användarvisningsbild
Fluffy
Teslaägare
Inlägg: 179
Blev medlem: 07 okt 2020 09:25
Referralkod: ts.la/jan50293

Re: Leveranstid med tanke på facelift

Inlägg av Fluffy »

tompanhuhu skrev:

Läst att flera inkl jag har fått email om att deras beställningar har ändrats till facelift modellen.
Vill du ha en bil snabbt och kan tumma på dragkrok finns det sr+ bilar på väg in som lagerbilar
https://www.tesla.com/sv_se/inventory/new/m3
När beställde du bilen? Har inte fått något Mail än. Beställde en LR den 13 okt så jag lär nog få den nya versionen.
Användarvisningsbild
Theodad
Teslaägare
Inlägg: 135
Blev medlem: 05 okt 2020 09:24

Re: Leveranstid med tanke på facelift

Inlägg av Theodad »

tompanhuhu skrev:
Fredrik j skrev:
Theodad skrev:
Ja, min förhoppning att en del tackar nej till den ”gamla” modellen nu när den nya är på gång....

Läst att flera inkl jag har fått email om att deras beställningar har ändrats till facelift modellen.
Vill du ha en bil snabbt och kan tumma på dragkrok finns det sr+ bilar på väg in som lagerbilar
https://www.tesla.com/sv_se/inventory/new/m3
Färg kan jag tumma på - men inte dragkroken..... tyvärr
Användarvisningsbild
renes
Teslaägare
Inlägg: 1556
Blev medlem: 24 apr 2019 15:24
Ort: Uppsala

Re: Leveranstid med tanke på facelift

Inlägg av renes »

Vad är denna "facelift" på M3 ni talar om? Värmepump och el lift baklucka har jag hört talas om, men inget om fronten (vilket väl måste vara "face")?
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
SwedishAdvocate
Inlägg: 5296
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Leveranstid med tanke på facelift

Inlägg av SwedishAdvocate »

renes skrev:
Vad är denna "facelift" på M3 ni talar om? Värmepump och el lift baklucka har jag hört talas om, men inget om fronten (vilket väl måste vara "face")?
Det är värmepump och elbaklucka mm. som de talar om. TS var kanske 'lite snabb' med fingrarna när hen ( ;) ) valde trådtitel...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Fredrik j
Inlägg: 10701
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Leveranstid med tanke på facelift

Inlägg av Fredrik j »

SwedishAdvocate skrev:
renes skrev:
Vad är denna "facelift" på M3 ni talar om? Värmepump och el lift baklucka har jag hört talas om, men inget om fronten (vilket väl måste vara "face")?
Det är värmepump och elbaklucka mm. som de talar om. TS var kanske 'lite snabb' med fingrarna när hen ( ;) ) valde trådtitel...
"facelift" är ett vedertaget begrepp som ofta används när en bilmodell får en "refresh" efter ungefär halva programcykeln för att hålla upp försäljningen.
Ofta innebär det ju även uppdatering av utseendet i fronten men begreppet används även om inte.
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4835
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Leveranstid med tanke på facelift

Inlägg av chaffis75 »

Fredrik j skrev:
SwedishAdvocate skrev:
renes skrev:
Vad är denna "facelift" på M3 ni talar om? Värmepump och el lift baklucka har jag hört talas om, men inget om fronten (vilket väl måste vara "face")?
Det är värmepump och elbaklucka mm. som de talar om. TS var kanske 'lite snabb' med fingrarna när hen ( ;) ) valde trådtitel...
"facelift" är ett vedertaget begrepp som ofta används när en bilmodell får en "refresh" efter ungefär halva programcykeln för att hålla upp försäljningen.
Ofta innebär det ju även uppdatering av utseendet i fronten men begreppet används även om inte.
Facelift för mig är när man förändrar utseendet lite.. Ändrar men mer än att väldigt mycket krom försvinner dvs rent utseende mässigt?
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9336
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Leveranstid med tanke på facelift

Inlägg av bylund »

Skönheten kommer inifrån?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
tompanhuhu
Teslaägare
Inlägg: 91
Blev medlem: 13 jul 2019 20:06

Re: Leveranstid med tanke på facelift

Inlägg av tompanhuhu »

Theodad skrev:
Nu ligger min beställning nästan inne efter en massa strul på företaget... (jag ska ha den som tjänstebil) .... Nu har Tesla precis flyttat leveranstiden från november till februari. Jag skulle verkligen behöva ha den i december eftersom den gamla leasingen på gamla bilen går ut.....

Jag undrar vad chansen är att få en av bilarna på novemberbåten - med tanke på faceliften....,


(Jag har beställt en röd model 3 med dragkrok.)
Tänkte bara tipsa att det finns lagerbilar med dragkrok nu, under transport.
Screenshot_20201020-112708.jpg
Användarvisningsbild
Julleruff
Teslaägare
Inlägg: 207
Blev medlem: 19 apr 2016 08:26
Ort: Happiness
Kontakt:

Re: Leveranstid med tanke på facelift

Inlägg av Julleruff »

tompanhuhu skrev:
Theodad skrev:
Nu ligger min beställning nästan inne efter en massa strul på företaget... (jag ska ha den som tjänstebil) .... Nu har Tesla precis flyttat leveranstiden från november till februari. Jag skulle verkligen behöva ha den i december eftersom den gamla leasingen på gamla bilen går ut.....

Jag undrar vad chansen är att få en av bilarna på novemberbåten - med tanke på faceliften....,


(Jag har beställt en röd model 3 med dragkrok.)
Tänkte bara tipsa att det finns lagerbilar med dragkrok nu, under transport.
Ska man ha en med krok får man va snabb, listan uppdateras nästan varje minut......

Låg också uppe innan ett kort tag.
vitkrok.jpg
Vit M3LR, 19" med dragkrok och hoppas på lev 1. juni lev. 20 Maj - VIN 944xxx
Användarvisningsbild
Julleruff
Teslaägare
Inlägg: 207
Blev medlem: 19 apr 2016 08:26
Ort: Happiness
Kontakt:

Re: Leveranstid med tanke på facelift

Inlägg av Julleruff »

Någon i Sverige som blev först och kanske ensam om en FL LR AWD tills i Februari?

(Borta nu, låg bara uppe några minuter....)
vitFLLRAWD.jpg
Vit M3LR, 19" med dragkrok och hoppas på lev 1. juni lev. 20 Maj - VIN 944xxx
Skriv svar