Klimatbonuspengarna slut på transportstyrelsen

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
HenkeG
Teslaägare
Inlägg: 15
Blev medlem: 13 okt 2020 12:34

Re: Klimatbonuspengarna slut på transportstyrelsen

Inlägg av HenkeG »

Jag mailade och ställde kontrollfrågan för att vara säker också för ett par månader sedan.
Fick svar inom någon dag att om de inte fått in försäkran efter 4 månader skickar de ut en påminnelse.
Bättre än inget iallafall.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Klimatbonuspengarna slut på transportstyrelsen

Inlägg av LarsL »

Bjelke skrev:
Undrar hur många vi är som har hört av oss och lyft fram problemet? Typ nästan alla? Varför har dom inte
ändrat det här än egentligen? Helt sjukt egentligen...
I grund och botten är väl alla rädda om sitt arbete och det är ju utmärkt pysselsättning att svara på mail eller ännu hellre telefon hela dagen. Tror knappast de för vidare till sina chefer att det går att enkelt ta bort deras arbete.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19530
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Klimatbonuspengarna slut på transportstyrelsen

Inlägg av Bjelke »

LarsL skrev:
Bjelke skrev:
Undrar hur många vi är som har hört av oss och lyft fram problemet? Typ nästan alla? Varför har dom inte
ändrat det här än egentligen? Helt sjukt egentligen...
I grund och botten är väl alla rädda om sitt arbete och det är ju utmärkt pysselsättning att svara på mail eller ännu hellre telefon hela dagen. Tror knappast de för vidare till sina chefer att det går att enkelt ta bort deras arbete.
Du har nog (tyvärr) rätt...
Så egentligen så hör vi av oss till fel nivå i organisationen...? Är dom högre upp fullständigt omedvetna om
att det finns en förbättringspotential här (dvs besparingar)?
Kan vi vända oss högre öht? (det är ju slöseri med pengar liksom)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Thunell
Inlägg: 11
Blev medlem: 05 jun 2020 11:25

Re: Klimatbonuspengarna slut på transportstyrelsen

Inlägg av Thunell »

Hej!

Någon som hört något mer hur det går för transportstyrelsen och utbetalningarna? Kanske någon som fått utbetalt nyligen till och med? Mitt ärende skulle prövas 10:e Januari men jag har inte hört ett knyst än och när jag frågar Transportstyrelsen får jag inget vettigt svar.. Vad är "normal" handläggningstid om pengarna inte är slut?

Mvh
Användarvisningsbild
Aleks76
Teslaägare
Inlägg: 4
Blev medlem: 22 jun 2020 18:26

Re: Klimatbonuspengarna slut på transportstyrelsen

Inlägg av Aleks76 »

Fick min 3a LR i slutet av Juni. När jag hörde av mig till transportstyrelsen 2 mån efter om dom fått min blankett fick jag till svar ja och att prövningen skulle vara 8 Jan 2021. Knappt en vecka efter prövningen hade jag 60 000 insatta på mitt konto :D
Användarvisningsbild
pasta3an
Teslaägare
Inlägg: 9
Blev medlem: 03 dec 2020 10:50

Re: Klimatbonuspengarna slut på transportstyrelsen

Inlägg av pasta3an »

Jag har också fått mina pengar. Hämtade ut bilen i slutet på juni och skickade ansökan någon vecka senare. Fick pengarna förra veckan.
Thunell
Inlägg: 11
Blev medlem: 05 jun 2020 11:25

Re: Klimatbonuspengarna slut på transportstyrelsen

Inlägg av Thunell »

Spännande.. Kanske får ringa och se om man kan få tag på en vettig person. Hämtade min 30:e Juni och som sagt prövning 10:e Januari så borde ju också få det utbetalt när som helst nu.
lav1
Inlägg: 85
Blev medlem: 12 jan 2020 16:04

Re: Klimatbonuspengarna slut på transportstyrelsen

Inlägg av lav1 »

Någon som vet hur det fungerar 2021? Dvs om jag skulle ta ut en bil nu innan 1 april? Antar att det rullar på som vanligt med 60 000kr, men kan man se det någonstans?
Och som jag förstått är väl 70 000kr för efter 1 april inte helt beslutat ännu?
Användarvisningsbild
Dexter
Teslaägare
Inlägg: 720
Blev medlem: 04 dec 2020 09:34

Re: Klimatbonuspengarna slut på transportstyrelsen

Inlägg av Dexter »

anting1 skrev:
Någon som vet hur det fungerar 2021? Dvs om jag skulle ta ut en bil nu innan 1 april? Antar att det rullar på som vanligt med 60 000kr, men kan man se det någonstans?
Och som jag förstått är väl 70 000kr för efter 1 april inte helt beslutat ännu?
Om du går in på transportstyrelsen och slår in dina värden idag för leverans 2021 så visar det 60k kr.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8505
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Klimatbonuspengarna slut på transportstyrelsen

Inlägg av Pontus »

Jag fick tillbaka pengar från Autoplan denna månaden. Dock i storleken 60000/36×10-leasingkostnaden. Det är typ 10 månader sedan jag fick bilen. Någon annan som har leasing hos dom och vet hur dom räknar?
Det är omständligt för mig som anställd att få kopior på fakturan.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Skriv svar