Ny TPMS i Model 3 facelift

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
nierzen
Teslaägare
Inlägg: 10
Blev medlem: 17 dec 2020 09:38

Re: Ny TPMS i Model 3 facelift

Inlägg av nierzen »

Beställde mina över telefon i december, fick ett sms och hämtade ut på SC idag. Kostade 880 kr/st vilken var lite mer än vad jag trodde men ska bli skönt att slippa felmeddelandet på skärmen
Användarvisningsbild
Arn
Teslaägare
Inlägg: 615
Blev medlem: 09 jan 2020 15:38

Re: Ny TPMS i Model 3 facelift

Inlägg av Arn »

Det var dyrt. Kanske finns 3e parts till lägre pris? Tillkommer ju även lite för monteringen
Användarvisningsbild
AAKEE
Teslaägare
Inlägg: 3583
Blev medlem: 04 nov 2020 20:12
Ort: Boden
Referralkod: ts.la/ke18519

Re: Ny TPMS i Model 3 facelift

Inlägg av AAKEE »

Arn skrev:
Det var dyrt. Kanske finns 3e parts till lägre pris? Tillkommer ju även lite för monteringen
I december fanns ingen tredjeparts tillgänglig. Det finns TMPS 433mhz med tilläggsmodul för blåtand men den fungerar inte med Tesla.
Just nu verkar bara original fungera.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Användarvisningsbild
Tommy59
Teslaägare
Inlägg: 115
Blev medlem: 22 okt 2020 13:12
Ort: Helsingborg

Re: Ny TPMS i Model 3 facelift

Inlägg av Tommy59 »

nierzen skrev:
Beställde mina över telefon i december, fick ett sms och hämtade ut på SC idag. Kostade 880 kr/st vilken var lite mer än vad jag trodde men ska bli skönt att slippa felmeddelandet på skärmen
Dum fråga, men vem ringde du? Lokala SC eller?
-21 Model 3 Performance röd/vit, hämtad 23 dec 2020
Användarvisningsbild
nierzen
Teslaägare
Inlägg: 10
Blev medlem: 17 dec 2020 09:38

Re: Ny TPMS i Model 3 facelift

Inlägg av nierzen »

Tommy59 skrev:
nierzen skrev:
Beställde mina över telefon i december, fick ett sms och hämtade ut på SC idag. Kostade 880 kr/st vilken var lite mer än vad jag trodde men ska bli skönt att slippa felmeddelandet på skärmen
Dum fråga, men vem ringde du? Lokala SC eller?
Precis så, blev uppskriven på en väntelista och fick sms när de var klara att hämtas. De missade dock att skicka med några muttrar som behövs för att installera så fick åka tillbaka igen för att köpa till dessa för 11kr/st... Tips till er som beställt att kolla detta när ni hämtar ut
Användarvisningsbild
Tommy59
Teslaägare
Inlägg: 115
Blev medlem: 22 okt 2020 13:12
Ort: Helsingborg

Re: Ny TPMS i Model 3 facelift

Inlägg av Tommy59 »

nierzen skrev:
Tommy59 skrev:
nierzen skrev:
Beställde mina över telefon i december, fick ett sms och hämtade ut på SC idag. Kostade 880 kr/st vilken var lite mer än vad jag trodde men ska bli skönt att slippa felmeddelandet på skärmen
Dum fråga, men vem ringde du? Lokala SC eller?
Precis så, blev uppskriven på en väntelista och fick sms när de var klara att hämtas. De missade dock att skicka med några muttrar som behövs för att installera så fick åka tillbaka igen för att köpa till dessa för 11kr/st... Tips till er som beställt att kolla detta när ni hämtar ut
Tack för tipset! Ringde Malmö och beställde, de trodde 1-2 veckors leverans.
-21 Model 3 Performance röd/vit, hämtad 23 dec 2020
Användarvisningsbild
Arn
Teslaägare
Inlägg: 615
Blev medlem: 09 jan 2020 15:38

Re: Ny TPMS i Model 3 facelift

Inlägg av Arn »

Enl säljaren på Tesla kunde de inte skifta till vinterdäck i samband med leverans av ny bil. Hade annars varit smidigt att kunna fått dessa senorer monterade på sina vinterdäck

Byte av model 3 till nya M3 går idag till så här:

-Man får först byta till sommardäck och köra med dessa till Tesla ( i vinterväglag om leverans kvartal 1)

-Efter leverans köra tillbaka i vinterväglag hem med sommardäck och byta till vinterdäck hemma. Verkstaden hemma får dessutom montera på sensorerna och muttrar man fått löst i handen


Alternativ till ovan: Lokal däckverkstad nära Tesla byter däck på båda bilarna innan och efter leverans och fixar sensorerna

Smidigast vore Tesla kunde utföra detta på sin verkstad vid leverans medan man tar en kopp kaffe!
Användarvisningsbild
ducce916m
Teslaägare
Inlägg: 197
Blev medlem: 31 aug 2021 16:18

Re: Ny TPMS i Model 3 facelift

Inlägg av ducce916m »

Någon som monterat dessa, är de jämförbara med Teslas original?
https://www.xn--tssla-gra.se/3/tpms-sen ... EXJFUbp3BQ
Användarvisningsbild
pefreli
Teslaägare
Inlägg: 1547
Blev medlem: 17 mar 2018 12:21

Re: Ny TPMS i Model 3 facelift

Inlägg av pefreli »

ducce916m skrev:
Någon som monterat dessa, är de jämförbara med Teslas original?
https://www.xn--tssla-gra.se/3/tpms-sen ... EXJFUbp3BQ
Jag är också nyfiken på detta.

Min däckleverantör ville ha 3600 kr för 4 st så man sparar 1000 kr om man istället beställer på denna länk.
TM3 P vit/vit -23
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld

14,6 kWp

”Earth can and will move to a sustainable economy and will do so under your lifetime”

Elon Musk
Användarvisningsbild
Arn
Teslaägare
Inlägg: 615
Blev medlem: 09 jan 2020 15:38

Re: Ny TPMS i Model 3 facelift

Inlägg av Arn »

Tack för tipset. Är det en pålitlig återförsäljare? Förhoppningsvis ska det bli gott utbud inför hösten
Skriv svar