Vart köpte du dessa?
Moderator: Redaktion
thogler skrev:Min lösning på problemet är att låta min gummiverkstad ta av sommardäcken som sitter på bilens fälgar vid leverans och ersätta med nya vinterdäck. Behåller alltså fälg och TPMS i original. Då skjuter jag problemet med inköp av BLE-sensorer till i vår!
mikebike skrev:thogler skrev:Min lösning på problemet är att låta min gummiverkstad ta av sommardäcken som sitter på bilens fälgar vid leverans och ersätta med nya vinterdäck. Behåller alltså fälg och TPMS i original. Då skjuter jag problemet med inköp av BLE-sensorer till i vår!
Så har jag redan gjort. Jag lutar t.o.m. åt att skifta tillbaks till våren.
ville9 skrev:mikebike skrev:thogler skrev:Min lösning på problemet är att låta min gummiverkstad ta av sommardäcken som sitter på bilens fälgar vid leverans och ersätta med nya vinterdäck. Behåller alltså fälg och TPMS i original. Då skjuter jag problemet med inköp av BLE-sensorer till i vår!
Har funderat på samma lösning tidigare.
Dvs ha enbart en uppsättning fälgar/TPMS och enbart behöva skifta gummit.
Dock så tycker jag mig ha blivit avrådd varje gång.
Att skiftena ska kosta mkt hos däckverkstaden.
Erfarenheter?
mikebike skrev:ville9 skrev:mikebike skrev:thogler skrev:Min lösning på problemet är att låta min gummiverkstad ta av sommardäcken som sitter på bilens fälgar vid leverans och ersätta med nya vinterdäck. Behåller alltså fälg och TPMS i original. Då skjuter jag problemet med inköp av BLE-sensorer till i vår!
Erfarenheter?
Man har råd att skifta ganska många gånger jämfört med kostnaden för 4 fälgar och 4 sensorer.
Min plan är dessutom att byta bil om ett år, d.v.s. ytterligare två däckskiften.
ville9 skrev:mikebike skrev:ville9 skrev:mikebike skrev:thogler skrev:Min lösning på problemet är att låta min gummiverkstad ta av sommardäcken som sitter på bilens fälgar vid leverans och ersätta med nya vinterdäck. Behåller alltså fälg och TPMS i original. Då skjuter jag problemet med inköp av BLE-sensorer till i vår!
Erfarenheter?
Man har råd att skifta ganska många gånger jämfört med kostnaden för 4 fälgar och 4 sensorer.
Min plan är dessutom att byta bil om ett år, d.v.s. ytterligare två däckskiften.
Okej! Vad har du fått för priser?
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 12 gäster