Lacken försvann när jag tvättade bilen...

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Roj79
Teslaägare
Inlägg: 96
Blev medlem: 16 apr 2019 13:49
Ort: Stockholm

Re: Lacken försvann när jag tvättade bilen...

Inlägg av Roj79 »

Anmäl det till ARN.
Användarvisningsbild
ducce916
Teslaägare
Inlägg: 245
Blev medlem: 19 jun 2020 08:50
Ort: Höllviken

Re: Lacken försvann när jag tvättade bilen...

Inlägg av ducce916 »

Roj79 skrev:
Anmäl det till ARN.
Tar tyvärr lång tid innan den processen är klar, 4-6 mån.
Användarvisningsbild
tompanhuhu
Teslaägare
Inlägg: 91
Blev medlem: 13 jul 2019 20:06

Re: Lacken försvann när jag tvättade bilen...

Inlägg av tompanhuhu »

Roj79 skrev:
Anmäl det till ARN.
Bilen står på företag så det går tyvärr inte som jag förstår.
Användarvisningsbild
tompanhuhu
Teslaägare
Inlägg: 91
Blev medlem: 13 jul 2019 20:06

Re: Lacken försvann när jag tvättade bilen...

Inlägg av tompanhuhu »

Ska lämna in bilen imorgon p.g.a värmepump, idag smsade Tesla och sa att dom skulle fixa lacken också. Känns bra :D
Användarvisningsbild
pejvic
Teslaägare
Inlägg: 1978
Blev medlem: 29 jan 2018 14:55
Ort: Sthlm
Referralkod: ts.la/torbjrn74421

Re: Lacken försvann när jag tvättade bilen...

Inlägg av pejvic »

tompanhuhu skrev:
Ska lämna in bilen imorgon p.g.a värmepump, idag smsade Tesla och sa att dom skulle fixa lacken också. Känns bra :D
Åh schysst av dem. Jag har samma färg mm, uttagen 10 dec och det var ju någon batch som var det var fel på. Inte hunnit köra så mkt med min så varken tvättat den eller märkt om värmepumpen ej funkar ännu. Har du nåt tips för att testa om lacken sitter utan att överdriva trycket? Brukar köra OK GDS-hall men vågar inte riktigt gå emot och testblästra....
Haft alla 3/Y
Chucky
Inlägg: 5
Blev medlem: 02 jun 2021 08:43

Re: Lacken försvann när jag tvättade bilen...

Inlägg av Chucky »

Läste precis tråden. Skönt att det verkar lösa sig med garantin. Nu hände samma sak mig.. M3LR uttagen 2020-09, gått ca 5000 mil. Det bara släppte vid högtryckstvätt.. Gjorde ont i hjärtat! Nu slutade jag så fort jag såg, frågan är om jag aldrig kommer kunna tvätta igen? Kommer det fortsätta släppa?.. min fråga är iaf bör det gå på garantin eller är detta lätthänt med 5000 mil?
bearBrum
Inlägg: 49
Blev medlem: 08 mar 2021 13:41
Ort: Göteborg

Re: Lacken försvann när jag tvättade bilen...

Inlägg av bearBrum »

Chucky skrev:
Läste precis tråden. Skönt att det verkar lösa sig med garantin. Nu hände samma sak mig.. M3LR uttagen 2020-09, gått ca 5000 mil. Det bara släppte vid högtryckstvätt.. Gjorde ont i hjärtat! Nu slutade jag så fort jag såg, frågan är om jag aldrig kommer kunna tvätta igen? Kommer det fortsätta släppa?.. min fråga är iaf bör det gå på garantin eller är detta lätthänt med 5000 mil?
Kan inte svara på hur det påverkar att bilen har gått 5000 mil, men hände mig när jag hade haft min bil några månader förra året. Jag anmälde i appen och angav att det skedde vid borstlös biltvätt, det löste Tesla på garantin utan något krångel.
Skriv svar