”Model 3 har högst värdeminskning” - I call bullshit
Moderator: Redaktion
Re: ”Model 3 har högst värdeminskning” - I call bullshit
Min TM3 uttagen juni 2019, drygt 2000 mil har gått ner 5000kr (inbytes värde av tesla ).
(Utöver miljöbonusen då, men den har ja ju inte betalt )
Man brukar väll säga att 50 000 går ut genom avgasröret vid första start. Men tesla har ju inget avgasrör
(Utöver miljöbonusen då, men den har ja ju inte betalt )
Man brukar väll säga att 50 000 går ut genom avgasröret vid första start. Men tesla har ju inget avgasrör
Re: ”Model 3 har högst värdeminskning” - I call bullshit
Så det var aktuellare förut? Eller viste de mer om framtiden förr i tiden?pejvic skrev:Jag mejlade Journalisten då jag tyckte lite synd om honom och han svarade så här:
Jag har nu sett vad Expressen har återpublicerat. Det är en väldigt gammal artikel, skriven för länge sedan, och jag har kontaktet redaktören på Expressen och frågat varför den ligger ute. Priser är färskvara.
Re: ”Model 3 har högst värdeminskning” - I call bullshit
I Vi Bilägare långtidstest hade Tesla M3 minst värdeminskning.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: ”Model 3 har högst värdeminskning” - I call bullshit
Lönar sig att byta ofta helt enkelt. Trevlig utveckling.swegarm skrev:Min TM3 uttagen juni 2019, drygt 2000 mil har gått ner 5000kr (inbytes värde av tesla ).
(Utöver miljöbonusen då, men den har ja ju inte betalt )
Man brukar väll säga att 50 000 går ut genom avgasröret vid första start. Men tesla har ju inget avgasrör
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: ”Model 3 har högst värdeminskning” - I call bullshit
Min plan var att när det var dags för bilbyte vid årsskiftet att köpa en begagnad Model 3 då jag trodde det skulle följ alla andra bilar i värdeminskning.
Efter att kollat på blocket under hösten och inte sett en enda LR under 600 000 kändes det som en bättre affär med en ny för 600 000.
Nu har jag sett några neråt 560 000 men med halva garantin uppåkt dvs över 4000 mil. Många ligger runt 630 000 vilket som flera säger är i princip dyrare än att beställa en helt ny.
Totalekonomi ser verkligen ljus ut även om jag räknat med ett restvärde på 53% efter 3 år
Efter att kollat på blocket under hösten och inte sett en enda LR under 600 000 kändes det som en bättre affär med en ny för 600 000.
Nu har jag sett några neråt 560 000 men med halva garantin uppåkt dvs över 4000 mil. Många ligger runt 630 000 vilket som flera säger är i princip dyrare än att beställa en helt ny.
Totalekonomi ser verkligen ljus ut även om jag räknat med ett restvärde på 53% efter 3 år
Model 3 LR 2021 Midnight/Black SÅLD
Model Y Performance 2022 Black/Black
Model Y Performance 2022 Black/Black
Re: ”Model 3 har högst värdeminskning” - I call bullshit
Om man räknar med bonusen som han glömt i sin artikel har M3 ett nypris på 600 000. 400 000 i restvärde är då 66% i restvärde och tappet på 3 år blir 200 000. Lägg där till deras egen uträkning på att drivmedlet är en besparing på 34 000kr enligt dom och totalekonomin blir bättre än de flesta bilarna de listat. Slår vi av 34 000 på de 200 000 som värdetappet är blir det endast 166 000 över 3 år. Hamnar ungefär som Kia Niro Plug in i testet.
Alltså ekonomi som en bil för halva priset nästan, men vilken bil som är roligast att köra är vi nog överens om redan
Alltså ekonomi som en bil för halva priset nästan, men vilken bil som är roligast att köra är vi nog överens om redan
Model 3 LR 2021 Midnight/Black SÅLD
Model Y Performance 2022 Black/Black
Model Y Performance 2022 Black/Black
- slugger75
- Teslaägare
- Inlägg: 1278
- Blev medlem: 17 maj 2019 16:12
- Ort: Uppsala
- Referralkod: ts.la/per28997
Re: ”Model 3 har högst värdeminskning” - I call bullshit
Skojar du?OlleBack skrev:Vad tyder på det? Låter anekdotiskt. Dom lär väl ha kollat på faktisk data?slugger75 skrev:https://www.expressen.se/premium/motor/ ... litstarka/
Hmm. Något säger mig att denna ”undersökning” inte är med sanningen överensstämmande.
Allt pekar ju istället på att Model 3 tappar minst i värde av alla bilar.
Finns hur mycket som helst som pekar på att elbilar i allmänhet, och Model 3 i synnerhet, håller värdet mycket bra.
https://www.google.se/amp/s/insideevs.c ... -cars/amp/
https://www.google.se/amp/s/www.teslara ... study/amp/
Tesla Model Y Long Range AWD, Q2 2022. Dragkrok.
Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5
Re: ”Model 3 har högst värdeminskning” - I call bullshit
Min M3 performance tappade ca 110k på ett drygt år (om man inte räknar med bonusen då tappade den 170).
Model 3 performance, #teamwhite
-
- Inlägg: 290
- Blev medlem: 10 apr 2019 08:35
Re: ”Model 3 har högst värdeminskning” - I call bullshit
Artikeln har givetvis fel. Samtidigt kommer inte värdeminskningen på Model 3 att vara så liten som många här tror - låt mig förklara:
Bilar som Model 3 som anses vara det modernaste på marknaden håller värdet mycket bra i 2-3 år, tills det kommer något modernare, sen kommer de i sin tur att tappa ganska kraftigt. Liknande utveckling hade Model S, som höll värdet mycket bra i början, nu kan kan dock köpa en 6 år gammal hyfsat billigt. Värdeminskningen måste alltså ställas i perspektiv till tidsaspekten, eftersom den sällan är speciellt jämn.
Min analys av värdeminskningen är att den för Model 3 och elbilar överlag är relativt låg, men inte så exeptionell att man inte skulle hitta fossilbilar med liknande utveckling. Den extremt låga värdeminskingen för Model 3 kommer av den korta tiden (1-1.5 år) och kommer att bli mer normal när man ser på 4-5 år. Billiga Model 3 (SR+) håller värdet bäst och dyra (Performance) sämst - detta ser man bl.a. på den tyska marknaden där skillanden mellan dessa modeller (1.5 år gamla) nu är klart mindre än vid nyförsäljning.
Bilar som Model 3 som anses vara det modernaste på marknaden håller värdet mycket bra i 2-3 år, tills det kommer något modernare, sen kommer de i sin tur att tappa ganska kraftigt. Liknande utveckling hade Model S, som höll värdet mycket bra i början, nu kan kan dock köpa en 6 år gammal hyfsat billigt. Värdeminskningen måste alltså ställas i perspektiv till tidsaspekten, eftersom den sällan är speciellt jämn.
Min analys av värdeminskningen är att den för Model 3 och elbilar överlag är relativt låg, men inte så exeptionell att man inte skulle hitta fossilbilar med liknande utveckling. Den extremt låga värdeminskingen för Model 3 kommer av den korta tiden (1-1.5 år) och kommer att bli mer normal när man ser på 4-5 år. Billiga Model 3 (SR+) håller värdet bäst och dyra (Performance) sämst - detta ser man bl.a. på den tyska marknaden där skillanden mellan dessa modeller (1.5 år gamla) nu är klart mindre än vid nyförsäljning.
Nissan Leaf 2014
Re: ”Model 3 har högst värdeminskning” - I call bullshit
När Model Y kommer så kan nog värdet på SR och LR droppa lite. De är ju de ”praktiska” alternativen, vilket då övertas av Y.granlundii skrev:Artikeln har givetvis fel. Samtidigt kommer inte värdeminskningen på Model 3 att vara så liten som många här tror - låt mig förklara:
Bilar som Model 3 som anses vara det modernaste på marknaden håller värdet mycket bra i 2-3 år, tills det kommer något modernare, sen kommer de i sin tur att tappa ganska kraftigt. Liknande utveckling hade Model S, som höll värdet mycket bra i början, nu kan kan dock köpa en 6 år gammal hyfsat billigt. Värdeminskningen måste alltså ställas i perspektiv till tidsaspekten, eftersom den sällan är speciellt jämn.
Min analys av värdeminskningen är att den för Model 3 och elbilar överlag är relativt låg, men inte så exeptionell att man inte skulle hitta fossilbilar med liknande utveckling. Den extremt låga värdeminskingen för Model 3 kommer av den korta tiden (1-1.5 år) och kommer att bli mer normal när man ser på 4-5 år. Billiga Model 3 (SR+) håller värdet bäst och dyra (Performance) sämst - detta ser man bl.a. på den tyska marknaden där skillanden mellan dessa modeller (1.5 år gamla) nu är klart mindre än vid nyförsäljning.
Performance köper man just för prestandan, det ändrar inte Y på.
I Tyskland har man infört betydligt högre bidrag nu på sistone, vilket förstås pressat ner begpriserna.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
- lator
- Teslaägare
- Inlägg: 4193
- Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
- Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.
Re: ”Model 3 har högst värdeminskning” - I call bullshit
Låt mig motsäga dig vad gäller Model S.granlundii skrev:Artikeln har givetvis fel. Samtidigt kommer inte värdeminskningen på Model 3 att vara så liten som många här tror - låt mig förklara:
Bilar som Model 3 som anses vara det modernaste på marknaden håller värdet mycket bra i 2-3 år, tills det kommer något modernare, sen kommer de i sin tur att tappa ganska kraftigt. Liknande utveckling hade Model S, som höll värdet mycket bra i början, nu kan kan dock köpa en 6 år gammal hyfsat billigt. Värdeminskningen måste alltså ställas i perspektiv till tidsaspekten, eftersom den sällan är speciellt jämn.
Min analys av värdeminskningen är att den för Model 3 och elbilar överlag är relativt låg, men inte så exeptionell att man inte skulle hitta fossilbilar med liknande utveckling. Den extremt låga värdeminskingen för Model 3 kommer av den korta tiden (1-1.5 år) och kommer att bli mer normal när man ser på 4-5 år. Billiga Model 3 (SR+) håller värdet bäst och dyra (Performance) sämst - detta ser man bl.a. på den tyska marknaden där skillanden mellan dessa modeller (1.5 år gamla) nu är klart mindre än vid nyförsäljning.
Från starten så höll Modell S sitt värde väldigt bra (ex inbyte till Tesla efter två år med 40000 kr tapp) och så har det fortsatt Dock så höljde Tesla priserna kraftigt vissa perioder och innan den stora sänkningen (feb 2018?) så fanns det chans/risk att tappa mycket pengar på en ny bil.
Däremot så har priserna på begagnade bilar av lite äldre årsmodeller legat i stort sett still nu i flera år. En bil som såldes för 400000 för några år sedan har fortfarande ett värde runt det samma. Så att påstå att lite äldre elbilar tappar stort vad gäller värde vill jag nog se några slags bevis på innan jag tror på det.
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19566
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: ”Model 3 har högst värdeminskning” - I call bullshit
Ja det verkar stämma väldigt bra med dom jag haft koll på iaf, knappt någon sänkning alls nu ett par år på dom frånlator skrev:Låt mig motsäga dig vad gäller Model S.granlundii skrev:Artikeln har givetvis fel. Samtidigt kommer inte värdeminskningen på Model 3 att vara så liten som många här tror - låt mig förklara:
Bilar som Model 3 som anses vara det modernaste på marknaden håller värdet mycket bra i 2-3 år, tills det kommer något modernare, sen kommer de i sin tur att tappa ganska kraftigt. Liknande utveckling hade Model S, som höll värdet mycket bra i början, nu kan kan dock köpa en 6 år gammal hyfsat billigt. Värdeminskningen måste alltså ställas i perspektiv till tidsaspekten, eftersom den sällan är speciellt jämn.
Min analys av värdeminskningen är att den för Model 3 och elbilar överlag är relativt låg, men inte så exeptionell att man inte skulle hitta fossilbilar med liknande utveckling. Den extremt låga värdeminskingen för Model 3 kommer av den korta tiden (1-1.5 år) och kommer att bli mer normal när man ser på 4-5 år. Billiga Model 3 (SR+) håller värdet bäst och dyra (Performance) sämst - detta ser man bl.a. på den tyska marknaden där skillanden mellan dessa modeller (1.5 år gamla) nu är klart mindre än vid nyförsäljning.
Från starten så höll Modell S sitt värde väldigt bra (ex inbyte till Tesla efter två år med 40000 kr tapp) och så har det fortsatt Dock så höljde Tesla priserna kraftigt vissa perioder och innan den stora sänkningen (feb 2018?) så fanns det chans/risk att tappa mycket pengar på en ny bil.
Däremot så har priserna på begagnade bilar av lite äldre årsmodeller legat i stort sett still nu i flera år. En bil som såldes för 400000 för några år sedan har fortfarande ett värde runt det samma. Så att påstå att lite äldre elbilar tappar stort vad gäller värde vill jag nog se några slags bevis på innan jag tror på det.
2014-15...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: ”Model 3 har högst värdeminskning” - I call bullshit
Jag tror att det beror mycket på att det inte finns en ny Tesla som kostar under 500t. Om M3 går ner i pris efter att MY har sålts här ett tag så kanske även begagnatpriserna sjunker lite. Men det dröjer nog ett tag. En begagnad S är en trevlig bil iafBjelke skrev:Ja det verkar stämma väldigt bra med dom jag haft koll på iaf, knappt någon sänkning alls nu ett par år på dom frånlator skrev:Låt mig motsäga dig vad gäller Model S.granlundii skrev:Artikeln har givetvis fel. Samtidigt kommer inte värdeminskningen på Model 3 att vara så liten som många här tror - låt mig förklara:
Bilar som Model 3 som anses vara det modernaste på marknaden håller värdet mycket bra i 2-3 år, tills det kommer något modernare, sen kommer de i sin tur att tappa ganska kraftigt. Liknande utveckling hade Model S, som höll värdet mycket bra i början, nu kan kan dock köpa en 6 år gammal hyfsat billigt. Värdeminskningen måste alltså ställas i perspektiv till tidsaspekten, eftersom den sällan är speciellt jämn.
Min analys av värdeminskningen är att den för Model 3 och elbilar överlag är relativt låg, men inte så exeptionell att man inte skulle hitta fossilbilar med liknande utveckling. Den extremt låga värdeminskingen för Model 3 kommer av den korta tiden (1-1.5 år) och kommer att bli mer normal när man ser på 4-5 år. Billiga Model 3 (SR+) håller värdet bäst och dyra (Performance) sämst - detta ser man bl.a. på den tyska marknaden där skillanden mellan dessa modeller (1.5 år gamla) nu är klart mindre än vid nyförsäljning.
Från starten så höll Modell S sitt värde väldigt bra (ex inbyte till Tesla efter två år med 40000 kr tapp) och så har det fortsatt Dock så höljde Tesla priserna kraftigt vissa perioder och innan den stora sänkningen (feb 2018?) så fanns det chans/risk att tappa mycket pengar på en ny bil.
Däremot så har priserna på begagnade bilar av lite äldre årsmodeller legat i stort sett still nu i flera år. En bil som såldes för 400000 för några år sedan har fortfarande ett värde runt det samma. Så att påstå att lite äldre elbilar tappar stort vad gäller värde vill jag nog se några slags bevis på innan jag tror på det.
2014-15...
Re: ”Model 3 har högst värdeminskning” - I call bullshit
Glöm inte att dollarn rört sig mycket sista 5-6 åren!
Hälsningar
Lars
MS60 EDIT MS75 facelift nu med aktiverad autopilot AP1 och dragkrok. Min femte elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric (krockad mot en stenbumling efter 2kmil, snyft) och Nissan Leaf 24.
Lars
MS60 EDIT MS75 facelift nu med aktiverad autopilot AP1 och dragkrok. Min femte elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric (krockad mot en stenbumling efter 2kmil, snyft) och Nissan Leaf 24.
Re: ”Model 3 har högst värdeminskning” - I call bullshit
Bor du i Sverige så förstår jag varför du har sådana problem. Model 3 fanns inte ens här för tre år sedan. Så du kan ge upp att lägga all tid på att leta efter en sådan.nek0 skrev:Har försökt hitta en Model 3 som är 3 år gammal och har 6000 mil på mätaren men måste erkänna att det går sådär. Inte en enda sån på Blocket
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: ”Model 3 har högst värdeminskning” - I call bullshit
Du läser mina inlägg som fan läser bibeln.martinot skrev:Bor du i Sverige så förstår jag varför du har sådana problem. Model 3 fanns inte ens här för tre år sedan. Så du kan ge upp att lägga all tid på att leta efter en sådan.nek0 skrev:Har försökt hitta en Model 3 som är 3 år gammal och har 6000 mil på mätaren men måste erkänna att det går sådär. Inte en enda sån på Blocket
Re: ”Model 3 har högst värdeminskning” - I call bullshit
Gott!nek0 skrev:Du läser mina inlägg som fan läser bibeln.martinot skrev:Bor du i Sverige så förstår jag varför du har sådana problem. Model 3 fanns inte ens här för tre år sedan. Så du kan ge upp att lägga all tid på att leta efter en sådan.nek0 skrev:Har försökt hitta en Model 3 som är 3 år gammal och har 6000 mil på mätaren men måste erkänna att det går sådär. Inte en enda sån på Blocket
Ungefär som du om Tesla då.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: ”Model 3 har högst värdeminskning” - I call bullshit
Man skulle kunna få väldigt bra leasingpriser om värdeminskningen var 0. Var är de?
Re: ”Model 3 har högst värdeminskning” - I call bullshit
Tror inte det.martinot skrev:Gott!nek0 skrev:Du läser mina inlägg som fan läser bibeln.martinot skrev:Bor du i Sverige så förstår jag varför du har sådana problem. Model 3 fanns inte ens här för tre år sedan. Så du kan ge upp att lägga all tid på att leta efter en sådan.nek0 skrev:Har försökt hitta en Model 3 som är 3 år gammal och har 6000 mil på mätaren men måste erkänna att det går sådär. Inte en enda sån på Blocket
Ungefär som du om Tesla då.
Jag väljer bara vem på forumet jag kan lita på
- slugger75
- Teslaägare
- Inlägg: 1278
- Blev medlem: 17 maj 2019 16:12
- Ort: Uppsala
- Referralkod: ts.la/per28997
Re: ”Model 3 har högst värdeminskning” - I call bullshit
Vad menar du? Är det någon som påstår att värdeminskningen är 0?Mickep skrev:Man skulle kunna få väldigt bra leasingpriser om värdeminskningen var 0. Var är de?
Tesla Model Y Long Range AWD, Q2 2022. Dragkrok.
Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5
- Niklas Z
- Teslaägare
- Inlägg: 3290
- Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
- Ort: Uppsala
- Referralkod: ts.la/niklas42449
Re: ”Model 3 har högst värdeminskning” - I call bullshit
Dessutom lär ju leasingbolagen ta höjd för att värdeminskningen kan bli större än förväntat.slugger75 skrev:Vad menar du? Är det någon som påstår att värdeminskningen är 0?Mickep skrev:Man skulle kunna få väldigt bra leasingpriser om värdeminskningen var 0. Var är de?
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
Re: ”Model 3 har högst värdeminskning” - I call bullshit
Jo, märker det. De du litar på mest om Tesla, är det som inte varken äger eller kan Tesla.nek0 skrev:Tror inte det.martinot skrev:Gott!nek0 skrev:Du läser mina inlägg som fan läser bibeln.martinot skrev:Bor du i Sverige så förstår jag varför du har sådana problem. Model 3 fanns inte ens här för tre år sedan. Så du kan ge upp att lägga all tid på att leta efter en sådan.nek0 skrev:Har försökt hitta en Model 3 som är 3 år gammal och har 6000 mil på mätaren men måste erkänna att det går sådär. Inte en enda sån på Blocket
Ungefär som du om Tesla då.
Jag väljer bara vem på forumet jag kan lita på
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
-
- Inlägg: 402
- Blev medlem: 12 apr 2020 16:52
Re: ”Model 3 har högst värdeminskning” - I call bullshit
Verkar vara så men tycker ändå det har rört sig lite de senaste månaderna, från att vara svår att hitta under 400 så ligger det nu kvar bilar strax under 400 på Blocket.lator skrev:Låt mig motsäga dig vad gäller Model S.granlundii skrev:Artikeln har givetvis fel. Samtidigt kommer inte värdeminskningen på Model 3 att vara så liten som många här tror - låt mig förklara:
Bilar som Model 3 som anses vara det modernaste på marknaden håller värdet mycket bra i 2-3 år, tills det kommer något modernare, sen kommer de i sin tur att tappa ganska kraftigt. Liknande utveckling hade Model S, som höll värdet mycket bra i början, nu kan kan dock köpa en 6 år gammal hyfsat billigt. Värdeminskningen måste alltså ställas i perspektiv till tidsaspekten, eftersom den sällan är speciellt jämn.
Min analys av värdeminskningen är att den för Model 3 och elbilar överlag är relativt låg, men inte så exeptionell att man inte skulle hitta fossilbilar med liknande utveckling. Den extremt låga värdeminskingen för Model 3 kommer av den korta tiden (1-1.5 år) och kommer att bli mer normal när man ser på 4-5 år. Billiga Model 3 (SR+) håller värdet bäst och dyra (Performance) sämst - detta ser man bl.a. på den tyska marknaden där skillanden mellan dessa modeller (1.5 år gamla) nu är klart mindre än vid nyförsäljning.
Från starten så höll Modell S sitt värde väldigt bra (ex inbyte till Tesla efter två år med 40000 kr tapp) och så har det fortsatt Dock så höljde Tesla priserna kraftigt vissa perioder och innan den stora sänkningen (feb 2018?) så fanns det chans/risk att tappa mycket pengar på en ny bil.
Däremot så har priserna på begagnade bilar av lite äldre årsmodeller legat i stort sett still nu i flera år. En bil som såldes för 400000 för några år sedan har fortfarande ett värde runt det samma. Så att påstå att lite äldre elbilar tappar stort vad gäller värde vill jag nog se några slags bevis på innan jag tror på det.
Re: ”Model 3 har högst värdeminskning” - I call bullshit
Tror inte det.martinot skrev:Gott!nek0 skrev:Du läser mina inlägg som fan läser bibeln.martinot skrev:Bor du i Sverige så förstår jag varför du har sådana problem. Model 3 fanns inte ens här för tre år sedan. Så du kan ge upp att lägga all tid på att leta efter en sådan.nek0 skrev:Har försökt hitta en Model 3 som är 3 år gammal och har 6000 mil på mätaren men måste erkänna att det går sådär. Inte en enda sån på Blocket
Ungefär som du om Tesla då.
Jag väljer bara vem på forumet jag kan lita på [/quote]
Jo, märker det. De du litar på mest om Tesla, är det som inte varken äger eller kan Tesla. [/quote]
Tur för forumet att det finns såna som du som vet vad andra tror på eller vet. Det hade varit jättetråkigt utan er.
Re: ”Model 3 har högst värdeminskning” - I call bullshit
Come on guys. Get a room.
TM3 P vit/vit -23
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld
14,6 kWp
”Earth can and will move to a sustainable economy and will do so under your lifetime”
Elon Musk
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld
14,6 kWp
”Earth can and will move to a sustainable economy and will do so under your lifetime”
Elon Musk