Låg kupévärme och ihärdig imma på samtliga rutor

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14474
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Låg kupévärme och ihärdig imma på samtliga rutor

Inlägg av taliz »

Att det blir "bastu" vid fötterna kan bero på en trasig givare tydligen, boka tid hos SC.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Hedman
Teslaägare
Inlägg: 468
Blev medlem: 02 okt 2017 21:03
Ort: Halmstad

Re: Låg kupévärme och ihärdig imma på samtliga rutor

Inlägg av Hedman »

Kanske redan kollat, men min bil brukar ändra till recirkulation på luften och stänga av AC:n efter körningar. Så jag kollar det varje gång vi ska köra iväg, speciellt så luften inte ska recirkulera.
Stolt ägare till Electra, en Röd Tesla Model S 100D - 201711 med lite kul utrustning.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11510
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Låg kupévärme och ihärdig imma på samtliga rutor

Inlägg av martinot »

flojon skrev:
Upplever också problem med AC. Känns som det fortsätter komma varmluft vid fötterna även om bilen är tillräckligt varm för inställd temperatur. Blir rena bastun vid fötterna tillslut.
Hade inne på service idag men dem hittade inget fel. Dem körde något testprogram och kollade temperaturen vid olika inställningar. Deras rekommendation var att stänga av Auto-läget vilket låter väldigt bakvänt. Testade på vägen hem men tyckte inte det gjorde någon skillnad. Skall testa på längre resa senare i veckan.
Jag brukar stänga av fotvärmeblåset, men det som är speciellt dumt på just Tesla är att detta inte går att göra, utan att man samtidigt också tvingas gå över till manuell fläkthastighet.

Jag skulle vilja ha funktionen "Auto", men med att man kan välja vilka utblås som skall vara avstängda.

Synd att Tesla inte har denna funktionen som många andra bilar har. :(
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
EnDaniel
Teslaägare
Inlägg: 90
Blev medlem: 28 maj 2020 22:22
Ort: Oslo

Re: Låg kupévärme och ihärdig imma på samtliga rutor

Inlägg av EnDaniel »

martinot skrev:
flojon skrev:
Upplever också problem med AC. Känns som det fortsätter komma varmluft vid fötterna även om bilen är tillräckligt varm för inställd temperatur. Blir rena bastun vid fötterna tillslut.
Hade inne på service idag men dem hittade inget fel. Dem körde något testprogram och kollade temperaturen vid olika inställningar. Deras rekommendation var att stänga av Auto-läget vilket låter väldigt bakvänt. Testade på vägen hem men tyckte inte det gjorde någon skillnad. Skall testa på längre resa senare i veckan.
Jag brukar stänga av fotvärmeblåset, men det som är speciellt dumt på just Tesla är att detta inte går att göra, utan att man samtidigt också tvingas gå över till manuell fläkthastighet.

Jag skulle vilja ha funktionen "Auto", men med att man kan välja vilka utblås som skall vara avstängda.

Synd att Tesla inte har denna funktionen som många andra bilar har. :(
Håller med, det saknar jag verkligen. Känns märkligt att de inte ordnat den möjligheten. Jag brukar ibland ändra till det jag önskar sen trycka den tillbaka i Auto. Men det känns lite omständigt.
Model 3 LR uthämtad 27/6-20 ( Såld)

Model Y LR 2023(uthämtad 2 december 2022)
Användarvisningsbild
NiklasTesla
Teslaägare
Inlägg: 2401
Blev medlem: 07 okt 2016 22:07
Referralkod: ts.la/niklas60543

Re: Låg kupévärme och ihärdig imma på samtliga rutor

Inlägg av NiklasTesla »

Någon annan än jag som aldrig använt automatläge på ACn i någon bil (detta är bil nr8 för mig). Tycker manuellt alltid är mer bekvämt värmemässigt.
Användarvisningsbild
BrooklynS
Teslaägare
Inlägg: 1824
Blev medlem: 05 aug 2019 10:50
Ort: Luleå

Re: Låg kupévärme och ihärdig imma på samtliga rutor

Inlägg av BrooklynS »

Jag kör alltid 19 grader auto. Har inte mycket att klaga på. Norrbotten året runt.
Tesla Y LR -22 EAP
Skriv svar