Boombox eller ej

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
TeslaRoq
Teslaägare
Inlägg: 79
Blev medlem: 23 apr 2021 21:07
Ort: Stockholm

Re: Boombox eller ej

Inlägg av TeslaRoq »

Var inne på SC i ett annat ärende tidigare i veckan och frågade om Boombox men deras tydliga svar var att det inte är lanserat i Sverige. Sa att jag hört talas om att "folk" fått det i sin SR+ men de kunde inte förklara. Antar det är på gång men är i något gränsland just nu. Jag behövde verkligen geten vid ett övergångsställe i Bromma idag!
Tesla Model 3 LR (614), 2021, Midnight Silver (såld)
Inväntar nästa möjlighet!
Användarvisningsbild
BaconDP
Teslaägare
Inlägg: 5
Blev medlem: 31 jan 2020 15:22

Re: Boombox eller ej

Inlägg av BaconDP »

Duke_Wayne skrev:
Dinsdale skrev:
Det står att det ska gå att spela musik genom högtalaren när man parkerat också, men jag hade inga ljudfiler på usbminnet så jag testade inte.
Man kunde lägga in upp till fem ljud stod det, får testa det och se om det möjligen dyker upp fler inställningar då.
Lyckades du att spela upp egna "custom ljud"?
Jag har inte fått det att fungera och jag har försökt med alla möjliga tricks jag hittat på nätet (formattering, partitionering av usb mm)men jag får det inte att fungera.
Jag har en M3 LR och det var inga problem att spela upp egna ljud, måste vara mp3 och jag partionerade usb minnet enligt denna video:
Leafhage
Inlägg: 19
Blev medlem: 23 feb 2021 20:25

Re: Boombox eller ej

Inlägg av Leafhage »

Ni som har boombox har helt nya bilar eller? Min är byggd i februari, ingen boombox i menyerna :(
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Boombox eller ej

Inlägg av martinot »

Leafhage skrev:
Ni som har boombox har helt nya bilar eller? Min är byggd i februari, ingen boombox i menyerna :(
Japp. En 2021 byggd i maj månad.

Har Boombox-appen i menyn, men inte hunnit att testa än.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
flake
Teslaägare
Inlägg: 10
Blev medlem: 02 sep 2018 17:40
Ort: Järfälla
Kontakt:

Re: Boombox eller ej

Inlägg av flake »

Konstigt, jag hämta ut ny LR(SR+ sedan 2019 byttes ut) i Onsdags(9/6) och polaren i Torsdags(10/6). Han hade boombox, men inte jag?
Tesla M3 Performance -20 och Tesla M3 LR -21
Tesla M3 SR+ -19
Tesla S85D -15
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Boombox eller ej

Inlägg av martinot »

flake skrev:
Konstigt, jag hämta ut ny LR(SR+ sedan 2019 byttes ut) i Onsdags(9/6) och polaren i Torsdags(10/6). Han hade boombox, men inte jag?
Intressant. Vad har du för mjukvaruversion?
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
flake
Teslaägare
Inlägg: 10
Blev medlem: 02 sep 2018 17:40
Ort: Järfälla
Kontakt:

Re: Boombox eller ej

Inlägg av flake »

2021.4.18

Vidare undersökning så visar car.info att min tillverkades i Fremont i April och hans i Fremont i Maj?
Tesla M3 Performance -20 och Tesla M3 LR -21
Tesla M3 SR+ -19
Tesla S85D -15
Användarvisningsbild
flake
Teslaägare
Inlägg: 10
Blev medlem: 02 sep 2018 17:40
Ort: Järfälla
Kontakt:

Re: Boombox eller ej

Inlägg av flake »

Hitta detta i en artikel...

"Tesla only has speaker installs for European cars built after March 29, 2021, and after September 2019 for U.S. customers, but CEO Elon Musk also said a retrofit for older cars may be possible in the U.S. – with the very same retrofit officially being confirmed as possible through a service center for all Model 3 and Y units."
Tesla M3 Performance -20 och Tesla M3 LR -21
Tesla M3 SR+ -19
Tesla S85D -15
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Boombox eller ej

Inlägg av martinot »

flake skrev:
2021.4.18

Vidare undersökning så visar car.info att min tillverkades i Fremont i April och hans i Fremont i Maj?
Är troligen tillverkningsdatum som avgör då.

Så här ser det ut på min M3 LR som tillverkades i Fremont i maj månad och kör med mjukvara 2021.4.18:

Bild
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
Dexter
Teslaägare
Inlägg: 720
Blev medlem: 04 dec 2020 09:34

Re: Boombox eller ej

Inlägg av Dexter »

martinot skrev:
flake skrev:
2021.4.18

Vidare undersökning så visar car.info att min tillverkades i Fremont i April och hans i Fremont i Maj?
Är troligen tillverkningsdatum som avgör då.

Så här ser det ut på min M3 LR som tillverkades i Fremont i maj månad och kör med mjukvara 2021.4.18:

Bild
Går det att eftermontera Boombox på de Teslor som är byggda innan April 2021?
Någon som vet?
kris
Inlägg: 23
Blev medlem: 14 jun 2021 12:46
Ort: Eskilstuna

Re: Boombox eller ej

Inlägg av kris »

Varför vill man ha boombox? Har det men förstår inte riktigt vad som är superviktigt. Ungarna tyckte det var kul att prutta utanför bilen. Man kan köra musik också om man vill vara coolast på Ica maxi parkeringen. Men sen då?
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7471
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Boombox eller ej

Inlägg av mikebike »

kris skrev:
Varför vill man ha boombox? Har det men förstår inte riktigt vad som är superviktigt. Ungarna tyckte det var kul att prutta utanför bilen. Man kan köra musik också om man vill vara coolast på Ica maxi parkeringen. Men sen då?
Det hade varit trevligt om man kunnat välja egna ljud för PWS, men det går tydligen inte.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Boombox eller ej

Inlägg av martinot »

mikebike skrev:
kris skrev:
Varför vill man ha boombox? Har det men förstår inte riktigt vad som är superviktigt. Ungarna tyckte det var kul att prutta utanför bilen. Man kan köra musik också om man vill vara coolast på Ica maxi parkeringen. Men sen då?
Det hade varit trevligt om man kunnat välja egna ljud för PWS, men det går tydligen inte.
Har hört att det är EU som stoppar detta då det inte tillåts enligt europeiska regelverk (tyvärr).
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
Dinsdale
Teslaägare
Inlägg: 685
Blev medlem: 22 apr 2021 22:08
Referralkod: ts.la/gustav72756

Re: Boombox eller ej

Inlägg av Dinsdale »

Boombox är helt meningslös. Man kan välja ett ljud för tutan och aktivera det, men så fort man växlar till Drive så avaktiveras inställningen och man får bara vanliga tut-ljudet.

Inställningen för att byta ut ufo-ljudet när man backar (som väl även hörs när man kör framåt på bilar sålda efter 1 juli 2021 eller vad det var?) saknas helt.
Model 3 SR+ 18" 2021
Användarvisningsbild
Dexter
Teslaägare
Inlägg: 720
Blev medlem: 04 dec 2020 09:34

Re: Boombox eller ej

Inlägg av Dexter »

Dinsdale skrev:
Boombox är helt meningslös. Man kan välja ett ljud för tutan och aktivera det, men så fort man växlar till Drive så avaktiveras inställningen och man får bara vanliga tut-ljudet.

Inställningen för att byta ut ufo-ljudet när man backar (som väl även hörs när man kör framåt på bilar sålda efter 1 juli 2021 eller vad det var?) saknas helt.
UFO ljud vill jag helst inte ha så då är det bättre att vara utan Boomboxen. :lol:
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Boombox eller ej

Inlägg av martinot »

Dinsdale skrev:
Boombox är helt meningslös. Man kan välja ett ljud för tutan och aktivera det, men så fort man växlar till Drive så avaktiveras inställningen och man får bara vanliga tut-ljudet.
Tyvärr EU-krav. :(

I USA och en del andra länder utanför Europa så fungerar det så som du önskar.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
krillokrokodil
Teslaägare
Inlägg: 72
Blev medlem: 20 sep 2020 15:18
Ort: Härryda kommun

Re: Boombox eller ej

Inlägg av krillokrokodil »

Pratade med en servicetekniker idag, han säger att bilar (2021) som fick chrome delete även har all hårdvara som krävs för att köra boombox. Men det var först i juli 2021 som bilarna gjordes leveransklara med funktionen. Det enda som skiljer är tydligen en switch i bilens configfil som Tesla kan åtgärda på plats. Det är dock inte bestämt om bilar som levererades innan juli skall få eller ej (förmodligen en kostnadsdebatt internt på Tesla). Men enligt honom borde det gå att aktivera idag men dom får inte.
Bästa var att vänta enligt honom och se om det dyker upp något i uppdateringar. Ev kanske det hamnar som betalfeature i shopen - ingen vet idag.
Skriv svar